۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین جامعه بدون ولایت، در مسیر انحطاط قرار می‌گیرد
کد خبر: ۳۵۹۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۴ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

جامعه بدون ولایت، در مسیر انحطاط قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی گفت: بعد از رحلت پیامبر و انتصاب خلافت، جامعه در بحث ولایت منحرف شد لذا اگر ما ولایت را یک امر الهی ندانیم و دین را از سیاست جدا بدانیم دچار انحطاط در جامعه خواهیم شد.

جامعه بدون ولایت، در مسیر انحطاط قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فضائل اخلاقی پیامبر اکرم(ص ) اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم درباره حضرت پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ یقینا پیامبری از جنس خودتان برای هدایت بشر فرستادیم که همانند تمام انسان‌های دیگر دیدن سختی‌ها و رنج‌ها برای او دردآور است.

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در آن شرایط سخت با وجود تمام هجمه‌ها و اهانت‌هایی که بر علیه ایشان وجود داشت، عقب ننشست و برای هدایت جامعه تلاش‌ کرد.

مهدوی ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) درخشان‌ترین زیربنای حکومت اسلامی را در مدینه تشکیل داد و برای هدایت تک تک افراد تلاش کرد تا حکومت اسلامی به سرزمین‌های اسلامی کنونی رسید اما خداوند متعال در آیات قرآن خطاب به وی می‌فرماید؛ اگر منافقین از پذیرش حق روی گرداندند بگو‌ خدا برایم کافی است ‌وبه او توکل می‌کنم.

روح ایمان باید در جامعه تقویت شود

وی ابراز کرد: ایمان و معنویت از مهمترین شاخصه‌‌های حاکمیت اسلام و حکومت نبوی است که از دل و فکر مردم سر چشمه می‌گیرد.

امام جمعه شهرالوند با بیان اینکه روح ایمان باید در جامعه تقویت شود، گفت: قسط و عدالت، علم و معرفت، برادری و انس و اخوت و مسائل اخلاقی و رفتاری در جامعه از دیگر شاخصه‌های حکومت اسلامی هستند.

مهدوی با اشاره به اینکه نباید اجازه گسترش نفاق در جامعه را داد؛ بیان کرد: اگر ما در ایمان ضعیف عمل کرده و به ارزش‌های الهی و معنوی بی‌اهمیت شویم جامعه سقوط پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: بعد از رحلت پیامبر و انتصاب خلافت، جامعه در بحث ولایت منحرف شد لذا اگر ما ولایت را یک امر الهی ندانیم و دین را از سیاست جدا بدانیم دچار انحطاط در جامعه خواهیم شد.

امام جمعه شهر الوند اذعان کرد: در حوادث اخیر جوانان و نوجوانان تحت تاثیر احساسات قرار گرفته و ناخواسته وارد اغتشاشات شدند اما باید دید که تاکنون چه برنامه‌های در جهت گرایش واقعی جوانان داشته‌ایم.

مهدوی اذعان کرد: متاسفانه در اثر تبلیغات منفی در فضای مجازی و رسانه‌های معاند سبب شده تا جوانان ما درک درستی از دین اسلام و ارزش‌های اخلاقی و الهی نداشته باشند.

اسلام دین آگاهی و علم است

وی با بیان اینکه اسلام دین آگاهی و علم است، عنوان کرد: از طلاب، روحانیت و افرادی که بحث تعلیم و تربیت و هدایت جامعه را بر عهده دارند، انتظار دارم که همانند پیامبر در جهت هدایت جوانان و نوجوانان حریص باشند.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: زمانی که جوانی انحراف عقیده پیدا کند بدون شک در مسیر درست قرار نخواهد گرفت بنابراین باید نسبت به برنامه‌ریزی برای جوانان و نوجوانان حساس شویم تا بتوانیم جامعه را به درستی هدایت کنیم.

مهدوی اضافه کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که اکنون در جامعه وجود دارد حاصل برنامه‌ریزی دشمن است که در خلأ برنامه‌های فرهنگی ما از فرصت استفاده کرده و در بزنگاه‌ها آن‌ها را اجرایی می‌کند.

رسانه‌های انقلابی در جهت تولید محتوای مناسب برای جوانان اقدام کنند

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: همانطور که همواره مقام معظم رهبری تاکید دارند باید دلسوزان، فعالان فرهنگی، ائمه جمعه و به ویژه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی به روز و مناسبی برای ارتباط با جوانان و نوجوانان داشته باشند تا دانش‌آموزان را با اسلام ناب محمدی و ترویج اخلاق اسلامی آشنا سازند.

وی در خصوص فضائل اخلاقی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: اگر بحث مهربانی و کریم بودن در جامعه گسترش یابد بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد .

مهدوی اذعان کرد: ما در جامعه، ادعای دستگیری از نیازمندان به ویژه در بحث کمک‌های مومنانه را داریم که کافی نیست لذا انتظار می‌رود افرادی که معیشت مناسبی دارند سیره امام حسن مجتبی(ع)را در پیش گیرند تا مشکلات جامعه کاهش
یابد.

وی در پایان گفت: فضای مجازی صحنه مبارزه است و رسانه‌های انقلابی وظیفه دارند که با تولید محتوای مناسب جوانان را به سمت خود جذب کنند.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان