۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مکتب حاج قاسم کلاس درسی برای مسئولان است
کد خبر: ۳۵۴۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

مکتب حاج قاسم کلاس درسی برای مسئولان است/دشمن نگران تداوم راه حاج قاسم سلیمانی‌هاست

علیرضا وارثی گفت: همانگونه که رهبر عظمای ولایت از سیره و شخصیت حاج قاسم به عنوان مکتب یاد می‌کنند، ترویج و شناساندن مکتب و اندیشه حاج قاسم امروزه امری ضروری و از اولویت‌هاست؛ چرا که امروزه دشمن نگران تکثیر و تداوم راه حاج قاسم سلیمانی‌هاست.

مکتب حاج قاسم کلاس درسی برای مسئولان است
علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم دارای صفات پسندیده زیادی از جمله ولایت مداری، بصیرت، ادب، اخلاق، اخلاص در عمل، تقوا و پرهیزگاری، صداقت، متانت، گذشت، توکل به خدا، مدیریت جهادی، شجاعت و شهامت، دشمن ستیزی، دفاع از مظلوم و تکیه بر توان نیروی خودی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی خود را مطیع و سرباز ولایت می‌دانست و تمام تلاش‌هایش برای آزادی ملت‌های مسلمان و نابودی معاویه‌های زمان بود و در اصل عنوان سردار دل‌ها بهترین صفت برای توصیف عشق مردم به ایشان بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی همچون مالک، سرباز ولایت فقیه بوده و هیچگاه خود را فرمانده نمی‌دانست، بلکه همیشه خود را سرباز ولایت خطاب می‌کرد تا جایی که وصیت کرد بر سنگ مزارش عنوان سرباز ولایت نقش ببندد.

سردار سلیمانی خود را مطیع و سرباز ولایت می‌دانست

وی از مکتب حاج قاسم با عنوان ولایت مداری و دشمن ستیزی یاد کرد و گفت: همین اخلاص و تواضع ایشان و دفاع از حق مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم بدون هیچ گونه چشم‌داشتی از نمونه‌های بارز و رمز ماندگاری شخصیت سردار سلیمانی در جامعه است.

وارثی در ادامه عنوان کرد: از جمله اصولی که باعث ماندگاری و تاثیر شخصیت سردار سلیمانی در جامعه بود را می‌توان در اعتقاد عملی به ولایت فقیه، خدمت به مردم، اعتقاد راسخ به عدم جدایی دین از سیاست و فراجناحی بودن ایشان جستجو کرد.

وی اضافه کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی در عین نزدیکی به برخی از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی با همه تعامل داشت و هیچ گاه اجازه نداد که جناحی او را مصادره کند و راز ماندگاری خون و محبت مردم به ایشان نیز در همین منش سیاسی نهفته است؛ زیرا فارغ از همه جناح بندی‌های سیاسی با ایفای نقش در مهم‌ترین مسئله منطقه‌ای و سیاست خارجی وکشور، تنها به اعتلای اسلام می‌اندیشید.

این مسئول با اشاره به دستاوردهای محور مقاومت و پیامدهای مثبت آن ابراز کرد: وقوع اتحاد نظامی بین نیروهای مقاومت اسلامی در برابر دشمنان، علنی تر شدن نقش نیروی سپاه قدس، افزایش روحیه صبر و مقاومت در شرلیط سختی‌ها و کمبودها و مفتوح شدن باب جهاد و شهادت و دفاع از کیان مسلمین از دستاوردهای محور مقاومت است.

مکتب حاج قاسم یعنی خدمت خالصانه به مردم

وارثی اذعان کرد: همانگونه که رهبر عظمای ولایت از سیره و شخصیت حاج قاسم به عنوان مکتب یاد می‌کنند، ترویج و شناساندن مکتب و اندیشه حاج قاسم امروزه امری ضروری و از اولویت‌هاست چون امروزه دشمن نگران تکثیر و تداوم راه حاج قاسم سلیمانی‌هاست و هنوز هم از شنیدن نام ایشان وحشت دارد.

وی با تاکید براینکه مکتب و اعتقادات حاج قاسم باید به باور و منشا و الگوی عمل مدیران تبدیل شود؛ بیان کرد: در اصل نهادینه کردن و تبیین نام و یاد و مکتب حاج قاسم سلیمانی باعث ترویج و گسترش بسیاری از فضایل همچون فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: در مکتب حاج قاسم عقلانیت حرف اول را می‌زند و در کل ولایت، عقلانیت و مقاومت سه عنصر بنیادی مکتب سیاسی حاج قاسم است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان