۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بلاتکلیفی مالکان زمین‌های تعاونی جانبازان و شهرداری قزوین
کد خبر: ۳۵۳۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۲۷ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی مالکان زمین‌های تعاونی جانبازان و شهرداری قزوین

جمعی از مالکان زمین‌های تعاونی اداره ثبت اسناد جانبازان وشهرداری با تجمع مقابل شهرداری قزوین، از عدم صدور مجوز ساخت‌وساز ابراز نارضایتی کردند.

بلاتکلیفی مالکان زمین‌های تعاونی جانبازان و شهرداری قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جمعی از مالکان تعاونی زمین‌های اداره ثبت اسناد جانبازان و شهرداری صبح امروز با تجمع مقابل شهرداری قزوین، از عدم صدور مجوز ساخت‌وساز و بلاتکلیفی این منطقه ابراز نارضایتی کردند.

طبق بررسی‌های خبرنگار صبح قزوین، این زمین‌ها نیازمند تفکیک و تعیین کاربری توسط شهرداری قزوین بوده و متاسفانه پیگیری‌های این افراد هنوز به نتیجه مدنظر نرسیده است.



یک عضو تعاونی مسکن شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در حالی که مالکان زمین‌های منطقه باراجین و روبه‌روی دانشگاه آزاد قزوین از قشر ضعیف جامعه هستند، زمین‌ها از بیست سال گذشته بدون کاربری باقی مانده است که از مسئولان شهرداری مرکز درخواست داریم نسبت به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: در راستای تفکیک و تعیین کاربری زمین‌ها، نامه‌های متعددی را به شهرداری ارسال کردیم اما شهرداری برای رسیدگی به موضوع ما را به شهرداری منطقه سه، راه و شهرسازی و اداره املاک ارجاع می‌دهد و بین این ارگان‌ها بلاتکلیف مانده‌ایم و این چرخه همچنان ادامه دارد.



این عضو تعاونی یادآور شد: از شرایط موجود و بلاتکلیفی گلایه‌مندیم؛ این زمین‌ها با هزاران امید خریداری شده است و خواستار رسیدگی متولیان امر اعم از شورای شهر، شهرداری و دولت به وضع موجود هستیم تا تصمیمی اتخاذ کنند که به نفع مالکان باشد.



وی با بیان اینکه تقریبا هرکدام از قطعات 55 و 56 مربوط به تعاونی مسکن شهرداری و قطعات 8 مربوط به ثبت اسناد است که در مجموع 300 نفر عضو دارد، اذعان کرد: این زمین‌ها از 22 سال گذشته توسط تعاونی مسکن شهرداری به نام مسکن به مالکان فروخته شده و امروز شهرداری مدعی زراعی بودن این زمین‌هاست؛ در سال 92، کمیسیون ماده 5 حدود 20 درصد از سطح اشغال از این زمین‌ها را به فضای گردشگری، تفریحی و ورزشی اختصاص داده است.

عضو تعاونی مسکن شهرداری قزوین در پایان گفت: اطلاعات مربوط به مکاتبات انجام شده ضدونقیض است و خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.
 
انتهای پیام /

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان