۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح ساماندهی خودرو زمینه‌ رقابت و تنظیم بازار را ایجاد می‌کند
کد خبر: ۳۵۳۷۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۲۸ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح ساماندهی خودرو زمینه‌ رقابت و تنظیم بازار را ایجاد می‌کند

لطف‌الله سیاهکلی گفت: از آنجایی که بازار انحصاری موجب تنبل شدن خودروسازان، افزایش قیمت و کاهش کیفیت شده، مصوبه مجلس شروع مناسبی بر انحصار بازار خودرو، افزایش کیفیت، کاهش قیمت، ایجاد رقابت و تنظیم بازار است.

طرح ساماندهی خودرو زمینه‌ رقابت و تنظیم بازار را ایجاد می‌کند
لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار کرد: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو انجام شده و اصلاحاتی در آن صورت گرفته است؛ البته بانک مرکزی در حوزه ارز اعلام کرده توانایی نظارت ندارد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مفهوم بازار در عرضه و تقاضا و رقابت معنا پیدا می‌کند، رقابتی در بازار خودروی کشور وجود ندارد؛ دو شرکت خودروساز فعال کشور به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و مشتریان در کیفیت آن نقشی ندارند و ناچار به خرید خودروهای تولیدی هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس عنوان کرد: از آنجایی که بازار انحصاری موجب تنبل شدن خودروسازان، افزایش قیمت و کاهش کیفیت شده، مصوبه مجلس شروع مناسبی بر انحصار بازار خودرو، افزایش کیفیت، کاهش قیمت، ایجاد رقابت و تنظیم بازار است.

با واردات خودرو عرضه افزایش می‌یابد

سیاهکلی با اشاره به وضعیت خرید مردم برای خودرو عنوان کرد: میزان عرضه کمتر از تقاضاست و مردم برای خرید خودروهای داخلی ناچار به صف ایستادن هستند که با واردات خودرو، عرضه افزایش می‌یابد.

وی خطاب به عملکرد بانک مرکزی اذعان کرد: اگر بانک مرکزی نمی‌تواند در حوزه ساماندهی صنعت حمایتی داشته باشد چگونه انواع خودروهای چینی وارد کشور می‌شود؟چرا این بانک درباره ارز مورد نیاز برای واردات این خودرو ورود پیدا نمی‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: به دلیل عدم همکاری بانک مرکزی ناچار به حذف ارز ایرانیان خارج از کشور درباره این مصوبه شدیم؛ مجلس باید تحقیق و تفحص را از بانک مرکزی شروع کند زیرا بسیاری از مشکلات کشور برگرفته از عدم همکاری بانک مرکزی است.

سیاهکلی در پایان یادآور شد: برخی قطعات تولید داخلی بی‌نظیر است و در بازار کشورهای خارجی به فروش می‌رسد؛ قطعات خودرو به سایر کشورها صادر و با مصوبه مجلس فرصت برای واردات به ازای صادرات فراهم می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان