۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت کجاست؟
کد خبر: ۳۵۴۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۰ ساعت: ۱۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت معمولاً با درنظرگرفتن فاکتورهای خاصی انتخاب می‌شود. یکی از این فاکتورها می‌تواند میزان مهاجرپذیری یک کشور باشد.

راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت کجاست؟
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛اگرچه مهاجرت به کشوری جدید تجربه‌ی تازه و هیجان‌انگیزی می‌باشد که می‌تواند کیفیت تمام زندگی را تغییر دهد، ولی مسئله اینجاست که مهاجرت پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. فردی که قصد مهاجرت دارد باید از مراحلی که ساده نیستند عبور کند. او باید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام اینکه چندین کشور را باتوجه‌به عوامل مختلف و معیارهای خودش برای زندگی بسنجد و تشخیص دهد مهاجرت به چه کشوری برایش بهتر است. یکی از این عوامل که هر فردی باید قبل از انتخاب کشور مقصد به آن بیندیشد این است که چه کشورهایی مهاجرپذیرتر هستند و روند مهاجرت به آن‌ها نسبتاً آسان‌تر است.
بهترین کشور برای مهاجرت معمولاً با درنظرگرفتن فاکتورهای خاصی انتخاب می‌شود. یکی از این فاکتورها می‌تواند میزان مهاجرپذیری یک کشور باشد. به میزانی که یک کشور مهاجرپذیر است معمولاً همان قدر روند اخذ ویزای و اقامت در آن برای مهاجران واجد شرایط آسان‌تر می‌باشد. طبیعتاً کشورهایی که وسعت زیاد و جمعیت کم‌تری دارند، برای پیشرفت و رشد اقتصاد کشور نیاز به نیروی کار متخصص دارند در نتیجه مهاجرپذیرتر هستند. اینکه چه کشورهایی در سال‌های اخیر آمار بیشترین ورودی مهاجر را داشته‌اند نیز تعیین می‌کند مهاجرپذیرترین کشور دنیا کدام است.
در حال حاضر باتوجه‌به آمار مهاجرپذیرترین کشور دنیا به نظر می‌رسد استرالیا باشد. کشورهای استرالیا و کانادا بیشترین آمار مهاجرپذیری را دارند و به دلیل وسعت زیاد و کمبود نیروی کار همواره مهاجر می‌پذیرند. کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کشورهای اروپای غربی، کانادا، آمریکا و استرالیا را می‌توان از بهترین مقاصد مهاجرتی دنیا دانست. شایان‌ذکر است که مدت‌زمان اخذ تابعیت در بیشتر کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا بین ۳ تا ۱۰ سال است.
راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت و مهاجرت کجاست؟
 کانادا
مهاحرت به کانادا
اول از گل سرسبد مقاصد مهاجرتی شروع کنیم! همیشه کانادا به عنوان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت مطرح است. چون هم سطح رفاه و امکانات بالایی دارد، و هم قوانین مهاجرتی آن سخت‌گیرانه نیست. پیش‌بینی می‌شود که این قوانین حداقل تا سال 2022 ادامه داشته باشد. بعد از آن باید منتظر سیاست‌های جدید اداره مهاجرت و شهروندی کانادا باشیم.
کانادا کشور بی‌طرف و آرامی است. اقتصاد در این کشور، مثل کشورهای اروپایی بحران ندارد و ارزش پول آن بالاست. متاسفانه هزینه‌های کانادا نه فقط برای ما، نسبت به کشورهای اروپایی هم زیاد است. البته به محض اینکه شغلی پیدا کنید و درآمد دلاری داشته باشید این مشکل برطرف می‌شود. از مشکلات دیگر سرمای زیاد و دوری مسافت تا ایران است. در مجموع کانادا با سطح بالای علمی، شرایط خوب شغلی، رفاهی و خدمات، از بهترین نقاط دنیا برای زندگی به حساب می‌آید.
 
آلمان
مهاحرت به آلمان
می‌رسیم به مقصد محبوب بعدی برای ایرانیان. می‌شود گفت در بین کشورهای اروپایی، آلمان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت است. حدودا 12% مردم این کشور مهاجر هستند. از این تعداد بیشتر از 120 هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند. از آنجایی که جمعیت جوان و نیروی کار آلمان رو به کاهش است، دولت از پذیرش مهاجران توانمند استقبال می‌کند.
کشور آلمان چهارمین رتبه در صنعت جهانی را دارد. این ویژگی باعث شده فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار مطلوب باشد. هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به کشورهای مشابه‌اش مناسب است (به‌جز اجاره خانه!). از نظر فرهنگی، مردم آلمان بسیار قانونمند هست و باید سعی کنید نظم و برنامه را وارد زندگیتان کنید. یکی از چالش‌های دیگر مهاجرت به آلمان، یاد گرفتن زبان است. تسلط نسبی روی این زبان میانگین 1.5 سال طول می‌کشد. با هر روشی که برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید بعد از 5 سال کار و زندگی در این کشور، می‌توانید اقامت دائم بگیرید.
 
ترکیه
مهاحرت به ترکیه
ترکیه از نظر مسافت و تشابه فرهنگی، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت است. نزدیک به 4 میلیون مهاجر در این کشور زندگی می‌کنند. بیشتر مهاجران سوری هستند؛ اما ایرانیان هم علاقه زیادی به زندگی در این کشور همسایه نشان می‌دهند.
مردم ترکیه تشابهات فرهنگی زیادی با ایرانیان دارند. علاوه بر فرهنگ، فاصله نزدیک تا ایران، دین یکسان و… شرایط مطلوبی را برای مهاجرت ایرانیان ایجاد کرده است. هزینه زندگی در ترکیه بستگی به شهر و حتی منطقه دارد. اما به طور معمول هزینه یک ماه زندگی، حدودا 3000 لیر است. به طور خلاصه رفاه و اقتصاد در ترکیه، به حد آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌رسد. اما اگر به دنبال مقصد مهاجرتی کم ریسک و راحتی هستید حتما به این کشور زیبا فکر کنید.
 
اتریش
مهاحرت به اتریش
یکی از گزینه‌های مناسب مهاجرتی در اروپا کشور اتریش است. اگر نمی‌دانید این کشور کجاست روی نقشه به مرکر اروپا نگاه کنید. اتفاقا همین مرکزیت و دسترسی عالی به کشورهای اروپایی از مزیت‌های اتریش است. رفاه بالا، شرایط مناسب اقتصادی، مردم با فرهنگ و مهربان، زیبایی‌های طبیعی و… از انگیزه‌های مهاجرت به اتریش هستند.
با هر روشی که به اتریش مهاجرت کنید، بعد از 5 سال می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. برای تابعیت هم باید بعد از 10 سال زندگی در اتریش اقدام کنید. (البته تابعیت از طریق ازدواج استثنا و 6 سال است.) زبان رسمی اتریش آلمانی است. اما انگلیسی هم در این کشور کارتان را راه می‌اندازد. اقتصاد این کشور وضعیت مطلوبی دارد و اتریش از ثروتمندترین مناطق اروپا محسوب می‌شود. در نهایت اگر به کشوری زیبا و آرام با رفاه و اقتصاد قوی فکر می‌کنید، حتما گزینه اتریش را درنظر بگیرید.
 
امارت متحدعربی
مهاحرت به امارات
مهاجران زیادی از کشورهای منطقه و آسیای شرقی، امارات را برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند. نکته اینجاست که گرفتن تابعیت امارات خیلی سخت و پیچیده است. اما اگر هدفتان کار و سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی باشد، امارت گزینه خوبی برای شماست. چون با توجه به منابع نفتی، ثروت ملی و درآمدزایی، سرمایه‌گذاری در این کشور معمولا پرسود است.
احتمالا بدانید که امارات کشور گرانی محسوب می‌شود. پس توصیه می‌کنیم با اطمینان از داشتن شغل به این کشور مهاجرت کنید. همانطور که گفتیم در تمام روش‌ها به جز سرمایه‌گذاری و ازدواج، اقامت دائم نیست و نیاز به تمدید دارد. تابعیت امارات معمولا بعد از 30 سال کار و زندگی در این کشور اعطا می‌شود.
به هر حال داشتن پاسپورت اماراتی شاید آروزی هر کسی باشد. پاسپورت این کشور رنک اول جهانی را دارد و با آن می‌توانید به 166 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید. در نهایت باید بگوئیم اگر قصد زندگی راحت و بدون استرس تمدید ویزا دارید بهتر است از خیر امارات بگذرید. اما اگر هدفتان مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و درآمدزایی است حتما امارات را به عنوان یک گزینه خوب بررسی کنید.
 
استرالیا
راحت‌ترین کشور برای مهاجرت کجاست؟
استرالیا یک مقصد فوق‌العاده برای مهاجران سراسر دنیاست. شاید بتوان گفت استرالیا در سطح رفاه با سوئیس رقابت می‌کند. بی‌طرفی و ثبات سیاسی، زبان انگلیسی، طبیعت زیبا، اقتصاد قوی، فرهنگ بالا و… از مزایای این سرزمین هستند. استرالیا تقریبا مهاجرپذیر محسوب می‌شود و شرایط خوبی برای جذب افراد متخصص دارد.
استرالیا برای شما یک زندگی آرام با امکانات و رفاه به همراه دارد. شاید بتوان حقوق شهروندی در این کشور را تقریبا مثل کانادا دانست. البته متاسفانه استرالیا هم به اندازه کانادا از ایران فاصله دارد و باید این عامل را قبل از مهاجرت در نظر بگیرید. هزینه زندگی در استرالیا بستگی به شهر و منطقه دارد. شهرهای بزرگی مثل سیدنی و ملبورن گران‌تر هستند. به طور حدودی یک ماه زندگی دونفره در این کشور 2500 دلار هزینه دارد. البته اگر شغل مناسبی پیدا کنید نگرانی از بابت هزینه‌ها به حداقل می‌رسد. آمار نشان داده میانگین درآمد استرالیا از کشورهای هم‌رده اروپایی هم بالاتر است.
بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟
بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟
سوئیس، رتبه اول در لیست بهترین کشور برای مهاجرت
در نظرسنجی HSBC، سوئیس از نظر ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی و درآمد امتیاز بالاتری نسبت به سایر کشورها داشته است. متوسط ​​حقوق مهاجران در این کشور 111،587 دلار بوده است یعنی ۳۳ درصد از متوسط ​​جهانی برای مهاجران که 75،966 دلار بوده بیشتر است. ۷۱ درصد از مهاجران هم این اختلاف درآمدشان در سوئیس را تأیید کرده‌اند و حتی 82 درصد از مهاجران سوئیس می‌گویند که کیفیت زندگی آنها از زمان مهاجرت خیلی بهتر شده است.
سوئیس همچنین از نظر کیفیت زندگی در جایگاه دوم جهان قرار دارد، این مسئله نشان می‌دهد که مهاجران در آنجا از تعادل کار و زندگی بهتری نسبت به کشور خود برخوردارند. شما با مهاجرت به این کشور می‌توانید تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغتتان را در یکی از کشورهای مرزی یعنی فرانسه، آلمان و ایتالیا بگذرانید و احتمالاً این گشت‌وگذار است که باعث شده سوئیس در گزارش جهانی شادی در سال 2020 رتبه سوم را داشته باشد. سوئیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است چون فرزندان مهاجران هم امکانات خوب تحصیلی و یادگیری در این کشور دریافت می‌کنند. اگر قرار است افراد سالخورده خود را هم در پروسه مهاجرتتان همراه داشته باشید می‌توانید با خیال راحت مطمئن باشید که سوئیس طی سه سال گذشته در دو رتبه برتر شاخص بازنشستگی جهان قرار گرفته و در سال ۲۰۱۸ جایزه را هم از آن خود کرده است.
اسپانیا شهری برای سلامت جسم و روح
اگر می‌خواهید سال‌های طلایی عمر خود را در زیر نور آفتاب سپری کنید قطعاً اسپانیا بهترین مکان برای شماست. به‌طوری‌که سه شهر این کشور یعنی بارسلونا، مادرید و سویا در لیست 10 مقصد برتر آفتابی اروپا قرار دارند. بر اساس یک نظرسنجی بزرگ Time Out هم باید گفت مادرید یکی از کم‌جمعیت‌ترین شهرهای جهان است و طبق نظرسنجی HSBC، اسپانیا از لحاظ کیفیت زندگی برای سلامت جسمی و روحی، برای تعادل کار و زندگی، سهولت استقرار در آن و استقبال از جوامع دیگر در جایگاه دوم قرار گرفته است.
سنگاپور کشوری با فرصت‌های شغلی خوب
سنگاپور که در سال ۱۹۶۵ مستقل شده است طی دو دهه گذشته خود را به یک قطب تجارت جهانی تبدیل کرده است. گشودگی سنگاپور برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی، یک فرهنگ شهری فراگیر ایجاد کرده است که باعث شده هر شخصی که شهرهای بزرگ جهان را می‌بیند حتماً به سنگاپور هم سری بزند. این کشور با جمعیت حدود 5.8 میلیون نفر یکی از کوچک‌ترین کشورها در جهان است و این به این معنی است که شما می‌توانید آن را بلافاصله و خیلی راحت بشناسید. این کشور همچنین فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از مناظر زیبای آن لذت ببرید. سنگاپور همچنین در رتبه‌بندی کیفیت زندگی سایت InterNations هم در جایگاه چهارم قرار گرفته و در ایمنی و امنیت در مقام دوم و در سفر و حمل‌ونقل هم مقام دوم را دارد. پس اگر می‌خواهید در یک کشور زیبا با شرایط شغلی خوب زندگی کنید بهترین گزینه برای شما سنگاپور است.
فنلاند؛ خوشبخت‌ترین کشور دنیا
اگر می‌خواهید مجدد زندگی خود را به بهترین شکل شروع کنید چرا خوشبخت‌ترین کشور جهان را انتخاب نمی‌کنید؟ فنلاند در سال ۲۰۲۰ در رده‌بندی بهزیستی زندگی در رتبه بالای گزارش خوشبخت‌ترین کشور جهان قرار گرفت که البته جای تعجب هم نیست. چون این کشور در همه‌ی زمینه‌ها بسیار موفق است. کشور فنلاند یک فرهنگ جمع‌گرایانه دارد که دارای یک شبکه اجتماعی قوی، مراقبت‌های بهداشتی رایگان و تعادل عالی بین زندگی و کار است. این احساس جمع‌گرایانه، جامعه فنلاندی‌ها را ترغیب می‌کند تا به دیگران کمک کنند.
طبق بررسی مجمع جهانی اقتصاد، تقریباً نیمی از مردم این کشور به طور منظم به اهداف خوب جامعه کمک می‌کنند و هر ماه حدود یک‌سوم از درآمدشان را داوطلبانه صرف امور خیریه می‌کنند. فنلاند همچنین از نظر برابری جنسیتی یکی از بهترین کشورهاست. فنلاند تنها کشوری است که پدرها بیشتر از مادران فرزندانشان را به مدرسه می‌برند. پس اگر می‌خواهید از برابری جنسی بیشتری برخوردار باشید فنلاند را در لیست کشورهای مدنظرتان برای مهاجرت قرار دهید.
کانادا کشور چند فرهنگی
درحالی‌که ایالات متحده از لحاظ نژادپرستی رتبه نامناسبی دارد. کانادا یکی از کشورهای چندفرهنگی است که مسئله نژادپرستی در آن بسیار کم‌رنگ است. کانادا در نظرسنجی HSBC در مقام سوم و برای جوامع خوشامدگو به مهاجران در جایگاه دوم قرار گرفته است. این کشور ممکن است دومین کشور بزرگ در جهان باشد اما جمعیت نسبتاً اندک آن پر از چهره‌های دوستانه است و مراقبت‌های بهداشتی رایگان آن هم بسیار سر زبان مهاجران است.
کانادا یکی از کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر است که حدوداً ۲۲ درصد جمعیت آن را مهاجرانی از سراسر دنیا تشکیل داده‌اند. ازآنجاکه کشور کانادا جزو محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا است، راه‌های مهاجرتی فراوانی را برای متقاضیان ایجاد کرده است تا افراد مختلف بتوانند با اخذ ویزای کانادا به این کشور مهاجرت کنند. اما بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری از طریق برنامه‌ی نیروی کار متخصص (Skilled Worker)، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ و کارآفرینی جزو بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا هستند. البته باید در نظر داشته باشید که بهترین راه مهاجرت باتوجه‌به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی، اقتصادی و اهداف برای هر فرد با فردی دیگر متفاوت است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان