۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آب سد طالقان به آبیک رسید
کد خبر: ۳۵۸۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۵ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آب سد طالقان به آبیک رسید

استاندار قزوین از وارد شدن آبهای سد طالقان به مخازن آبیک و محقق شدن وعده‌ای خبر داد که پس از سال‌ها به چشم‌ انتظاری مردم این شهر پایان داد.

آب سد طالقان به آبیک رسید
به گزارش صبح قزوین؛ محمد مهدی اعلایی روز شنبه با انتشار توییتی از وارد شدن آبهای سد طالقان به مخازن آبیک و محقق شدن وعده‌ای خبر داد که پس از سال‌ها به چشم‌ انتظاری مردم این شهر پایان داد.

وی در این زمینه نوشت: آب شرب سالم، دغدغه‌ و مطالبه اصلی سال‌های اخیر مردم آبیک بود که برای رسیدن به آن منتظر تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک بودند، طرحی که بارها برای تکمیل آن قول‌هایی داده شد اما محقق نشد.

وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم، تلاش برای دریافت منابع مالی جهت تکمیل طرح انتقال آب به آبیک تبدیل به یکی از کارویژه‌های استان شد که در اسفندماه سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.

استاندار قزوین گفت: اختصاص منابع مالی و اهتمام مسئولان استانی موجب تسریع در روند تکمیل طرح آبرسانی گردید و امروز در میانه‌ مردادماه، آب وارد مخزن آب شهر آبیک شد تا پایانی بر چشم‌ انتظاری مردم آبیک باشد.

طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برای تامین آب شرب ۱۵ شهر و ۱۹۸ روستای استان از سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شده بود ولی تکمیل و بهره برداری از آن بنا به کمبود اعتبارات به تعویق افتاد.

فاز اول این طرح شامل آب رسانی به شهر آبیک با تخصیص اعتبارات در دولت سیزدهم تکمیل شده و طی روزهای آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان