۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین جزو ۵استان محروم سینمایی کشور است
کد خبر: ۳۵۳۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۳ ساعت: ۱۶:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری قزوین:

قزوین جزو ۵استان محروم سینمایی کشور است

محمدرضا امامقلی با بیان اینکه قزوین جزو ۵ استان محروم سینمایی کشور قرار دارد؛ گفت: قزوین در کنار سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام جزو محروم‌ترین استان‌ها در حوزه تعداد سالن سینما است و این برای ما که در همسایگی استان البرز با ۲۱ سالن سینما قرار داریم زیبنده نیست.

قزوین جزو ۵استان محروم سینمایی کشور است
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌و‌هنر صبح قزوین؛ محمدرضا امامقلی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر امورسینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به اینکه ایران فاصله چشمگیری با آمارهای وجود سالن‌های سینمایی در دنیا دارد؛ اظهار کرد: با وجود اینکه در این مدت پیشرفت‌های خوبی در زمینه سینما حاصل شده است اما قزوین با داشتن دو سینما در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی با بیان اینکه قزوین جزو 5 استان محروم سینمایی کشور قرار دارد؛ افزود: قزوین در کنار سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام جزو محروم‌ترین استان‌ها در حوزه تعداد سالن سینما است و این برای ما که در همسایگی استان البرز با 21 سالن سینما قرار داریم زیبنده نیست.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: من اعتقاد ندارم که تعداد زیاد سالن سینما جزو شاخص‌های توسعه فرهنگی است زیرا لزوما زیرساخت فرهنگی نمی‌تواند باعث توسعه و پیشرفت فرهنگی شود؛ اما محروم بودن شهرستان‌های قزوین از سینما جای ابراز تاسف دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سینما یک ظرفیت تمدن‌ساز است؛ تصریح کرد:، امام راحل مستقیما از سینما به عنوان دستگاه آموزشی و راه تربیت نام برده‌اند، بنابراین فکر می‌کنم فاصله گرفتن از آرا و اندیشه‌های امام انقلاب در زمینه سینما یکی از علل عدم توجه ما به ظرفیت سینما است.



امامقلی ادامه داد: امام می‌فرمایند؛ در کنار مدرسه و خانه، سینما را قرار می‌دهیم و سینما جزو مظاهر تمدن است؛ با همه این تفاسیر مشخص می‌شود که کم توجهی به این عنصر کلیدی برای تربیت نسل‌ها از طرف ما بوده است.

قزوین با توزیع عادلانه زیرساخت‌های سینمایی فاصله دارد

وی تاکید کرد: وضع اسفبار سخت‌افزاری سینما در قزوین نشان دهنده فاصله ما با توزیع عادلانه زیرساخت‌های سینمایی است؛ بنابراین باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود.

رئیس حوزه هنری قزوین با بیان اینکه سینمای حوزه هنری سینمای خانواده است؛ گفت: اگرچه تا قله راه زیادی داریم اما بازگشتن انتخاب درستی نیست زیرا اینجا مکانی است که خانواده می‌تواند بار تربیتی فرزندان را برعهده سینما بگذارد.

امامقلی ابراز کرد: امیدواریم در دوران تحولی جدید به تعداد سالن‌های سینمایی قزوین اضافه شود و سینما در کنار رونق خود یک محل امن برای حضور خانواده‌ها باشد.

وی عنوان کرد: گفتمان پیشرفت برای ما اهمیت دارد و سینما باید به عنوان یک بازو باعث پیشرفت این گفتمان شود؛ زیرا یک شهروند قزوینی نباید برای بهره‌مندی از امکانات به تهران سفر کند.

امامقلی در پایان گفت: امیدوارم سینمای حوزه هنری در کنار خانواده‌ها محل نمایش و تبلور استعدهای استان قزوین باشد و به هنرمندان قزوینی ارائه خدمت کند.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان