۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۳۰درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی در مناطق کم‌برخوردار
کد خبر: ۳۵۵۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

درصحن علنی شورای شهر قزوین تصویب شد؛

کاهش ۳۰درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی در مناطق کم‌برخوردار

در جریان بررسی دفترچه عوارضات شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۱ اعضای شورای اسلامی شهرقزوین خواستار تخفیف ۳۰درصدی در عوارض صدورپروانه ساختمانی در نقاط کم‌برخوردار شهر قزوین شدند.

کاهش ۳۰درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی در مناطق کم‌برخوردار
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین لایحه دفترچه عوارضات شهرداری قزوین در سال آینده و جزییات عوارضات دربخش‌های مختلف مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرارگرفت.

در این جلسه مقررشد قیمت منطقه‌بندی در نواحی منفصل شهری به جز نواحی دانش، قائم، پردیس و هفتسنگان نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته باشد و همچنین برای تسهیل رونق ساخت و ساز در نقاط کم برخوردار عوارض صدور پروانه ساختمانی با ۳۰درصد تخفیف محاسبه شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهر قزوین در اولویت شهرداری قرار گیرد

همچنین در این جلسه، اعضای شورای شهر قزوین در جریان بررسی لوایح و نامه‌های واصله از سوی شهرداری قزوین بر ضرورت تعیین تکلیف و اولویت‌بندی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قزوین تاکید کردند.

حسین صلح جو در این جلسه ضمن درخواست ارائه تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی در مناطق کم برخوردار اظهار کرد: به منظور تشویق شهروندان در نوسازی بافت‌های فرسوده و نواحی کم برخوردار شهر قزوین لازم است تا تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی در این مناطق اجرایی شود.

وی افزود: مناطقی مانند هادی آباد و نواب و سایرنواحی کم‌برخوردار شهر قزوین نیاز دارند تا به منظور نوسازی بافت فرسوده مشوق‌هایی از جمله تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی در آنها ارائه شود.

لزوم توجه به صدور مجوز در خیابان ایران و پیروزی

این عضو شورای شهر در ادامه خواستار توجه شهرداری به موضوع صدور مجوز تجاری در خیابان ایران و پیروزی شد و بیان کرد: تجمع آب‌های زیرزمینی در منطقه خیابان ایران و بلوار پیروزی و ایجاد گسل در این منطقه با تجاری سازی و ایجاد بنای زیر زمینی ممکن است درآینده مشکل ساز شود.

صلح جو در پایان گفت: این موضوع باید در کمیسیون شهرسازی با حضور کارشناسان مرتبط بررسی شود تا درآینده شاهد تهدیدات و تبعات بعدی نباشیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان