۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین موج جدید بارشی وارد استان قزوین می‌شود
کد خبر: ۳۵۵۱۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی قزوین:

موج جدید بارشی وارد استان قزوین می‌شود

مریم بهروزی گفت: تقویت امواج و همراه با هوای سرد، بارش‌ها را از امروز بعدازظهر تا اواسط هفته جاری محتمل ساخته است و روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد بارش برف در سراسر استان خواهیم بود.

موج جدید بارشی وارد استان قزوین می‌شود
مریم بهروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته وارد استان شده بود، بارش های به نسبت خوبی را به همراه داشت تا جایی که میزان بارش ها در آوج ۱۹، معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی ۱۵ و در مرکز استان نیز ۱۰ میلی متر بود.

وی با بیان اینکه بارش ها در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به خروجی مدل های هواشناسی از امروز بعدازظهر تا سه شنبه هفته جاری به طور پیاپی شاهد عبور امواج از سطح استان خواهیم بود که در ساعات بعدازظهر نیز در پاره ای مناطق بارش هایی را به همراه دارد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، پدیده جوی غالب امروز استان قزوین ورزش بادهای به نسبت شدید غربی همراه با رخنه و ماندگاری هوای سرد از امشب تا اواسط هفته جاری در سطح منطقه پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه بارش ها از امشب با توجه به برودت هوا در برخی مناطق به صورت برف خواهد بود، تصریح کرد: بارش ها برای نیمه شمالی استان فردا و در ساعات بعدازظهر نسبت به سایر مناطق محتمل تر می باشد.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: با توجه به بارش برف در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری و احتمال وقوع کولاک در گردنه های استان، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، کاهش دید افقی و پدیده یخبندان برای تمامی استان پیش بینی می شود.

بهروزی در پایان گفت: در شبانه روز گذشته سیردان در بخش طارم سفلی و کوهین با منفی چهار و بویین زهرا با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت صفر تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان