۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خدمت به مردم بالاترین درجه عبادت است
کد خبر: ۳۵۴۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

خدمت به مردم بالاترین درجه عبادت است/ حاج قاسم قدرت نماز را در صحنه جنگ به نمایش گذاشت

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: نماز کانون تربیت بوده و به تعبیر امام راحل کارخانه آدم سازی و انسان سازی است؛ حاج قاسم به واسطه برپایی به درجه شهادت رسید و قدرت نماز را در عرصه جنگ به نمایش گذاشت.

خدمت به مردم بالاترین درجه عبادت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی ظهر امروز در همایش نماز نیروهای مسلح که با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اسلام سعادت هر انسانی را در یک هجرت و پرواز تعریف کرده است، اظهار کرد: انسان آفریده شده است تا مسیر دستیابی به پرودگار را بپیماید و اگر در این مسیر دچار رکود شود قطعا بدترین جنبه عالم نصیب او می‌شود و اگر عروج یابد به مقامی برتر از فرشتگان می‌رسد.

وی افزود: دین اسلام ابلاغ شده تا انسان را از جایگاه و عالم ملک و زمین به عالم آسمانی برساند، خوشا به حال انسانی که لذت و شیرینی زندگیش روح الهی و بهشت باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه عبودیت خدا، حقیقت نماز است، گفت: خداوند برای رسیدن انسان به درجات بالا نیز قرآن را راه و چراغ قرار داده و عبادت وسیله پرواز به سوی خداوند است.

حاجی‌صادقی با اشاره به اثربخشی نماز عنوان کرد: باید به باطن نماز و عبادت توجه شود؛ عبادت ابزار تقریب الهی بوده و نیت به عنوان رکن عبادت است و هدف از برگزاری نماز و رکوع و سجود باید تقرب به پیشگاه الهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نماز سرچشمه همه فضایل است، ادامه داد: عبادت عامل تقرب بوده و دایره آن وسیع است و هر عملی با نیت تقرب نیز عبادت محسوب می‌شود و چه عبادتی بهتر از خدمت به مردم است؟ 
این مقام مسئول نماز را باطن و ظاهر دین بیان کرد و گفت: عبادت تحقیر انسان نیست بلکه تکریم و تعظیم انسان است و نعمتی بزرگتر از این وجود ندارد.

حاجی‌صادقی ابراز کرد: در یک جامعه دینی، نماز ظاهر جامعه را دینی نشان می‌دهد و حقیقت نماز، عبودیت خدا و پناهگاهی است که انسان با ذکر خدا آرام می‌شود و در پرتو آن به آرامشی می‌رسد که هیچ چیز او را متزلزل نمی‌کند.

وی ادامه داد: نماز کانون تربیت بوده و به تعبیر امام راحل کارخانه آدم سازی و انسان سازی است؛ حاج قاسم به واسطه برپایی نماز به درجه شهادت رسید و قدرت نماز را در عرصه جنگ به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: نماز ریشه کن‌کننده غفلت و درمان بیماری‌های روحی و روانی انسان است؛ نماز صحنه ساختن جان آدمی بوده و به تعبیر امام صادق(ع) خانه اخلاص است و بزرگترین وسیله معراج و معیار تمام اعمال محسوب می‌شود.

وی در پایان با اشاره به عوامل تاثیرگذار برای حضور قلب در نماز عنوان کرد: باید معرفت و مطالعه در حوزه حقیقت نماز افزایش یابد و از منابع مختلفی در این بین برای مطالعه استفاده کنیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان