۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رسانه یک دانشگاه عمومی است و نباید به ابزار سرگرمی و اقتصادی تبدیل شود
کد خبر: ۳۸۲۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل فرهنگی:

رسانه یک دانشگاه عمومی است و نباید به ابزار سرگرمی و اقتصادی تبدیل شود

کوشکی، راهکار رفع نقاط ضعف رسانه ی ملی را کاهش تورم نیروی انسانی و تغییر نگرش اقتصادی حاکم بر آن دانست و با اشاره به رسالت اصلی صدا و سیما در حوزه ی فرهنگ عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که صدا و سیما باید یک دانشگاه عمومی باشد.

رسانه یک دانشگاه عمومی است و نباید به ابزار سرگرمی و اقتصادی تبدیل شود
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چند روز گذشته طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه مهندس عزت‌الله ضرغامی، محمّد سرافراز را برای یک دوره پنج ساله به ریاست سازمان صدا وسیما جمهوری ایران منصوب کردند.
مقام معظم رهبری در سخنان خود به اهمیت فعالیت های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و فرمودند: آنچه در مورد این رسانه‏ ى مهم، مطلوب و ایده‏ آل است، عبارت از این است که دانشگاهى باشد که در آن، عالی ترین و زیباترین مفاهیم انقلاب، به شکل هنرمندانه ای ارائه بشود و جاذبه داشته باشد؛ نه این‏که فقط چیزى را بگویند، بدون این‏که فکر جاذبه و تأثیر آن باشند.
دکتر محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل فرهنگی و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی صبح قزوین، در خصوص بیانات مقام معظم رهبری و نقاط قوت و ضعف رسانه ی ملی اظهار کرد: تورم نیروی انسانی ناکارآمد، عدم وجود مدیریت فکری واحد در سازمان صدا و سیما، ناهماهنگی برنامه سازان با مدیریت کلان سازمان در حوزه ی تفکر از جمله مشکلات رسانه ملی در دوره ی مدیریتی سابق است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: عدم تسلط مدیریت سازمان در جهت اجرای سیاست گذاری ها، تسلط نگرش اقتصادی بر مدیریت اداری و مالی سازمان، بالا بودن هزینه ها و به تبع آن اجبار سازمان برای فروش آنتن، عدم تطبیق برنامه ها با نیاز های واقعی جامعه نیز از دیگر مشکلات سازمان در دوره گذشته می باشد.
کوشکی راهکار رفع نقاط ضعف رسانه ی ملی را کاهش تورم نیروی انسانی و تغییر نگرش اقتصادی حاکم بر رسانه دانست و با اشاره به رسالت اصلی صدا و سیما در حوزه ی فرهنگ عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که صداو سیما باید یک دانشگاه عمومی باشد.
وی افزود: با توجه به این سخن ارزشمند، مهم ترین رسالت رسانه ملی تحقق این هدف تعیین شده از سوی رهبر کبیر انقلاب است و رسانه باید به یک دانشگاه عمومی تبدیل شود و مختص تمام افراد جامعه باشد.
این استاد دانشگاه با تاکید بر این مهم که رسانه ها باید مختص تمامی افراد جامعه باشند گفت: برنامه های تهیه شده در سازمان صدا و سیما باید  تمام افراد جامعه را شامل شده و استفاده از این برنامه ها موجب ارتقای بینش، دانش و نگرش عمومی شود.
وی در ادامه در خصوص نقش رسانه ها در خانواده و در تفریح کودکان و قابلیت جایگزینی آن با تفریحات ناسالم، تصریح کرد: هر رسانه ای فلسفه و هدف خاصی دارد و آن هدف را دنبال کرده و نقش خود را ایفا می کند.
این کارشناس مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: در کشور ما قرار نیست رسانه جنبه سرگرمی و اقتصادی داشته باشد بلکه باید یک دانشگاه عمومی باشد.
صدا و سیما نه تنها در ایران بلکه در هیچیک از کشور های دنیا توانایی و قدرت آن را ندارد که جایگزین بازی های رایانه ای برای کودکان شود.
انتهای پیام/۷۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان