۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فرش قرمز اولین جشنواره بین المللی فیلم در عربستان سعودی + عکس
کد خبر: ۳۵۴۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ساعت: ۲۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

فرش قرمز اولین جشنواره بین المللی فیلم در عربستان سعودی + عکس

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ یک روز پس از برگزاری اولین مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک به میزبانی جده آغاز می‌شود که در عین حال تلاشی برای ارائه تصویری متفاوت از عربستان سعودی است.

فرش قرمز اولین جشنواره بین المللی فیلم در عربستان سعودی + عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛کمتر از چهار سال پس از لغو ممنوعیت چند دهه‌ای سینما‌ها در عربستان سعودی این کشور روز دوشنبه (١٥ آذر) افتتاحیه اولین جشنواره بزرگ فیلم خود را در شهر بندری جده برگزار کرد.
 
به گزارش سایت المشارق، طی ١٠ روز آینده، بازیگران و کارگردانان روی فرش قرمز جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ در جده حضور پیدا خواهند کرد.
 
این جشنواره یک روز پس از برگزاری اولین مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک به میزبانی جده آغاز می‌شود که در عین حال تلاشی برای ارائه تصویری متفاوت از عربستان سعودی است.
در این جشنواره ١٣٨ فیلم بلند و کوتاه از ٦٧ کشور به بیش از ٣٠ زبان نمایش داده می‌شود.

از جمله این آثار می‌توان به فیلم «کوچه‌ها» از اردن به کارگردانی باسل غندور اشاره کرد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است؛ همچنین فیلم‌های غیرعربی از جمله «سیرانو» اثر جو رایت و «٨٣» که داستان قهرمانی هند را در جام جهانی کریکت در سال ١٣٦٢ روایت می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود در این جشنواره از حیفا المنصور، اولین کارگردان زن عربستان سعودی تجلیل شود. او در سال ١٣٩١ فیلم «وجده» را ساخت و برنده چندین جایزه بین‌المللی شد.
 
ظهور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سال ١٣٩٦ با انجام اصلاحات متعددی همراه بوده است.
 
محمد عبدالرحمان، منتقد هنری اهل مصر گفت: «تا پنج سال پیش فکر برگزاری جشنواره فیلم در عربستان سعودی در مخیله کسی نمی‌گنجید.»
 
این جشنواره همچنین نیم نگاهی به بازار رو به رشد تولید و تماشای فیلم در عربستان سعودی دارد.
طبق گزارش شرکت حسابداری چندملیتی پی‌دبلیو‌سی، فروش گیشه عربستان سعودی تا سال ١٤٠٩ به سالانه ٩٥٠ میلیون دلار خواهد رسید.
 
تخمین زده می‌شود که جمعیت پیش‌بینی شده این پادشاهی که تا آن زمان نزدیک به ٤٠ میلیون نفر خواهد رسید به ٢ هزار و ٦٠٠ پرده سینما نیاز داشته باشد.


 




انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان