به گزارش خبرنگار علم و فناوری
صبح قزوین؛ ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان امشب(شنبه) 28آبان در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست کبیری معاون سیاسی، امنیتی استاندار قزوین، لطف الله سیاهکالی مرادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن پیگیری مصوبات جلسات گذشته، موضوع مشارکت بخشداران و دهیاران در تهیه و تنظیم اطلس بیسوادان، تامین ۵۰% هزینه ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی توسط شهرداری و تجهیز مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش به تصویب رسید.
ابوالفضل ابراهیمی فلاح معاون سوادآموزی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: تهیه و تنظیم اطلس بیسوادان روستاها و بخشها مشارکت بخشداران و دهیاران لازم و ضروری است.
وی افزود: شورای پشتیبانی استان و شهرستانها مرجع برنامهریزی، راهبری و نظارت بر نحوه اجرای برنامه ریشهکنی بیسوادی استان و شهرستانها میباشد.
فلاح خاطرنشان کرد: استان قزوین با بیش از ۹۹درصد باسوادی در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جزو استانهای برتر کشور میباشد که احصا واقعی آمار بی سوادان به ویژه در روستاها و مناطق کمتر برخوردار، محروم و جمع آوری اطلاعات اسمی و آدرس محل سکونت مخاطبین از مهمترین و ضروریترین ابزارهای برنامهریزی در راستای هدفمند کردن فعالیتها و راهکار بهینه جذب و نگهداشت افراد است.
معاونت سوادآموزی استان تصریح کرد: انتظار داریم با کمک بخشداران و دهیاران اطلاعات اسمی و آدرس محل سکوتت و تلفن بی سوادان روستاها و بخشها جمعآوری و اطلس بی سوادان تا پایان آذرماه تدوین شود تا برای برنامهریزیهای آتی مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا همچنین انتظار داریم با همکاری اداره کل فنیوحرفهای استان در اعزام مربی جهت طرح آموزش مقدمات رایانه قدم برداریم؛ این طرح یکی از فعالیتهای اصلی ما در سال ۱۴۰۱ در زمینه سوادآموزی است.
در این جلسه همچنین سید معرفت اله احمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در خصوص صورت جلسه تامین ۵۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی شهر قزوین توسط شهرداری توضیح داد: در راستای تامین و بسط عدالت در برخورداری از امکانات برابر و با کیفیت آموزشی- پرورشی و توانبخشی، متناسب با تفاوتها و ویژگیهای افراد، شناسایی زودهنگام و مداخله بهنگام نوآموزان با نیازهای ویژه از بدو تولد تا پایان دوره متوسطه از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استثنایی است.
دیدگاه ها