۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بودجه عمومی استان قزوین ۸۹درصد رشد داشته است
کد خبر: ۳۵۴۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۱ ساعت: ۱۶:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین:

بودجه عمومی استان قزوین ۸۹درصد رشد داشته است

امیر خلیلیان گفت: بودجه عمومی استان در مجموع ۴۷۶ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۸۹ درصد رشد داشته است.

بودجه عمومی استان قزوین ۸۹درصد رشد داشته است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ امیر خلیلیان ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با مقایسه بودجه پنج سال گذشته استان اظهار کرد: این مقایسه نشان می‌دهد سهم درآمدهای عمومی استان در بین استان‌های کشور رتبه 13 را دارد.

وی افزود: استان قزوین در دریافت اعتبارات هزینه‌ای و تملک رتبه 29 را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین بیان کرد: درآمدهای عمومی استان در سال 99 نسبت به سال‌های گذشته با رشد همراه بوده و بودجه عمومی استان در همان سال نسبت به سال پایه، در بخش اعتبارات هزینه‌ای و تملکی با رشد همراه بوده است.
 
خلیلیان عنوان کرد: با مقایسه آمار نتیجه می‌گیریم در رشد بودجه طی سال 1400 نسبت به سال‌های گذشته جهش معقولی را شاهدیم.

وی اذعان کرد: بودجه عمومی استان در مجموع 476 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 به 900 میلیارد تومان رسیده که 89 درصد رشد داشته است؛ در سهم بودجه اعتبارات هزینه‌ای نیز 58 درصد افزایش بودجه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که مربوط به بخش حقوق و مزایا بوده است.

قزوین و تاکستان بیشترین پروژه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهند

این مقام مسئول با اشاره به طرح‌های اجرای تملک در حوزه رفع محرومیت‌ها ادامه داد: سهم استان از مجموع اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته با افزایش همراه است.

خلیلیان ابراز کرد: در حوزه اعتبارات اختصاصی در سال 1400 نسبت به سال 99، 33 درصد افزایش داشته‌ و 117 درصد از درآمدهای استان در سال 99 وصول شده و رتبه 13 را در بین استان‌های کشور کسب کرده است؛ درآمد استان در بخش درآمدهای عمومی در بخش مالیات بوده که تقریبا 27 هزار میلیارد وصول شده است.

وی با اشاره به توزیع بودجه در استان تصریح کرد: یک هزار و 530 پروژه در استان دیده شده که قزوین و تاکستان بیشترین پروژه را به خود اختصاص می‌دهند.


مغایرت صورت حساب‌های بانکی از جمله انحرافات مالی دستگاه‌هاست

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین یادآور شد: یکی از منابع عمده بودجه‌ای که در سال‌ جاری و سال گذشته دیده شد، فروش و احیای اموال است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

خلیلیان گفت: پرداخت‌های پرسنلی و به کارگیری نیروهای دولتی، سامانه پایانه فروشگاهی مودیان مالیاتی، ضعف کنترل‌های داخلی، تصدی بیش از یک سمت و مغایرت صورت حساب‌های بانکی از جمله انحرافات مالی دستگاه‌هاست و قصد ما مچ‌گیری از افراد نیست بلکه اصلاح امور و کمک به مدیران و چرخش مناسب بودجه در اقتصاد کشور را در نظرداریم.

وی گفت: براساس قانون بودجه، سهم درآمد استان در کشور در پنج سال گذشته رتبه 13 و در دریافت اعتبارات هزینه‌ای رتبه 29 را دارد که به ترتیب رشد 95 درصدی و 70 درصدی را نسبت به سال 96 داشته است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین در پایان اذعان کرد: 136 دستگاه مورد رصد دیوان محاسبات قرار دارد و از این دستگاه‌ها، 9 دستگاه مربوط به بانک دولتی، پنج دستگاه مربوط به شرکت دولتی، چهار دستگاه مربوط به دانشگاه دولتی و 35 دستگاه مربوط به نهاد عمومی غیردولتی است.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان