۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح رتبه‌بندی معلمان در یک قدمی اجرا/ احتمال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از نهاده‌های دامی وجود دارد
کد خبر: ۳۵۴۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۶ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن خبر داد

طرح رتبه‌بندی معلمان در یک قدمی اجرا/ احتمال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از نهاده‌های دامی وجود دارد

روح‌الله عباسپور از احتمال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از نهاده‌های دامی خبر داد و افزود: از ابتدای سال آینده، ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته خواهد شد.

طرح رتبه‌بندی معلمان در یک قدمی اجرا/ احتمال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از نهاده‌های دامی وجود دارد
روح‌الله عباسپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: کلیات و جزئیات این طرح به تصویب نمایندگان مجلس یازدهم رسیده و در صورت تایید آن از سوی شورای نگهبان، توسط دولت اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق آخرین صحبت‌های رئیس مجلس، قانون رتبه‌بندی معلمان در هر زمان که به تصویب برسد، از 31 شهریور سال‌ جاری مشمول معلمان شده و برای نیمه دوم سال آینده هم اعتبار آن برابر 12 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: از ابتدای سال آینده ، 25 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته خواهد شد.

اجرای پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی به کندی پیش می‌رود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان یک هزار تختخوابی استان قزوین ادامه داد: این پروژه در مسیر اجرا بوده اما روند آن به کُندی پیش می‌رود و اعتبارات تخصیص شده پاسخگوی رفع مشکلات نیست.

وی بیان کرد: پیش‌بینی‌هایی از جمله سرمایه‌گذاری 10هزار میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی توسط بانک پاسارگاد صورت گرفته اما همچنان موانعی وجود دارد و هنوز این پروژه اجرایی نشده است.
 
نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس ابراز کرد: برای اجرای پروژه‌ها نباید صرفا به دنبال اعتبارات دولتی باشیم چراکه ظرفیت‌های این بخش محدود است بلکه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم.

عباسپور تصریح کرد: برخی نظرات و دیدگاه‌ها موجب شد تا اجرای پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی از اختیارات مجمع خارج شود و پروژه هنوز اجرا نشده و تقریبا منتفی است.

سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حمایت‌های مجلس از بخش کشاورزی اظهار کرد: از آنجایی که عمده درآمد اقتصادی استان قزوین مربوط به بخش کشاورزی و فرآوری‌های آن، تولیدات دام و طیور و باغات است باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

احتمال حذف ارز 4200 تومانی از نهاده‌های دامی 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: مجلس دیدگاه مناسبی نسبت به بخش کشاورزی دارد و این بخش در وزارت کشاورزی و مکانیزاسیون آبیاری به صورت سالیانه لحاظ می‌شود؛ از سوی دیگر دولت 85 درصد از اعتبارات رایگان را برای مصرف بهینه آبیاری به این وزارتخانه اختصاص می‌دهد.

عباسپور با اذعان بر اینکه حمایت‌های مالی دیگری از بخش کشاورزی از جمله اجرای قوانین رفع موانع تولید صورت می‌گیرد؛ بیان کرد: در سال‌ جاری مصوبات و اعتبارات مناسب برای حوزه کشاورزی از جمله لوله‌‎های انتقال آب، آبخیزداری، مکانیزاسیون آبیاری و ارائه تسهیلات ویژه در صندوق توسعه ملی در مجلس در نظر گرفته‌ شده است.
 
وی با اشاره به مشکل تأمین نهاده‌های دامی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مقرر شد یک بودجه سالیانه و اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای نهاده‌های دامی تا 6 ماه اول سال در نظر گرفته شود اما براساس قانون مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در پایان با بیان اینکه دولت پیگیر موضوع رفع موانع و بهبود وضعیت نهاده‌های دامی است؛ عنوان کرد: زمزمه‌هایی درباره حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی وجود دارد و تدابیر جدیدی در کمیسیون اقتصادی در تعامل با دولت اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان