۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گراند هتل قزوین مرمت می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۴ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور:

گراند هتل قزوین مرمت می‌شود/ برکناری مدیران میراث فرهنگی بر اساس ارزیابی وزارتخانه انجام می‌شود

عزت‌الله ضرغامی با اعلام اینکه گراند هتل قزوین به سرعت مرمت می‌شود، گفت: ارزیابی مدیران براساس شاخص‌های خاص مدیریتی است و عملکرد افراد به صورت دوره‌ای ارزیابی و بر اساس نظرات کارشناسان ستاد تصمیم گیری می‌شود.

گراند هتل قزوین مرمت می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عزت الله ضرغامی روز گذشته در سفر یک روزه خود به قزوین در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های غنی گردشگری و میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری قزوین هنوز به فعلیت نرسیده‌اند و علی رغم موقعیت ویژه طبیعی و جغرافیایی این استان، شاهد نوعی عقب ماندگی تاریخی در این حوزه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی را باید تعیین کننده توسعه دانست، افزود: در حوزه باغستان سنتی قزوین که یک اثر بسیار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و میراثی است و همچنین سایر بافت تاریخی قزوین باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در کنار حل مشکلات در راستای توسعه شهری و حفظ میراث فرهنگی، به نیازهای مردم نیز پاسخ دهیم.

تصمیم گیری برای احیای باغستان سنتی را به استان محول کرده‌ام

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: طی صحبت‌هایی که با مسئولین و فعالین حوزه گردشگری استان داشتم، تصمیم‌گیری برای نحوه پاسداری و احیای باغستان سنتی و بافت تاریخی قزوین را به استان واگذار کردم.

این‌ مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص انفعال مدیرکل سازمان میراث فرهنگی قزوین و لزوم برکناری وی عنوان کرد: ارزیابی مدیران براساس شاخص‌های خاص مدیریتی است و وزارتخانه براساس ماموریت‌هایی که به مدیران ابلاغ می‌کند ارزیابی دوره‌ای انجام می‌شود و براساس نظرات آنها تصمیم گیری می‌کند، در خصوص عملکرد آقای خزائلی دو نگاه متفاوت وجود دارد که در این مورد باید بررسی و سپس اقدام به تصمیم گیری نمود.

گراند هتل به سرعت مرمت می‌شود

ضرغامی با اشاره به جایگاه گراند هتل قزوین ابراز کرد: به نظر می‌آید که گراند هتل پدر هتل‌ ایران است؛ اگرچه موضوع مرمت گراند هتل قزوین طی سال‌های اخیر به دلیل برخی از مشکلات متوقف شده بود اما دستور داده‌ام که به سرعت این بازسازی و مرمت صورت گیرد.

این مسئول تصریح کرد: ناهماهنگی بین قوای مختلف کشور از جمله میراث فرهنگی با سایر دستگا‌ه‌ها یکی از مسائل مهم در حوزه توسعه استان قزوین است و باید مرتفع شود.

ضرغامی تاکید کرد: وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن انجام وظیفه ذاتی خود یعنی حفاظت از میراث فرهنگی، تا جایی که می‌تواند نسبت به رفع مشکلات جاری مردم اقدام و متناسب با مسائل خاص هر شهر تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در پایان گفت: محوطه‌ها و بناهای تاریخی متعدد در قزوین به عنوان مزیت این استان در حوزه گردشگری است و لازم است بیشتر معرفی و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان