۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قاچاق سوخت توسط برخی صنایع در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۴۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۴ ساعت: ۱۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مطرح شد؛

قاچاق سوخت توسط برخی صنایع در استان قزوین/ ۲۰درصد از جابجایی بار در استان بدون بارنامه است

استاندار قزوین گفت: برخی از صنایع استان در زمینه قاچاق سوخت ورود پیدا کرده‌اند که باید با این موضوع برخورد جدی صورت گیرد.

قاچاق سوخت توسط برخی صنایع در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ محمد مهدی اعلایی در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزارشد، با بیان اینکه برخورد و مبارزه قاچاق یکی از موضوعات اساسی در اقتصاد است، اظهار کرد: توسعه قاچاق به اقتصاد سالم، تولید، اشتغال و گردش مناسب مالی در کشور آسیب می‌رساند.

وی افزود: همچنین توسعه قاچاق در کشور سبب جریان پول‌های کثیف و ترور اقتصاد سالم خواهد شد، بنابراین برخورد با قاچاق باید یکی از اولویت‌های اصلی باشد.

اعلایی با بیان اینکه قاچاق به تولیدکنندگان آسیب می‌رساند، تاکید کرد: متاسفانه با توجه به شرایط فعلی نگاه جدی که باید به موضوع قاچاق وجود داشته باشد، در استان قزوین حاکم نیست.

استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های مربوطه برای حل این موضوع نباید تنها به ارائه چندین صورت جلسه اکتفا کنند بلکه باید به دنبال انجام فعالیت‌های تاثیرگذار برای بهبود امر تولید باشند.

این مسئول ابراز کرد: قزوین در چهار راه ارتباطی کشور قرار دارد و با توجه به کاهش موارد کشفیات در استان، باید نقش درستی در برخورد با قاچاق ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی از صنایع استان در زمینه قاچاق سوخت ورود پیدا کرده‌اند که باید با این موضوع برخورد جدی صورت گیرد.

اعلایی عنوان کرد: استفاده از روش‌های الکترونیکی در حمل و نقل جاده‌ای باید مورد توجه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد تا بدین وسیله از روش‌های سنتی و موازی کاری جلوگیری شود.

اعلایی در پایان گفت: اکنون که با موضوع افت ارزش پول کشورهای همسایه روبه رو هستیم نیز ظرفیت قاچاق از کشورهای همسایه افزایش پیدا خواهد کرد که لازم است به این موضوع توجه جدی شود.

ساماندهی وانت‌بارها از قاچاق خرد کالا جلوگیری می‌کند

جواد حق لطفی در این جلسه درباره وضعیت بارنامه در قزوین اظهار کرد: با توجه به برآوردها 20 درصد از باری که در قزوین تولید می‌شود یا عبور می‌کند بدون بارنامه جا‌به‌جا می‌شود که قطعا در این جابه‌جایی قاچاق کالا اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بخشی از قاچاق توسط وانت‌بارها به صورت خرد شده انجام می‌شود که لازم است ساماندهی تمام وانت‌بارهای استان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا باید پایش سیستم الکترونیکی در نظر گرفته شود که در این رابطه امکانات سخت افزاری لازم فراهم شده و موارد نرم افزاری آن نیز تامین خواهد شد.

حق لطفی در پایان بیان کرد: ساماندهی وضعیت بارنامه‌ها سبب کنترل مسیرهای برون استانی و کاهش قاچاق کالا در استان قزوین خواهد شد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان