۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم می‌رود
کد خبر: ۳۵۹۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲۷ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم می‌رود

حسن جلیلوند گفت: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جدید بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم خواهد رفت.

۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم می‌رود
حسن جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جدید بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت گندم خواهد رفت.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۴۹هزار و ۷۰۰ هکتار برای کشت گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ هکتار برای کشت گندم دیم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق این میزان برنامه ابلاغی حدود ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت شود که از این میزان حدود ۲۴۰ هزار تن گندم آبی و حدود ۹۰ هزار تن گندم دیم است.

این مسئول عنوان کرد: ارقام عمده کشت شده گندم آبی استان شامل پیشگام، سیوند و سیروان و گندم دیم شامل آذر۲، باران و هشترود است.

جلیلوند ابراز کرد: حداکثر قیمت بذر گواهی شده گندم به ازای هر کیلوگرم گندم آبی ۱۵۰ هزار ریال و گندم دیم ۱۴۵ هزار ریال است.

وی در پایان گفت: به منظور اجرای برنامه‌های ابلاغی کشت گندم ، طرح‌های مختلفی مانند کاربرد بهینه کودهای ماکرو و میکرو، آبیاری تیپ، کشاورزی حفاظتی، تسطیح لیزری، آزمون خاک، اکیپ‌های برداشت و کارگاه‌های آموزشی و جهش تولید در ديمزارهای گندم در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان