۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین شاخص کل بورس افزایش ۳۰۳ واحدی را تجربه کرد
کد خبر: ۳۵۴۹۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

تحلیل بورس در هفته‌ای که گذشت؛

شاخص کل بورس افزایش ۳۰۳ واحدی را تجربه کرد/کاهش ارزش صف‌های فروش در روز پایانی بورس

مهدی حیدری گفت: در آخرین روز معاملاتی بورس در پایان این هفته، شاخص‌های بازار نوسان اندکی داشت و ارزش معاملات کاهش یافت.

شاخص کل بورس افزایش ۳۰۳ واحدی را تجربه کرد
مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با بیان اينکه شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۳ واحد رسید؛ اظهار کرد: در روز چهارشنبه شاخص کل افزایش ۳۰۳ واحدی را تجربه کرد.

وی افزود: شاخص هم وزن نیز با کاهش ۵۱۰ واحدی در سطح ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحدی قرار گرفت؛ همچنین شاخص کل فرابورس ۲۷ واحد کاهش یافت و در سطح ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد ایستاد. 

این تحلیلگر بورس با اشاره به اینکه برای دهمین روز متوالی ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد؛ گفت: ۲۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

حیدری ابراز کرد: روز چهارشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶هزار و ۸۵ میلیارد تومان کاهش یافت. 

وی همچنین با بیان اينکه ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بود؛ تاکید کرد: این رقم ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

حیدری ادامه داد: روز پایانی بازار بورس ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۱۰درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان رسید که ۳۷درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

این تحلیلگر اقتصادی در پایان گفت: در پایان معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز سه‌شنبه ۱۱درصد کاهش یافت و ۱۵۹ میلیارد تومان شد؛ همچنین ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری هفته گذشته ۲۸ درصد رشد کرد و در رقم ۵۴ میلیارد تومان ایستاد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان