۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "مرکز مطالعات مسائل زن و خانواده" در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۵۳۹۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۷ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین:

"مرکز مطالعات مسائل زن و خانواده" در قزوین افتتاح می‌شود

سمیه محرابی گفت: "مرکز مطالعات مسائل زن و خانواده" طی ماه آتی با هدف احصاء مسائل زنان و خانواده استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

"مرکز مطالعات مسائل زن و خانواده" در قزوین افتتاح می‌شود
سمیه محرابی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در مورد فعالیت بسیج جامعه زنان استان قزوین اظهار کرد: در طول بیش از 42 سالی که از تشکیل بسیج می‌گذرد شاهد فعالیت و نقش آفرینی این سازمان در عرصه‌های مختلف و متناسب با نیاز کشورهستیم.
 
وی افزود: بسیج جامعه زنان پرچم دار تقویت استحکام درونی نظام به ویژه در صحنه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین تصریح کرد: پیشتازی بانوان بسیجی را در سنین و اقشار مختلف و در مقابله با کرونا در سطح استان و کشور به وضوح نظاره‌گر بودیم که در دل پایگاه‌های مقاومت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر رفع نیازمندی‌های جامعه تلاش کردند.
 
وی بیان کرد: بانوان بسیجی در ایام کرونا فعالیت‌های خود را در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی متمرکز کردند به ویژه با راه‌اندازی کارگاه‌های ماسک دوزی اقدامات موثری در راستای تامین نیاز جامعه انجام دادند.  
 
محرابی عنوان کرد: سال گذشته "پویش مادر به خانه می‌آید" برای آزادی مادران زندانی راه‌اندازی شده و کمک‌های مادی و معنوی خوبی به زنان زندانی جرائم غیرعمد شد که بانوان بسیجی تلاش موثری در این زمینه کردند.
 
نقش پیش برندگی و تمدن سازی بانوان بر کسی پوشیده نیست
 
وی ابراز کرد: بسیج جامعه زنان بر این باور است که گام دوم انقلاب باید بسیار محکم و دقیق برداشته شود که در این راستا نقش پیش برندگی و تمدن سازی بانوان بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه مادران نقش نسل سازی و آینده سازی را بر عهده دارند و ارزش‌ها و معنویت را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهند.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: بانوان ایرانی در کنار نقش مادری و همسری خود در حرکت عظیم بسیج ورود پیدا می‌کنند که این امر نشان‌دهنده هوشمندی آنان است چراکه می‌دانند تا چه حد می‌توانند در سرعت بخشیدن به حرکت‌ها، موج‌ها و جریان سازی‌ها تاثیرگذار باشند.
 
وی تصریح کرد: ما در بسیج محورهای مختلفی را دنبال می‌کنیم که یکی از آن بحث سبک زندگیست که اهمیت به سزایی دارد لذا با برگزاری همایش‌ها و کلاس‌ها و دوره‌های توانمند سازی برای جامعه هدف، برای تحکیم بنیان خانواده تلاش می‌شود.
 
الگوی سوم زن مسلمان، الگوی نه شرقی و نه غربی است
 
محرابی بیان کرد: یکی دیگر از محورهای مهم در سازمان بسیج بحث الگوی سوم یعنی الگوی زن نه شرقی و نه غربی است و الگوهای نمونه و موفق را به بانوان استان معرفی می‌کنیم که الگوهای سوم و مبتنی بر تمدن اسلامی و برخاسته از فرهنگ بسیجی و مهدوی هستند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم الگوی زن مسلمان را که همان الگوی سوم است برای بانوان نهادینه کرده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج دهیم "مرکز مطالعات مسائل زن و خانواده" برای اولین بار در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: "مرکز مطالعات مسائل زن و خانواده" طی ماه آتی با هدف احصاء مسائل زنان و خانواده استان و براساس آن با هم افزایی ارگان‌ها و نهادهای مختلف و با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و هیئت علمی قوی و گروه‌های پژوهشی دغدغه‌مند برای تحقق اهداف تعیین شده راه‌اندازی می‌شود.
 
محرابی در پایان گفت: ماحصل فعالیت این مرکز بسته‌های سیاستی خواهد بود که به ارگان‌ها و نهادها پیشنهاد شده و به نحوی نقشه راهی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی و خانواده در سطح استان خواهد بود که به کاهش طلاق، افزایش ازدواج، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش جمعیت و فرزندآوری، تحکیم خانواده و افزایش مهارت‌های زندگی خواهد انجامید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان