۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین جذب نیروی متخصص و کاربلد در شهرداری قزوین بلامانع است
کد خبر: ۳۵۴۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۸ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس شورای شهر قزوین:

مصوبه عدم جذب نیرو در شهرداری قزوین استثنا دارد/ جذب افراد متخصص و کاربلد بلامانع است

محسن حق‌شناس گفت: شهردار جدید قزوین اگر تشخیص دهد که در داخل مجموعه شهرداری و در حوزه‌ مدیریتی خاص خلأ نیرویی وجود دارد، می‌تواند افراد متخصص و کاربلد را جذب کند.

جذب نیروی متخصص و کاربلد در شهرداری قزوین بلامانع است
به گزارش صبح قزوین، چندی پیش در چهارمین جلسه شورای شهر قزوین با تصمیم و رأی موافق ۹ عضو شورای اسلامی این شهر، جذب نیرو در شهرداری قزوین ممنوع اعلام شد.

طبق این مصوبه شهرداری قزوین حق پرداخت حقوق به نیروی جدید را نخواهد داشت و در واقع این کار تخلف محسوب می‌شود.

بر اساس ضمائم این مصوبه اگر نیاز به جذب نیرو در موارد خاص باشد، موضوع باید در کمیته‌ای سه نفره متشکل از شهردار، یکی از اعضاء شورای شهر و یک نفر از دفتر امور شهری استانداری مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود؛ در پایان می‌بایست این توافق در صحن شورا به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز برسد.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه اگر نیرو بیش از نیاز کار باشد زمینه فساد را فراهم می‌کند؛ اظهار کرد: اکنون مسئله این است که در شهرداری قزوین نیروهای موجود بیش از نیاز است‌ در حالی که تعداد نیروی انسانی باید به اندازه‌ای باشد که امورات انجام پذیرد.

وی افزود: در شرایطی که با نیروی مازاد در شهرداری‌ها مواجه هستیم، به جای اینکه با پولی که از مردم دریافت می‌شود شهر را بسازیم باید با این هزینه‌ها و عوارضی که اخذ می‌شود صرفا دستمزد نیروهای موجود در شهرداری را تامین و این مجموعه عریض و طویل را مدیریت کنیم.

نایب رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه کار ما اداره شهر است؛ عنوان کرد: به دلیل اینکه در ادوار قبل نیروها به طرق مختلف وارد شهرداری می‌شدند نیز مصوبه عدم جذب نیروی معمولی را تصویب کردیم اما این مصوبه نفی جذب نیروی متخصص، کاربلد و کارگشا نیست.

حق شناس در پایان با اشاره به اینکه شورای ششم در جذب و بکارگیری بستگان و وابستگان مدیران حساسیت و نظارت بیشتری دارد، گفت: مدیریت جدید شهرداری اگر تشخیص دهد که در داخل مجموعه شهرداری و در حوزه‌ مدیریت تخصصی خلأ نیرویی وجود دارد، می‌تواند درخواست جذب افراد متخصص را در کمیته سه نفره مطرح و شرایط جذب را فراهم نماید.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان