۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاروان اتومبیل‌رانی قزوین عازم مزار سردار دلها شد+تصاویر
کد خبر: ۳۵۵۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

کاروان اتومبیل‌رانی قزوین عازم مزار سردار دلها شد+تصاویر

کاروان اتومبیل‌رانی قزوینی برای دومین سال در جهت گرامیداشت یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، عازم استان کرمان و گلزار شهدای این استان شد.

کاروان اتومبیل‌رانی قزوین عازم مزار سردار دلها شد+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کاروان اتومبیل‌رانی قزوینی برای دومین سال در جهت گرامیداشت یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، عازم استان کرمان و گلزار شهدای این استان شد.

حجت‌الاسلام علی معبودی ظهر امروز در مراسم اعزام کاروان آفرودسواران قزوینی به کرمان که در محل فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز فرزندان پاسدار و بسیجی گرد هم آمدند تا پای درس انسان‌های شریفی همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها بنشینند و همانند ایشان برای امنیت پایدار ملت ایران تلاش کنند.

وی ضمن تقدیر از مسئول بسیج ورزشکاران استان جهت فراهم کردن مقدمات این سفر، افزود: بدون شک این سفر با تمام سفرهایی که تاکنون داشتید متفاوت است چون در این سفر به مزار انسانی می‌روید که وجود و حضورش نه تنها برای ملت ایران بلکه برای بسیاری از مظلومان و محرومان جهان مایه آرامش و آسایش بود.



نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین بیان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که باتوجه به عهدی که با خدای متعال داشت برای خدمت به مردم احساس دین می‌کرد.

حجت‌الاسلام معبودی ابراز کرد: حاج قاسم در مسیر خدمت به مردم و در راه خدا به درستی وظیفه خود را انجام داد و بعد از شهادتش نیز تحولی عظیم در تمام دنیا ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سردار دل‌ها مرد خدایی بود و همین ویژگی موجب شد که افراد بسیاری از سراسر جهان حتی کسانی که اعتقادی به دین ندارند هم به او علاقه‌مند و در مراسم تشییع حاضر شوند.



نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: امروز این کاروان به سمت مرقد شخصی می‌رود که علی‌رغم مقام بالایی که داشت، اما وصیت کرد که بر روی سنگ قبرم "سرباز قاسم سلیمانی" بنویسید.

حجت‌الاسلام معبودی اضافه کرد: سردار سلیمانی خود را همواره بدهکار مردم می‌دانست و به دنبال تبیین تمام ارزش‌های الهی، فردی و اجتماعی در تمام جوامع بود.

وی بیان کرد: قطعا این کاروان با نیت پاکی در این مسیر قدم نهادند و در این راه دل‌های خود را با حاج قاسم پیوند خواهند زد و رهرو مکت سلیمانی خواهند بود.

سرهنگ محمدرضا لشگری در حاشیه مراسم اعزام آفرود سواران قزوینی به مزار شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار کرد: این کاروان برای دومین سال بعد از شهادت حاج قاسم با همکاری هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری و اداره کل تربیت بدنی استان قزوین، با حضور قهرمانان ورزشکار این رشته برگزار می‌شود.



وی افزود: در این سفر ۱۰۰ نفر از قهرمانان رشته اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان قزوین به همراه خانواده‌های خود در قالب ۳۰ خودروی ورزشی به نیت زیارت مزار شریف سردار دلها به کرمان اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: هدف از اجرای این سفر تجدید بیعت با حاج قاسم و زنده نگهداشتن یاد و خاطر سردار دل‌هاست که از امروز به مدت سه روز برنامه‌ریزی شده است.

لشگری عنوان کرد: کاروان آفرودسواران از مزار شهدای شهر قزوین بدرقه خواهند شد تا فردا صبح در گلزار شهدای کرمان و مزار سردار حاج قاسم سلیمانی حضور یابند.



وی ادامه داد: هیئت اتومبیلرانی و‌موتورسواری استان قزوین تنها هیئت در کل کشور است که امسال به عنوان دومین سال بعد از شهادت حاج قاسم، این حرکت ارزشی، فرهنگی و ورزشی را انجام می‌دهد.

در ادامه یکی از شرکت کنندگان در این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با بیان اینکه احساس بسیار خوبی برای شرکت در این سفر دارد، اظهار کرد: حاج قاسم جانش را در راه دین و ملت فدا کرد و ما وظیفه داریم که با برگزاری برنامه ‌های اینچنینی یاد و خاطر او را زنده نگه‌داریم و به دشمن ثابت کنیم که هیچ گاه سردار سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ترویج فرهنگ شهدا کوچک‌ترین کاری است که ما به پاسداشت از زحمات آن‌ها می‌توانیم انجام دهیم که امیدواریم بتوانیم پیرو راه آنها باشیم‌.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان