۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هزینه پارکینگ خودرو در مرزها مشخص شد/ مرز مهران ۲۴ ساعته پذیرای زائرین است
کد خبر: ۳۵۸۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت: ۱۶:۵۳ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از ستاد اربعین قزوین؛

هزینه پارکینگ خودرو در مرزها مشخص شد/ مرز مهران ۲۴ ساعته پذیرای زائرین است

یکی از موضوعات مهم که زائران اربعین حسینی باید مورد توجه قرار دهند این است که فعالیت مرز خسروی بنا به دلایل امنیتی به صورت مداوم نیست اما مرز مهران به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران است.

هزینه پارکینگ خودرو در مرزها مشخص شد/ مرز مهران ۲۴ ساعته پذیرای زائرین است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ابوالحسن کبیری ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین که با حضورجمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که زائران اربعین حسینی باید مورد توجه قرار دهند این است که فعالیت مرز خسروی بنا به دلایل امنیتی به صورت مداوم نیست اما مرز مهران به صورت 24 ساعته پذیرای زائران است.

وی افزود: ستاد مرکزی اربعین به منظور مدیریت بهتر ترددها، تصمیم ورود و خروج زائران از مرز خسروی را اختیاری کرده اما برای تردد موکب‌ها موضوع متفاوت بوده و تصمیمات براساس نظر ستاد است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: توصیه می‌کنیم که زائران اربعین حسینی نیز زمان بازگشت را به قبل از روز اربعین موکول کنند و تجربه نشان داده است که عراقی‌ها بعد از اربعین موکب‌های خود را جمع‌آوری می‌کنند و خدماتی به زائران ارائه نمی‌شود.

هزینه پارکینگ خودروها در مرزها مشخص شد

دبیر ستاد اربعین استان قزوین در ادامه این جلسه گفت: از دهم تا 23 ماه صفر هیچ ماشین شخصی و اتوبوس به غیر از خودروهای سازماندهی شده برای اربعین حق خروج از مرزهای کشور را ندارد و هزینه پارکینگ خودروهای عمومی در مرزها 5 هزار تومان و خودروهای شخصی 10 هزار تومان برای هر روز است.

محمدخورشیدی ادامه داد: سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین به صورت صددرصد فعال شده و مبلغ 18 هزار تومان برای حق بیمه زائران در نظر گرفته شده است.

بیش از 26هزار زائر قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کردند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در این جلسه عنوان کرد: 26 هزار و 500 نفر در سامانه سماح از استان قزوین برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

عباس دمیرچی با بیان اینکه زائران باید کارت واکسن را همراه داشته باشند، تصریح کرد: مرز خسروی از چهار روز گذشته بازگشایی شده اما فعالیت آن 24 ساعته نبوده و صرفا با روشن شدن هوا از زائران پذیرایی می‌کند اما شرایط مرز مهران متفاوت بوده و 24 ساعته پذیرای زائران است.

انتهای پیام/4006
.
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان