۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ورزش باستانی در اعتبارات به خوبی دیده نشده است
کد خبر: ۳۵۴۰۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۳ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رکورددار ورزش زورخانه‌ای در مصاحبه با صبح قزوین:

ورزش باستانی در اعتبارات به خوبی دیده نشده است/ بسیج ورزشکاران ظرفیت مناسبی برای استعدادیابی در مناطق محروم

مهدی سلیمی گفت: یکی از رسالت‌های بسیج ترویج ورزش و استعدادیابی در مناطق محرومی است که امکانات، اماکن و اردوهای فرهنگی_ورزشی ندارند.

ورزش باستانی در اعتبارات به خوبی دیده نشده است
مهدی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با بیان اینکه از سن 6 سالگی با ورزش کشتی و زورخانه‌ای آشنا شده است؛ اظهار کرد: پدرم ورزش زورخانه‌ای انجام می‌داد و من نیز به دلیل قداستی که این ورزش داشت به آن علاقه‌مند شدم چراکه هیچ ورزشی به این اندازه با معنویت عجین نشده است.

وی افزود: بیشترین شهید پهلوان و ورزشکار زورخانه‌ای به نام استان قزوین ثبت شده است و معتقدم پهلوانان اصلی همین شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم هستند که مرام و خصلت پهلوانی را به طور واقعی به صحنه آوردند.

این ورزشکار بسیجی با اشاره به اینکه شهدای شاخص ورزش پهلوانی از الگوهای جامعه هستند؛ گفت: شهید بابایی یکی از نمونه‌های بارز ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی است که در همین گودهای ورزش زورخانه‌ای فعالیت داشت.

سلیمی با بیان اینکه شهید ابراهیم هادی را الگوی خود قرار داده است؛ افزود: چندین سال قبل کتابی از این شهید مطالعه کردم و شیفته شخصیت او شدم.

کسب رکورد سنگین‌ترین سنگ ورزش زورخانه‌ای

مسئول کانون بسیج ورزشکاران قزوین با اشاره به اینکه طی این سال‌ها 32 بار قهرمان و نایب قهرمان کشور و نفر اول و دوم انتخابی تیم ملی شده است؛ ادامه داد: قهرمانی در مسابقات نیروهای مسلح کل کشور، قهرمانی در مسابقات سپاه و بسیج کشور، کسب عنوان در مسابقات تایید پهلوان بسیج کشور، رکورددار سنگین‌ترین سنگ ورزش زورخانه‌ای، و کسب عنوان جوان برتر و نخبه ورزشی از جمله عناوینی است که در کارنامه‌ام دارم.

وی تاکید کرد: بسیج یک موهبت الهی بود که به من اعطا شد تا بتوانم کوچک‌ترین عضو از این خانواده بزرگ باشم و از همینجا هم به دنیای قهرمانی معرفی شوم؛ همچنین تفکر بسیجی باعث ایجاد روحیه جهادی، وطن‌پرستی، شهادت‌طلبی و خدمت به مناطق محروم در من شده است.

قهرمان ورزش زورخانه‌ای ادامه داد: من با علاقه‌مندی به کلاس‌های فرهنگی_ ورزشی بسیج و به عشق مقام معظم رهبری و شهدا وارد این عرصه شدم و هم اکنون با افتخار می‌گویم که یک بسیجی هستم و خواهم ماند.

مددجویی از رهبر انقلاب برای حضور در صحنه‌های ورزشی

این ورزشکار با اشاره به اینکه با توسل به ائمه و شهدا در مسابقات حضور می‌یابد، بیان کرد: من همیشه با شهدا انس می‌گیرم و از آنها می‌خواهم که مرا کمک کنند؛ همچنین همواره برای حضور در میدان ورزشی از رهبر معظم انقلاب مدد می‌جویم.

سلیمی تصریح کرد: بسیج برکات زیادی در زندگی من داشته است و فکر می‌کنم برای توصیف آن هرچه بگویم باز هم کم گفته‌ام؛ در اصل برای توصیف هرچه بهتر بسیج باید از پهلوان واقعی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که الگوی همه ماست یاد کرد.

مسئول کانون بسیج ورزشکاران قزوین افزود: یکی از رسالت‌های بسیج ترویج ورزش و استعدادیابی در مناطق محرومی است که امکانات، اماکن و اردوهای فرهنگی_ورزشی ندارند.

وی با بیان اینکه یک ورزشکار بسیجی باید مدال پهلوانی داشته باشد نه مدال قهرمانی؛ تاکید کرد: تواضع، ایثار، غیرت، توکل، مردم‌داری، عیب‌پوشی، وطن‌دوستی، یاری مظلومان، پاکدامنی‌، وفای به عهد و صداقت از دیگر ویژگی‌های یک پهلوان موفق بسیجی است.

سلیمی در پایان گفت: از مسئولین درخواست دارم که به ورزش زورخانه‌ای بیشتر توجه کنند و از این پایگاه‌های ورزش پهلوانی بازدید داشته باشند و به آن تسهیلات اختصاص بدهند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان