۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صندوق قرض‌الحسنه در ۵هزار روستای کشور تاسیس می‌شود
کد خبر: ۳۵۳۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۶ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

صندوق قرض‌الحسنه در ۵هزار روستای کشور تاسیس می‌شود

اصغر نورالله زاده گفت: تاسیس پنج هزار صندوق را در پنج هزار روستا هدف‌گذاری کردیم که راه‌اندازی یک هزار مورد آن با همکاری سازمان بسیج سازندگی در نظر گرفته شده است.

صندوق قرض‌الحسنه در ۵هزار روستای کشور تاسیس می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اصغر نورالله‌زاده ظهر امروز در آئین افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه تعاونی‌های اشتغالزا که در مسجد جامع روستای آقابابا از توابع شهرستان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه توانمندسازی مناطق روستایی از جمله منویات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: امکان دسترسی عادلانه به منابع و امکانات باید در دسترس همه مردم قرار گیرد چراکه بدون حضور مردم پیشرفت هیچ برنامه‌‌ای امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی سعی کردیم از ظرفیت سازمان بسیج سازندگی استفاده کنیم، افزود: تاسیس پنج هزار صندوق را در پنج هزار روستا هدف‌گذاری کردیم که راه‌اندازی یک هزار مورد آن با همکاری سازمان بسیج سازندگی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد صندوق‌ها باید شبکه‌سازی کنیم که در نظر داریم شرکت‌های تعاونی و نظام شبکه‌سازی را تقویت کرده و از کمک بسیج سازندگی استفاده کنیم.

همچنین سردار رستمعلی آتانی در این برنامه اظهار کرد: هرکسی بخواهد از هر تریبونی ما را نقد کند آن را می‌پذیریم اما در کنار نقدها باید نقطه قوت‌ها را هم در نظر گرفت؛ همکاری مناسبی بین نمایندگان، مدیران و مردم وجود دارد و برای توسعه و پیشرفت استان نیازمند تداوم این همراهی و همدلی هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ضمن خطاب به مسولان کشوری حاضر در برنامه گفت: سخت‌ترین فعالیت‌ها را به سپاه بسپارید چراکه مجموعه‌ای از برادران انقلابی در این نهاد مردمی حضور داشته و آمادگی اجرای سخت‌ترین پروژه‌ها را دارند.

آتانی با اشاره به همکاری سپاه و مردم در حوزه کرونا یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی مردم و خیرین همکاری خوبی داشتند و حمایت‌های آنها قابل تقدیر است و اطمینان خاطر دارم که مردم همچنان به حمایت‌های خود در صورت نیاز ادامه خواهند داد.

وی ابراز کرد: ‌بسیج مناسب با مقتضیات زمان عمل می‌کند و نسخه جدید بسیج امروز این است که هر درد و رنجی که به مردم تحمیل می‌شود را بشناسد و برای رفع آن تلاش کند؛ بسیج به دنبال خدمت بی‌منت به مردم است و برای ارائه این نوع خدمت، همه باید پای کار بیایم.

تشکیل تعاونی‌ها موجب تزریق امید در جامعه می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و یاس بین مردم است و بسیجی باید امید را به مردم بازگرداند که در این صورت می‌توان عنوان بسیجی برای وی درنظر گرفت.

وی در پایان یادآور شد: رمز ماندگاری هر کاری، مردمی بودن آن است و مردم نیروی استراتژیک این نظام هستند لذا تا زمانی که پای کار انقلاب باشند انقلاب پابرجا خواهد بود.

فاطمه محمدبیگی در این مراسم گفت: مردم ما مردم متدین، انقلابی و صبور هستند و مشکلات معیشتی خود را با روش‌های مسالمت‌آمیز حل می‌کنند.

وی افزود: امروز زنان و مردم در حوزه‌های مختلفی فعال هستند که برای مردم امیدآفرین است؛ برای نمونه در تشکیل تعاونی‌ها و فعالیت‌های بسیجی امید را به جامعه تزریق می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: امروز به دنبال مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم تا بتوانیم از روستائیان حمایت و زمینه اشتغال را برای آنها فراهم کنیم تا تعاونی‌های روستایی راه‌اندازی شود.

محمدبیگی با تاکید بر ظرفیت‌های قزوین در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: امروز قزوین پر از تلاش و آرمان‌خواهی است و مردان و زنانی حضور دارند که با پشتیبانی و مانع‌زدایی، صندوق‌های کارآفرینی و اشتغال ایجاد می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با آینده‌نگری در قرارگاه‌هایی که در عرصه‌های اشتغالزایی در اختیار داریم نمونه بی‌نظیری را در استان و کشور در حوزه اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان