۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چگونه پسورد‌های ذخیره شده وای فای در اندروید را مشاهده کنیم؟
کد خبر: ۳۵۴۰۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۸ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

چگونه پسورد‌های ذخیره شده وای فای در اندروید را مشاهده کنیم؟

ممکن است نیاز به مشاهده رمز عبور Wi-Fi برای یک شبکه ذخیره شده در تلفن Android خود داشته باشید بنابراین باید نکاتی را رعایت کرد.

چگونه پسورد‌های ذخیره شده وای فای در اندروید را مشاهده کنیم؟

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین؛ آیا نمی‌دانید چگونه رمز وای فای را در اندروید نشان دهید؟ شاید به شبکه‌ای متصل شده باشید که رمز عبور را فراموش کرده‌اید، یا می‌خواهید رمز عبور شبکه یکی از دوستانتان را بررسی کنید تا بتوانید دستگاه دیگری را متصل کنید.

توجه داشته باشید که راه های ارائه شده به شما امکان می‌دهند فقط رمز عبور شبکه‌هایی را ببینید که قبلاً به آن‌ها متصل شده‌اید.

چگونه پسورد‌های وای فای در اندروید را بدون روت ببینیم

با شروع اندروید ۱۰، اکنون می‌توانید پسورد‌های وای فای شبکه‌های ذخیره شده خود را بدون دستگاه روت شده مشاهده کنید. بیایید نحوه انجام این کار را در اندروید ۱۱ ببینیم این فرآیند ممکن است بسته به گوشی و نسخه اندروید شما کمی متفاوت به نظر برسد.

برای مشاهده رمز عبور Wi-Fi در اندروید ۱۰ یا جدیدتر، تنظیمات را باز کنید و به شبکه و اینترنت بروید. روی Wi-Fi ضربه بزنید و شبکه وای فای فعلی خود را در بالای لیست خواهید دید. برای مشاهده گزینه‌های شبکه، آن را انتخاب کنید (یا یک اتصال قبلی در فهرست شبکه‌های ذخیره شده در زیر).

در این صفحه دکمه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. برای ادامه، باید چهره/اثر انگشت خود را تأیید یا کد پین خود را وارد کنید. پس از انجام این کار، رمز عبور Wi-Fi شبکه خود را در زیر یک کد QR مشاهده خواهید کرد.

اگر رمز عبور به دلایلی ظاهر نشد، می‌توانید کد QR را در دستگاه دیگری اسکن کنید تا آن را به شبکه اضافه کنید.

نحوه مشاهده رمز‌های عبور وای فای در اندروید ۹ و بالاتر

اگر از اندروید ۹ یا نسخه قبلی استفاده می‌کنید یا گوشی شما گزینه فوق را ندارد، باید به روش‌های دیگری برای فاش کردن رمز وای فای خود مراجعه کنید. متأسفانه، همه این روش‌ها به یک دستگاه اندروید روت شده نیاز دارند.

این نیاز به این دلیل است که فایلی که اعتبار وای فای را برای شبکه‌های ذخیره شده در خود نگه می‌دارد در یک پوشه محافظت شده از حافظه تلفن شما قرار دارد. شما اجازه مشاهده پوشه یا فایل درون آن را ندارید مگر اینکه روت شده باشید.

اگر روت شده اید، می‌توانید با استفاده از یک برنامه کاوشگر فایل که از مرور ریشه پشتیبانی می‌کند، به /data/misc/wifi بروید. wpa_supplicant.conf را باز کنید و باید نام شبکه (ssid) و رمز عبور آن (psk) را ببینید.

اگر این روش کار نمی‌کند یا می‌خواهید روش دیگری را امتحان کنید، می‌توانید از یک برنامه نمایش رمز عبور Wi-Fi Android مانند WiFi Password Viewer استفاده کنید. این‌ها به شما امکان می‌دهند یک شبکه ذخیره شده را برای مشاهده رمز عبور انتخاب کنید.

آن‌ها نیاز به روت دارند و نظرات مختلفی دارند، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. اگر تلفن شما فایل حاوی رمز‌های عبور Wi-Fi را رمزگذاری کند، کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد.

گذرواژه‌های Wi-Fi را در دستگاه دیگری مشاهده کنید

این دو روش اصلی برای مشاهده رمز‌های عبور ذخیره شده Wi-Fi در اندروید هستند. اگر روت نشده‌اید و از اندروید ۹ یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید، بهترین گزینه این است که به جای آن رمز وای‌فای را در دستگاه دسکتاپ بررسی کنید. این‌ها کار را بسیار ساده‌تر می‌کنند.

در آینده، ممکن است از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید تا سابقه خود را از رمز‌های عبور مهم Wi-Fi داشته باشید.

منبع: نبض فناوری
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان