۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۲میلیون دُز واکسن کرونا به استان قزوین تخصیص یافت
کد خبر: ۳۵۳۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۲۶ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیش از ۲میلیون دُز واکسن به استان قزوین تخصیص یافت/ ۹ هزار دُز واکسن در نوبت سوم تزریق شد

صفر فیض‌اللهی گفت: از ابتدای شیوع کرونا، بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن به این استان تخصیص یافته و از این میزان، بالغ بر یک میلیون و۶۸۰ هزار دُز به جامعه هدف تزریق شده است.

بیش از ۲میلیون دُز واکسن کرونا به استان قزوین تخصیص یافت
صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای واکسیناسیون کرونا، بیش از دو میلیون و 100 هزار دُز واکسن به استان تخصیص یافته که از این میزان، بالغ بر یک میلیون و680 هزار دُز یعنی 78 الی 79 درصد واکسن‌های اختصاص داده شده به استان تزریق شده است.

وی افزود: از مجموع یک میلیون و 680 هزار دُز واکسن تزریق شده به استان، تقریبا 934 هزار دز مربوط به نوبت اول، 738 هزار دز مربوط به نوبت دوم و حدود 9 هزار دز مربوط به نوبت سوم است.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به اینکه زمان تزریق نوبت سوم واکسن، چهار ماه بعد از تزریق نوبت دوم واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات بوده، تقریبا 9 هزار دُز واکسن در نوبت سوم به افراد بالای 60 سال در استان تزریق شده است.

بیش از 4 هزار نفر از کادر درمان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

فیض‌الهی تصریح کرد: از مجموع 9 هزار دز واکسن تزریق شده در نوبت سوم تقریبا 4 هزار و 500 دز مربوط به کادر بهداشت و درمان استان است و این افراد در برابر کرونا واکسینه شدند.

وی گفت: حدود 86 درصد از افراد بالای 12 سال واجد شرایط دز اول و 68 درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌ و بیش از 93 درصد دانش‌آموزان 12 الی 18 سال استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به انواع واکسن‌های تزریق شده گفت: هفت نوع واکسن از جمله سینوفارم، آسترازنکا، برکت، اسپوتنیک، پاستوکووک، اسپایکوژن و بهارات در استان به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

فیض‌اللهی با بیان اینکه واکسن اسپایکوژن به تازگی وارد استان شده اما هنوز تزریق نشده است، عنوان کرد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، 83 درصد مربوط به سینوفارم، 8 درصد مربوط به آسترازنکا، بیش از 7 درصد مربوط به برکت، یک درصد مربوط به اسپوتنیک و 2/. درصد مربوط به بهارات و استوکووک است.

16 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال است

وی ادامه داد: با وجود اینکه انواع واکسن به اندازه کافی در استان موجود و اثربخشی واکسن‌ها نسبتا یکسان است و افراد براساس علاقه خود می‌توانند واکسن مورد نظر را دریافت کنند، تقریبا 151 هزار نفر از جمعیت بالای 12 سال در استان هیچکدام از واکسن‌ها را دریافت نکرده‌اند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: 16 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان و یک مرکز در هر شهرستان فعال است و روزانه 10 هزار دُز واکسن در این مراکز تزریق می‌شود؛ مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین‌المللی استان بیشترین ساعت فعالیت را به خود اختصاص می‌دهد.

فیض‌اللهی اذعان کرد: صدرصد کادر درمان در برابر کرونا واکسینه شده و تعدادی از آنها در انتظار دریافت نوبت سوم واکسن هستند؛ همچنین پوشش واکسیناسیون مادران باردار نیز بالای 98 درصد است و این افراد استقبال مناسبی از واکسیناسیون داشتند.
 
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: کاهش مرگ و میر و بستری‌ها مهم‌ترین هدف واکسیناسیون بوده و تمام واکسن‌های موجود در استان از این ویژگی‌ها برخوردار است و مردم با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان