۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنائی کشور
کد خبر: ۳۵۴۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۱ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنائی کشور/ ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در کشور مشغول تحصیل هستند

سید جواد حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنائی کشور با کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی مواجه است که اقدامات لازم برای رفع این مشکل در دست انجام است.

کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنائی کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سید جواد حسینی در جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنائی بدون شک و تردید تخصصی‌ترین معاونت و سازمان وزارت آموزش و پرورش و تمام ماموریتی‌ترین سازمان است.

وی افزود: همچنین سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور حداقل ۴ ماموریت فراسازمانی دارد که یکی از آن سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است به طوریکه ۲۰ هزار نیروی انسانی در بیش از ۲۵۰۰ پایگاه، فراگیرترین و مستمرترین غربالگری‌های مربوط به سلامت را انجام می‌دهند.

فعالیت ۸۱۰ مرکز اختلالات یادگیری در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۸۱۰ مرکز اختلالات یادگیری در کشور تصریح کرد: از این تعداد ۴۰۰ مرکز فقط طی دو سال اخیر راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: خدمات تلفیقی فراگیر را برای ۲۱ هزار مدرسه در سطح کشور اجرا می‌کنیم که خوشبختانه با جهت‌گیری خوب انجام شده نزدیک به ۵۵ درصد دانش‌آموزان استان قزوین تلفیقی فراگیر هستند درحالیکه این آمار در برخی استان‌ها بسیار کمتر است.

حسینی بیان کرد: هدف ما این است که دانش‌آموزانی که قادر به حضور در مدارس عادی هستند باید برای تحصیل به این مدارس بروند.

اهدای ۳۶۱ هزار تبلت به دانش‌آموزان در قالب اجرای طرح هدایت

وی عنوان کرد: طی دو سال گذشته خدمت فراسازمانی دیگری هم در قالب اجرای طرح "هدایت برای همه دانش‌آموزان" به سازمان آموزش و پرورش استثنائی واگذار شد که در قالب این طرح ۳۶۱ هزار تبلت بدون اعتبار دولتی تهیه و به دانش آموزان کم برخوردار در سطح کشور اهدا شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: باید تعلیم و تربیت را برای نیازمندترین و ویژه‌ترین فراگیران به انجام برسانیم که کار برای این قشر از جامعه بسیار دشوار است به همین دلیل حداقل بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر اعتبارات و وقت و تخصص برای این دانش‌آموزان در دنیا طلب می‌کند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استثنایی مولود و برکت انقلاب اسلامی بوده که از سال ۱۳۷۰ تاسیس شده است و اکنون بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در بیش از ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا در ۷ گروه خدمات دریافت می‌کنند.

بهره‌مندی ۴۲ هزار دانش‌آموز استثنائی کشور از خدمات حمایتی توانبخشی 

حسینی بیان کرد: در کشور بیش از ۷۶۰ منطقه وجود دارد که این رقم در استان قزوین شامل ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است و متاسفانه آموزش و پرورش استثنائی در ساختار اداری مناطق ۷۶۰ گانه کشور کلا غایب است لذا شورای هماهنگی و توسعه آموزش و پرورش استثنائی باید در مناطق هم تشکیل شود تا این خلا با توجه به ظرفیت‌های موجود برطرف شود.

وی تصریح کرد: در کشور ما تعداد شوراها زیاد است که البته زیاد بودن آن اشکالی ندارد بلکه ناکارآمد بودن شوراها دارای اشکال است که باید کیفیت برگزاری شوراها و خروجی آنها ارتقاء یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: آموزش و پرورش استثنائی کشور با کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی مواجه است که اقدامات لازم برای رفع این مشکل در دست انجام است.

وی در پایان گفت: ۴۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استثنائی کشور از خدمات حمایتی توانبخشی تحت عنوان ۱۹ قلم از جمله ویلچر و عصا بهره‌مند هستند و سال گذشته برای اولین بار در نهضت توان افزایی مردم ۱۴۵ میلیارد تومان برای خدمات توانبخشی کمک کردند.

انتهای پیام/۷۰۰۳




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان