۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انفجار معادن عامل اصلی آلودگی شهرستان آبیک
کد خبر: ۳۵۳۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۳ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک عنوان کرد

انفجار معادن عامل اصلی آلودگی شهرستان آبیک/ پروژه آبرسانی به شهرستان ۷۵درصد پیشرفت داشته است

شهرام احمدپور گفت: بخش قابل توجهی از آلایندگی‌های این شهرستان ناشی از انفجارهای منطقه پیغمبرکوه بوده که البته بلوکه شدن این منطقه در کمیسیون معادن استان مطرح و بخش مهمی از آن ساماندهی شده است.

انفجار معادن عامل اصلی آلودگی شهرستان آبیک
شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره آلایندگی‌های شهرستان آبیک اظهار کرد: بخش قابل توجهی از آلایندگی‌های این شهرستان ناشی از انفجارهای منطقه پیغمبرکوه بوده که البته بلوکه شدن این منطقه در کمیسیون معادن استان مطرح و بخش مهمی از آن ساماندهی شده است.

وی افزود: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی مورد اعتراض مسئولان استان قرار گرفته است؛ البته با رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد بخشی از سوخت نیروگاه از گاز تأمین شود.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه در حوزه آب اتفاقات مثبتی صورت گرفته است، عنوان کرد: برای نمونه پروژه آبرسانی به شهرستان نسبت به سال گذشته با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی همراه است و این پروژه در فاز نخست در حوزه آبرسانی افتتاح می‌شود.

اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار از بانک خاورمیانه برای پروژه آبرسانی آبیک

احمدپور با اشاره به میزان اعتبارات پروژه آبرسانی آبیک اذعان کرد: بخشی از اعتبارات پروژه از محل بانک خاورمیانه به مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تمام مردم شهرستان آبیک از آب آشامیدنی برخوردار هستند، یادآور شد: انتقال آب از سد طالقان به دلیل کیفیت بالایی که دارد جزو مطالبات مردم آبیک است که تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری به زیرساخت‌های شهرستان آبیک پرداخت و گفت: بیمارستان شهدای آبیک در ایام کرونا به بهره‌برداری رسیده و تجهیز شده، البته این بیمارستان نیازمند بهبود زیرساخت‌ها و نیروی انسانی مناسب‌تری است.

احمدپور گفت: نسبت به زیرساخت‌های مردم شهرستان در گذشته بی‌توجهی شده بود اما در دو الی سه سال اخیر اقداماتی مناسبی صورت گرفته است؛ برای نمونه بیمارستان شهدای آبیک راه‌اندازی و اعتبارات آن با اختصاص نزدیک به ۱۶ الی ۱۷ میلیارد تومان مستقر شده است.

وی یادآور شد: با مستقر شدن نیروهای متخصص بیهوشی در بیمارستان شهدای آبیک، اتاق‌های عمل راه‌اندازی و چهار نوع خدمات درمانی به مردم ارائه می‌شود؛ بخش زنان و زایمان بیمارستان نیز راه‌اندازی شده و مردم نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت خیرین عنوان کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی جمع‌آوری کمک‌های خیرین است نیز از ظرفیت آنها بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/ ۴۰۰۶
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان