۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اعضای تعاونی مسکن اندیشه، خانه‌دار می‌شوند
کد خبر: ۳۵۸۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۷ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

گشایش گره ۲۰ساله اراضی اندیشه؛

اعضای تعاونی مسکن اندیشه، خانه‌دار می‌شوند

مشکل تعاونی مسکن شهرک اندیشه قزوین با گذشت بیش از ۲۰سال سرانجام در دولت سیزدهم با مدیریت جهادی استان حل شد.

اعضای تعاونی مسکن اندیشه، خانه‌دار می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ تعاونی مسکن شهرک اندیشه بیش از ۲۰ سال است که ب مشکلاتی مواجه شده و تا به امروز ادامه داشته است به طوری که در چند سال اخیر شاهد تجمعات اعتراضی اهالی و صاحبان زمین در این شهرک هستیم و در تمام این سالیان نیز حل مشکل اعضای چند هزار نفری این تعاونی بلاتکلیف مانده بود.

یک‌هزار قطعه‌ای که در این شهرک توسط ساکنان خریداری شده، بیشتر از اقشار کم درآمد و کارگر هستند که از چند سال گذشته سرمایه گذاری کردند. با وجود گذشت چندین سال، اهالی این شهرک بنا بر مشکلات موجود موفق به ساخت و ساز نشده‌اند.

با شروع به کار دولت سیزدهم و حضور مدیران جدید در استان شاهد تحولانی در خاتمه دادن به مشکلات دیرینه از جمله تعاونی‌های مسکن در این استان هستیم که شهرک اندیشه از جمله این موارد است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در روزهای ابتدایی فعالیتش در استان، با تشکیل کارگروه ویژه با حضور معاون عمرانی و مسئولین ذی ربط نیز رسیدگی به پرونده‌های تعاونی‌های مسکن را در دستور کار قرار داد و کمیته‌هایی در این راستان ایجاد شد.

بهمن ماه سال 1400 پس از دستور صریح اعلایی، استاندار قزوین به معاون هماهنگی امور عمرانی مبنی بر برنامه‌ریزی برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن استان، اولین جلسه با هدف بررسی مشکلات زمین‌های شهرک اندیشه موسوم به تعاونی نیروی انتظامی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه گفت: پیرو دستور صادر شده، سابقه پرونده مشکلات زمین‌های شهرک اندیشه از سال ۷۸ تاکنون مورد بررسی قرار گرفت و پس از تکمیل مستندات توسط دستگاه‌ها و جمع‌بندی نهایی، تصمیمات لازم در جلسات بعدی اتخاذ و سپس نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این جلسات تا به امروز با هدف بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان و برخی زمین‌های بلاتکلیف و واگذار شده، به صورت مستمر و با اولویت برگزار شد.

سرانجام در 25مرداده ماه سال جاری مشکل دیرینه تعاونی مسکن اندیشه به سرانجام رسید و استاندار قزوین در توییتی از اتمام مشکلات شهرک اندیشه خبر داد.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از معضلات سنواتی ۲۱ ساله استان مشکل شهرک اندیشه بوده است و تعداد زیادی از همشهریان از این معضل دچار آسیب شده‌، سرمایه آنها بلوکه شده و اجازه  ساخت و ساز نداشتند، با اقدام مجموعه مدیریتی استان و دستگاه های مختلف اجرایی، قضایی و نظارتی و خصوصا مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، الحاق اراضی اندیشه به شهر قزوین صورت گرفت.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان مختلف برای حل این مشکل افزود: امیدواریم این روحیه پای کار آمدن برای مردم در استان پایدار باشد و برای حل مشکلات عمومی، همه جسورانه اقدام کنند.


رجحانی ادامه داد: الحاق اندیشه به شهر قزوین که مهم ترین مسأله چالشی در بحث زمین های موسوم به اندیشه بوده، انجام شده است اما تا صدور پروانه یک مرحله دیگر باقی است و نقشه تفکیکی باید مجدد در کمیسیون ماده ۵ بررسی و پس از ابلاغ، صدور پروانه در اندیشه انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برای صدور پروانه یک فاصله چند هفته‌ای وجود دارد که با همراهی شهرداری قزوین این دوره کوتاه خواهد بود و به سرعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات سایر اراضی دارای مسأله و مشکل در استان گفت: مشکلات سایر اراضی هم در حال پیگیری است که امیدواریم خبرهای خوب در تمامی حوزه ها به زودی منتشر شود.


علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در حاشیه سفر فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به قزوین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی، سند پهنه بندی حریم تغییرات خط محدوده طرح جامع شهر قزوین که مصوبه سال ۹۷ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در راستای الحاق محدوده موسوم به اندیشه به شهر قزوین انجام شده بود، به استان ابلاغ و مراتب طی نامه و نقشه مصوب به استانداری جهت سیر مراحل اداری و ابلاغ به شهرداری قزوین به انجام رسید.

وی اظهار داشت: این محدوده در شرق خط محدوده طرح جامع شهر قزوین و همجوار با نواحی متصل وثوق آباد، حسن آباد و نجف آباد بوده که با سفر دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: مساله قابل تامل و اهمیت این است که پس از ابلاغ این سند به عنوان نقشه الحاقی محدوده اندیشه به شهر قزوین، نقشه طرح تفکیک با لحاظ تامین سطح و سطوح سرانه های خدمات عمومی باید توسط شهرداری قزوین و با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره ثبت اسناد انجام و بعد از تهیه طرح تفکیک مراتب جهت تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارایه گردد.

انتهای پیام/ 1300


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان