۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سردار سلیمانی سرباز مکتب امامین انقلاب بود
کد خبر: ۳۵۴۹۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

سردار سلیمانی سرباز مکتب امامین انقلاب بود/ حضور باشکوه مردم استان قزوین در برنامه‌های فاطمیه و سالگرد سردار سلیمانی را قدردانیم

آیت‌الله عابدینی گفت: سردار سلیمانی در مکتب امام خمینی(ره) و هم رهبر فرزانه انقلاب شاگردی کرد و به خاطر اطاعت امر خدا و ولی خد، عزت پیدا کرد و به خاطر این اطاعت همه احساس می کنند که باید دنبال او حرکت کنند.

سردار سلیمانی سرباز مکتب امامین انقلاب بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: مردم قدرشناس ما، ارادت و عزاداری خود را در مساجد، در هیئات، در حسینیه ها نسبت به ساحت مقدس صدیقه کبری(س) به جای آوردند و امیدواریم هر سال با تجربه ای بیشتر و با کیفیتی بهتر بتوانیم این اظهار ارادت ها را داشته باشیم.
 
وی افزود: ان‌شاءالله به جایی برسیم که بیشتر سخنرانی های وعاظ، بیشتر متن مداحان، بیشتر مطالب مجالس ما، معارف، بیانات، کلمات، سخنرانی ها از خطبه فدکیه باشد و هنوز ما در این قسمت فقیر هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: می بایست در مجالس از مطالبی استفاده شود که رسول خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و امامان(ع) در خصوص حضرت زهرا(س) فرمودند و این مطالب است که نیاز جامعه ماست.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یاران شهیدش گفت: سردار سلیمانی، سردار عزت، مقاومت و آزادگی بود که در جای جای کشورهای اسلامی زحمت کشید و زحمات ایشان اثر داشت.
 
سردار سلیمانی سرباز مکتب امامین انقلاب بود
 
وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی کشور سوریه را از قتل و عام، نا امنی و بی حیایی دشمنان شیطانی، داعشی، سعودی و صهیونیستی نجات داد، سردار سلیمانی عراق را نجات داد و به آن کشور امنیت بخشید، سردار سلیمانی غزه را نجات داد و لبنان را به قدرتی منطقه ای تبدیل کرد و بر صهیونیست ها مسلط کرد و لبنان نیز در منطقه قدرتمند شد.
 
آیت‌الله عابدینی افزود: سردار سلیمانی مردم فقیر و بدون اسلحه یمن را به سطحی از قدرت رساند که آنها آمریکایی ها، سعودی ها و به طبع آن اروپایی ها و صهیونیست ها را زیر پا گذاشتند و نابود می کنند.
 
خطیب جمعه قزوین گفت: سردار سلیمانی زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کرد و قدم های بلندی در این مسیر برداشت. یک زمانی ما در قم هم نمی توانستیم رساله امام خمینی(ره) را دست به دست کنیم اما سردار سلیمانی کاری کرد که امام خمینی(ره) در دنیا شناخته تر شد و این سردار بزرگ، شاگرد مکتب امامین انقلاب بود.
 
وی ادامه داد: سردار سلیمانی در مکتب امام خمینی(ره) و هم رهبر فرزانه انقلاب شاگردی کرد و به خاطر اطاعت امر خدا و ولی خد، عزت پیدا کرد و به خاطر این اطاعت همه احساس می کنند که باید دنبال او حرکت کنند.

حضور باشکوه مردم استان قزوین در برنامه‌های فاطمیه و سالگرد سردار سلیمانی را قدردانیم
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: از مجالس باشکوه، پرجمعیت و با نشاطی که در استان قزوین مانند استان ها و کشورهای دیگر که برای ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، قدردانی می کنیم.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به شهدای تازه تفحص شده در استان قزوین، تصریح کرد: این شهدای عزیز در استان عطر و بوی شهادت را بار دیگر زنده کردند و هوای استان را معنوی، حماسی و انقلابی کردند، شهید صفرعلی فیض بیگدلی و شهید باب الله داودی دو تن از این شهدای شناخته شده بودند که به خانواده های آن شهدای والامقام بار دیگر تبریک و تسلیت عرض می کنیم و از مردم قدرشناس استان، قدردانی می کنیم.
 
حاج محمدحسین رجایی همانند پدری دلسوز برای شهید رجایی بود
 
وی با اشاره به درگذشت حاج محمدحسین رجایی قزوینی برادر شهید رجایی، بیان کرد: ایشان بسیار اهل قرآن و انقلاب بودند و در بازار رئیس مجمع صنوف بازاری بودند و در اعتصابات ضد شاه نقش آفرینی داشتند و در کمک به جبهه زحمت های زیادی را متحمل شدند.
 
آیت الله عابدینی افزود: چون ایشان برادر بزرگ شهید رجایی بود و ده سال سنشان بیشتر بود و پدرشان را در سن کودکی از دست دادند، عملاً ایشان همانند پدر در زندگی شهید رجایی نقش آفرینی کردند.
 
خطیب نماز جمعه قزوین گفت: شهید رجایی که بسیار مورد احترام جامعه ما قرار دارند و زیبایی های معنوی ایشان را توصیف می کنیم، نتیجه تربیت های برادر بزرگوار ایشان است و از خداوند می خواهیم روحشان با ارواح انبیاء محشور باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد به عنوان امام جمعه موقت قزوین منصوب شد
 
وی با اشاره به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به عنوان امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: از حضرت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خواهش کردیم که به عنوان خطیب نماز جمعه ما را یاری کنند و این درخواست را از حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد حسن باریک‌بین فرزند حضرت آیت الله باریک بین هم داشته ام و ان‌شاءالله بتوانیم در خدمت ایشان هم باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امروز شرایط دولت انقلابی اقتضای این را دارد که ما بتوانیم از فرصت های این چنینی بیشتر بهره مند باشیم.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به درگذشت مرحوم حاج محمود قاقازانی پدر شهیدان علی و محمدرضا قاقازانی گفت: باید قدر آن پدر و فرزندان شهیدشان را بدانیم، ایشان یک مومن پای کار انقلاب به حساب می آمدند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان