۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین حضرت فاطمه(س) مدافع حریم ولایت بود/ دنیای غرب به دنبال کاهش منزلت زن و جایگاه مادران است
کد خبر: ۳۵۴۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدرس حوزه علمیه:

حضرت فاطمه(س) مدافع حریم ولایت بود/ دنیای غرب به دنبال کاهش منزلت زن و جایگاه مادران است

فاطمه صفی خانی گفت: حرکت روشنگرانه حضرت زهرا (س) در آن بزنگاه تاریخی به موقع و صحیح در راستای دفاع از حریم ولایت اتفاق افتاد که توانست تاثیری عظیم بر جامعه بگذارد.

حضرت فاطمه(س) مدافع حریم ولایت بود/ دنیای غرب به دنبال کاهش منزلت زن و جایگاه مادران است
فاطمه صفی خانی مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه الزهرا(س) اظهارکرد: ولایت‌مداری مهم‌ترین درسی است که ما از سیره اجتماعی دخت نبی‌اکرم(ص) گرفته‌ایم.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در زندگی کوتاه اما پر خیر و برکت خود، نه تنها منشا خیر کثیر برای جامعه اسلامی بود، بلکه توانست به عنوان یک زن سیره ای ماندگار از یک زن مسلمان را به نمایش بگذارد.

صفی خانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت توانست اسلام واقعی را به نمایش بگذارد، تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام فضای غبارآلودی توسط یاران و دوستداران نزدیک ایجاد شده بود ، فضایی که کفار و مشرکان آن را فراهم نکرده بودند، بلکه از طرف نزدیکترین حلقه افراد به پیامبر وجود آمده بود.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در این فضا، برای جلوگیری از کج‌روی و انحراف جامعه چهل شبانه روز دست فرزندان خود را می‌گرفت و سوار بر مرکبی همراه امیرالمومنین (ع) کوچه به کوچه به در خانه انصار و مهاجرین می‌رفت تا آنان را نسبت به غفلتشان و انحرافی که پیش آمده آگاه سازد و به تکلیف الهی، اجتماعی و سیاسی خود عمل کند.

وی بیان کرد: روشنگری آن حضرت با خطبه خواندن در مسجد و آگاه ساختن مردم از موقعیت سخت اجتماعی که گرفتارش شده بودند، در آن برهه تاریخی تاثیر زیادی بر جامعه داشت.
 
صفی خانی با بیان اینکه برای تاثیرگذاری بر جامعه باید به موقع و صحیح عمل کرد، اظهار کرد: بسیاری از افراد ممکن است در وقایع اجتماعی سخنان صحیحی بگویند اما به موقع و به جا عمل نکنند، یا اینکه به موقع عمل کنند اما سخنان تاثیرگذار و نغزی را بیان نکنند، اما حرکت روشنگرانه حضرت زهرا (س) در آن بزنگاه تاریخی به موقع و صحیح در راستای دفاع از حریم ولایت اتفاق افتاد که توانست تاثیری عظیم بر جامعه بگذارد.

مدرس حوزه علمیه قزوین افزود: مبارزه با حاکمیت و ظلم بعد از رحلت پیامبر(ص) با خطبه آتشینی که حضرت زهرا در مسجد خواند شروع شد و اهل بیت پیامبر(ص) هم، مبارزه با ظلم و ستمگری را از سیره مادرشان الگو گرفته اند.

حضرت زهرا(س) اولین بسیجی و جانباز راه ولایت بود

وی ادامه داد: خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) در کاخ یزید ، روش ظلم ستیزانه حضرت سکینه و ام کلثوم (س) برگرفته از همین الگو و منش فاطمی است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اولین بسیجی و جانباز راه ولایت بود، اذعان داشت: این بانوی گرامی اسلام اولین یار وفادار ولی و اولین شهیده در حال ولایت بود.

صفی‌خانی نقش زن در جامعه را بسیار مهم تلقی کرد و عنوان کرد: زنان جامعه ما با تاسی از سیره حضرت زهرا (س) می توانند تاثیرات بزرگی بر سلامت روانی و اجتماعی جامعه بگذارند.

وی یادآور شد: حضور زن در تمام مراحل زندگی و از ابتدای خلقت مانوس و همراه با مردان بوده و صحنه‌های اجتماعی مملوء از زنان و مردان با توانمندیهای گوناگون است که هریک نقشی را در جامعه ایفا می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام حضور زنان در جامعه را مجاز و همیاری آنان در زندگی مشترک را ضروری می‌داند، افزود: اسلام با حضور زن در اجتماع موافق است و برای حفظ کرامت حد و حدودی را برای یک بانو در نظر گرفته است.

غرب به دنبال کاهش منزلت زن و تنزل جایگاه مادران است 

صفی‌خانی بیان کرد: حضرت زهرا(س) همزمان با وظایف دینی و خانوادگی به هنگام ضرورت، حضور ثمربخشی را در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه دارد.

وی ادامه داد: بانوان با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) می توانند با مهربانی، عطوفت و‌ عقلانیت نسل‌های آینده را پرورش دهند و هم به وقت ضرورت در جامعه نقش آفرینی کنند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال کاهش منزلت زن و تنزل جایگاه مادران است، افزود: غرب می داند که زنان بنیان و پایه خانواده هستند و برای فروپاشی ارکان یک خانواده باید پایه اصلی آن که نقش زن است را متزلزل کند.

صفی خانی اظهار کرد: فرهنگ غرب نه تنها در مقام دفاع از حقوق زن قدمی برنمی دارد، بلکه از آنان به عنوان یک ابزار و وسیله برای به ابتذال کشیدن جامعه استفاده می کند و سعی دارد با استفاده از همین ابزار تمام بشریت را به فساد بکشاند.

مدرس حوزه علمیه ادامه داد: زنان جامعه نباید خود را ابزار دست سیاست‌بازان غربی قرار دهند تا آنان به اهداف خود برسند.

وی افزود: همانگونه که حضرت زهرا به عنوان زن نمونه در جهان توانست نقش‌آفرین باشد و تاریخ را با تربیت فرزندانی چون حضرت امام حسین و امام حسن (ع) و زینبین (س) تغییر بدهد، ما نیز این شان و کرامت زن را که در سایه تربیت اسلامی محقق می شود را باید حفظ کنیم.

ولایت‌مداری و عمل به فرامین رهبری در زندگی حاج قاسم سلیمانی موج می‌زد

صفی خانی تصریح کرد: در صورتی زنان به تاسی از حضرت زهرا(س) نقش خود را ایفا کنند، شاهد ریشه کنی ناهنجاری‌ها و رذایل اخلاقی خواهیم بود.

این کارشناس مذهبی اظهارکرد: همه باید به تاسی از بانوی دوعالم تابع ولی فقیه بوده و در میدان عمل با داشتن بصیرت و اقدام به موقع ولایت مداری خود را ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری و عمل به فرامین رهبری در زندگی حاج قاسم سلیمانی موج می‌زد، تصریح کرد: شهید سلیمانی نماد بارز ولایت‌مداری و حرکت در این مسیر بود، اخلاص و ولایت مداری حاج قاسم و همراهانش و تمام شهدای مدافع حرم برای همه می‌تواند الگو و درس آموز باشد.

صفی خانی در پایان گفت: زنان جامعه با حفظ حجاب و عفت باید ما هر جا که نیاز باشد حضور پیدا کرده و با غیرت زنانه وتمسک به بانوی نمونه اسلام و یادگاران او هوشیارانه در راه دفاع از حق ،امامت، ولایت و آموزه‌های اسلام گام بردارند.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان