۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نظارت جدی بر کارخانه‌های تولیدی مصالح ساختمانی در استان/ مردم شکایات خود را اعلام کنند
کد خبر: ۳۵۴۷۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۹ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین خبر داد

نظارت جدی بر کارخانه‌های تولیدی مصالح ساختمانی در استان/ مردم شکایات خود را اعلام کنند

محمدعلی بیشه‌ای گفت: طی جلساتی که داشتیم به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در استان قزوین این هشدار را دادیم که اجازه افزایش قیمت را ندارند که در این صورت جریمه خواهند شد.

نظارت جدی بر کارخانه‌های تولیدی مصالح ساختمانی در استان/ مردم شکایات خود را اعلام کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ در روزهای اخیر شاهد افزایش چراغ خاموش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه انواع آجر و سفال بودیم که صدای نارضایتی مصرف‌کنندگان این کالا را که فعالان حوزه ساخت و ساز هستند را درآورد.

با رسانه‌ای شدن این مسئله نیز سازمان صنعت و معدن و تجارت که متولی نظارت بر این حوزه است، ورود کرد و اکنون با گذشت یک هفته از این ماجرا همچنان رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

محمدعلی بیشه‌ای در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: طی جلساتی که داشتیم به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در استان قزوین این هشدار را دادیم که اجازه افزایش قیمت را ندارند که در این صورت جریمه خواهند شد.

واحدهای تولیدی آجر و مصالح در شهرستان بوئین زهرا مستقر است

وی افزود: باتوجه به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی آجر و مصالح در شهرستان بوئین زهرا مستقر است، از سازمان صمت شهرستان و فرمانداری خواستیم تا آنالیز این شرکت‌ها را احصاء کرده و به مرکز استان اعلام کند تا تعیین تکلیف شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: پس از آنالیز چرخه تولید و میزان تاثیر افزایش نرخ سوخت بر تولید مصالح نیز نرخ نهایی اعلام خواهد شد که این امر هم زمان می‌برد.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به اینکه مصالح ساختمانی در ردیف کالاهای درجه قرار گرفته و تعیین قیمت از سوی تولیدکننده قانونی است اما هر قیمتی را نمی‌توانند خودسرانه تعیین کنند.

تولیدکنندگان تقاضای افزایش 30درصدی قیمت را دارند

بیشه‌ای ابراز کرد: در گروه کالاهای درجه سه تولیدکننده طبق آنالیزی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده می‌دهد، می‌تواند کالای خود را قیمت‌گذاری کند اما زمانی که شاکی وجود داشته باشد یا مدعی‌العموم تشخیص دهد که قیمت اعلام شده واقعی نیست، بازرسی ورود کرده و به تخلف رسیدگی می‌کند.

وی افزود: ما اکنون به مسئله افزایش قیمتی که در مصالح ساختمانی رخ داده ورود کردیم و تولیدکنندگان تقاضای افزایش 30درصدی قیمت را دارند که گفته‌ایم آنالیز تولید را به ما ارئه دهند تا قیمت واقعی براساس مستندات تعیین شود.

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: آنالیز کالای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در دست انجام است و در صورتی که از شرکتی شاکی مستقیم وجود داشته باشد به طور اختصاصی به این شرکت رسیدگی خواهیم کرد و مردم می‌توانند شکایت خود را به سامانه 124 اعلام کنند.

انتهای پیام/ 1300

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان