۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مذاکرات برجام وابسته نیست
کد خبر: ۳۵۴۶۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۴ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان در مصاحبه با صبح قزوین:

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مذاکرات برجام وابسته نیست/ تمرکز بودجه در استان‌ها فرصتی برای قزوین

روح‌الله عباسپور گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ تأثیرپذیر از مذاکرات برجام بوده اما بودجه ۱۴۰۱ فارغ از این موضوع است؛ قیمت دلار و فروش نفت در بودجه سال‌جاری به صورت واقع بینانه بسته شده است.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مذاکرات برجام وابسته نیست
روح‌الله عباسپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه لایحه سال ۱۴۰۱ با سال گذشته تفاوت صددرصدی دارد، اظهار کرد: بودجه سال‌ آینده منطبق با واقعیت‌ها بوده و به صورت انقباضی بسته شده؛ برای نمونه در لایحه جدید ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شده است.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ تأثیرپذیر از مذاکرات برجام بود اما بودجه سال‌ ۱۴۰۱ فارغ از این موضوع بوده به طوری که قیمت دلار و فروش نفت به صورت واقع بینانه بسته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، ردیف بودجه از ۹ هزار به بیش از یک‌هزار ردیف کاهش داده شده و درآمد مالیاتی بالاتر و واقع بینانه‌تر در نظر گرفته شده است.

عباسپور ادامه داد: افزایش حقوق در لایحه بودجه از تمرکز خارج شده و به استان‌ها واگذار می‌شود که این شرایط نتیجه مثبتی را برای استان قزوین رقم می‌زند.

بودجه سال‌جاری فارغ از مذاکرات برجام است

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن رشد ۸.۴ درصدی اقتصادی برای استان قزوین، لازم است میزان سرمایه‌گذاری و بهره‌وری بالا محقق شود و این استان بتواند نقش خود را در تحقق این رقم به خوبی ایفا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به اینکه نظر مجمع برای افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مثبت است، بیان کرد: بودجه‌ پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۱ انقباضی است که اجرای آن عدم افزایش پایه‌های پولی، چاپ نکردن پول بدون پشتوانه مالی و کاهش میزان ردیف‌های بودجه را به همراه دارد.

عباسپور درباره اختصاص یارانه ۹۰ الی ۱۲۶ هزار تومانی به جای تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط دولت عنوان کرد: در گذشته، ارز دولتی در اختیار برخی افراد خاص قرار می‌گرفت که در این میان رانت اتفاق می‌افتاد و این افراد ارز را دریافت کرده اما خریدی در قبال آن انجام نمی‌دادند و برخی هم اقلامی را با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری کرده و با قیمت آزاد به مردم می‌فروختند.

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در دستور کار مجلس قرار دارد

وی اذعان کرد: در صورت حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز تخصیص یارانه توسط دولت حساب شده خواهد بود تا به واسطه آن دست دلالان کوتاه و روزنه‌های فساد بسته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی در بودجه سال آینده گفت: بررسی بودجه این شرکت‌ها را به صورت مصمم در دستور کار مجلس داریم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس درباره لایحه بودجه سال 1401 اذعان کرد: در این لایحه میزان افزایش درصد حقوق افرادی که حقوق بالایی دارند کمتر بوده و میزان افزایش درصد حقوق افراد با حقوق کمتر، بالا در نظر گرفته شده تا به واسطه اجرای این طرح، عدالت مورد توصیه مقام معظم رهبری محقق شود.

وی در پایان با اشاره به تأثیر افزایش حقوق بر تورم یادآور شد: افزایش میزان حقوق بر تورم بی‌تأثیر نیست و دولت برنامه‌های منسجمی از جمله انقباضی کردن بودجه، قرض نگرفتن از بانک مرکزی و چاپ نکردن پول بدون پشتوانه را برای کاهش تورم در نظر دارد.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان