۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین آماده‌باش بیش‌از ۳۰۰ راهدار در جاده‌های قزوین
کد خبر: ۳۵۳۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در طرح رزمایش زمستانه استان مطرح شد؛

آماده‌باش بیش‌از ۳۰۰ راهدار در جاده‌های قزوین

امسال در طرح زمستانه استان قزوین ۳۵۰ نفر از کارکنان حمل‌ونقل جاده‌ای با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مستقر در ۲۶ پایگاه به صورت آماده‌باش هستند.

آماده‌باش بیش‌از ۳۰۰ راهدار در جاده‌های قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، رزمایش ترافیکی طرح زمستانه ظهر امروز با حضور دستگاه‌های امدادی و نجات، خدمات‌رسان، پلیس و دیگر مسئولان استان قزوین در محل قرارگاه پلیس‌راه استان برگزار شد.

جواد حق لطفی در این مراسم اظهار کرد: موضوعات مربوط به تصادفات، رانندگی، ایمنی راه‌ها و بهره‌برداران موضوع بسیار مهمی است که عزم جدی را می‌طلبد در حوزه قضایی، دادگستری، کاهش سوانح، پیشگیری از وقوع جرم در جلسات و شورای ترافیک دنبال شود.

وی افزود:علی رغم اینکه امروز اولین روز آغاز طرح رزمایش زمستانی است اما کارکنان سازمان حمل و نقل جاده‌ای استان تاکنون چهار مرحله در ارتفاعات، نقاط برفگیر و گردنه‌های استان، عملیات برف‌روبی را انجام دادند.


آماده‌باش ۳۵۰ راهدار برای اجرای طرح زمستانه

مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: امسال ۳۵۰ نفر از کارکنان حمل‌ونقل جاده‌ای با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مستقر در ۲۶ پایگاه به صورت آماده‌باش هستند اما با توجه به وسعت طول جاده‌ها، تعداد ماشین آلات و امکانات در دسترس و موضوع نمک پاشی در سطح جاده‌ها با سرعت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در جاده انجام می‌شود، ضرورت دارد که رانندگان در زمان بارش از زنجیر چرخ استفاده کنند.

حق لطفی تصریح کرد: امسال بنابر دستورالعمل ستاد وزارت و راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و راهور ناجا استفاده از زنجیر چرخ در هنگام بارش برف تاکید و ابلاغ شده است لذا نیاز است تمام دست‌اندرکاران از تمام ظرفیت‌ها در مصاحبه‌ها و جلسات و فضای مجازی در جهت ترغیب و تبلیغ استفاده از زنجیر چرخ در هنگام بارش تلاش کنند.

سردار سرتیپ دوم علی ابراهیمی در ادامه بیان کرد: بی‌شک موضوع ترافیک تحت تاثیر فصل سرما و شروع تغییرات جوی قرار داشته که ممکن است مشکلاتی جهت تردد شهروندان ایجاد کند لذا نیاز است که در این رابطه اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

وی افزود: گرچه اقدامات پیشگیرانه نباید به فصل سرما و زمستان ختم شود بلکه باید در طول سال اجرایی و عملیاتی شود اما در این ایام با توجه به حساسیت موضوع این حالت تشدید و انسجام بیشتری پیدا می‌کند تا نیروها به صورت شبانه روزی در مناطق مهم و حساس استقرار یابند.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین با توجه به وسعت ۲۲۰ کیلومتر طول آزاد راه‌ها، بالغ بر ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی و ۶ هزار و ۷۰۰ کلیومتر راه‌های اصلی و فرعی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به گزارش‌های اخیر روزانه بالغ بر ۲ هزار دستگاه اتوبوس و بیش از ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار خودروی سبک در این محورها تردد دارند لذا این حجم تردد نیازمند یک برنامه‌ریزی مرتب، منظم و منسجم است که با همکاری و تعاملی که بین دستگاه‌ها است، توانستیم در ۶ سال گذشته آمار کاهش تصادفات را داشته باشیم.


اقدامات زیرساختی و زیربنایی جاده‌ها باید تقویت شود

سردار ابراهیمی اذعان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، کاهش تصادفات جاده‌ای و فوتی ضرورت دارد بنابراین علی رغم آمارهایی که اشاره شد نیاز است که اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شود چون با توجه به آمار اعلام شده در تصادفات برای ما قابل قبول نیست و نیاز است همه در کنار هم برای اقدامات پیشگیرانه و تسهیل تردد مردم تلاش کنیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی صدا و سیما و اصحاب رسانه در پیش بینی هواشناسی در امر کاهش حوادث بسیار کمک کننده خواهد بود، افزود: هر سال طرح رزمایش زمستانه از اول آذرماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد که بعد از آن نیز بلافاصله طرح تعطیلات نوروزی و عید نوروز آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: خدمت در نیروی انتظامی تعطیلی بردار نیست اما با توجه به اقداماتی که در سطح کشور در بحث پیشگیری کرونا صورت گرفته احتمال کاهش محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها پیش‌بینی شده که اگر این امر صورت گیرد قطعا تردد بیشتر خواهد شد بنابراین نیاز است نیروها و دست‌اندرکاران با همین روحیه و انسجام به وظایف خود پایبند باشند تا شاهد کمترین سوانح باشیم.

علی فرخزاد در پایان این مراسم اظهار کرد: کاهش تصادفات طی ۶ سال متوالی حاصل تلاش، تدبیر و حمایت مجموعه‌های مختلف خدمات‌رسان و مجری است که خوشبختانه این نیروها علی‌رغم کمبود امکاناتی نظیر ماشین‌آلات، نیروی انسانی با کمترین حقوق و دستمزد با عشق و فعالیت پای کار بوده و توانستیم رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص دهیم.
 
وی با بیان اینکه هیچ تلاشی از دید خدا پوشیده نخواهد ماند، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد وضعیت بارش‌ها برای امسال، قطعا اطلاع‌رسانی به موقع از سوی صدا و سیما و اصحاب رسانه می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیر به سزایی داشته باشد.


انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان