۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین معلمان خرید خدمات نسبت به تغییر در قراردادها اعتراض کردند
کد خبر: ۳۵۳۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۲۳ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از مشکلات معلمان قزوین؛

معلمان خرید خدمات نسبت به تغییر در قراردادها اعتراض کردند

معلمان قزوینی که از سال ۹۳ وارد طرح "خرید خدمات" شدند، در اعتراض به برخوردهای سلیقه‌ای در نحوه اجرای طرح و میزان حقوق‌ها در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

معلمان خرید خدمات نسبت به تغییر در قراردادها اعتراض کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جمعی از معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش استان قزوین در مقابل استانداری قزوین در اعتراض به تغییرات ایجاد شده در قراردادها و اختلال در دریافت حقوق‌های خود تجمع کردند.

این معلمان که از سال 93 وارد این طرح شدند، نسبت به برخوردهای سلیقه‌ای در نحوه اجرای طرح و میزان حقوق‌ها گلایه دارند چراکه به گفته خودشان، با کمترین حقوق ماهانه یعنی یک میلیون و 800 هزار تومان مشغول به کار هستند.

یکی از معلمان حاضر در تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: حقوق‌ ما را سر وقت پرداخت نمی‌کنند، برای مثال حقوقی که مربوط به مطالبات سال 92 را دوماه پیش دریافت کردیم.



وی افزود: به تازگی حقوق‌ها را تا 4میلیون تومان افزایش داده بودند که طبق تصمیمات جدید نیز اعلام شده اعتباری که به طرح معلمان خرید خدمات اختصاص یافته پایین است، از این رو مقرر شده تا این معلمان 12 روزه باشند و 12 روزه هم بیمه شوند.

این معلم قزوینی ادامه داد: طرح کمیسیون اجتماعی مجلس سعی دارد که ما را جذب آموزش و پرورش کند اما به این شرط که 24 ساعت باشیم در حالی که اگر قانون 12 ساعته اجرا شود، نمی‌توانیم شامل استخدام شویم که در هر صورت متضرر خواهیم شد.

وی اذعان کرد: مسئولین در پاسخ به مطالبات ما می‌گویند که قرار داد را 12 ساعته منعقد کردیم و اگر با این قرارداد تمایل به کار دارید ادامه دهید در غیر این صورت کار را ترک کنید.



این معلم جوان در پایان گفت: ما به امید استخدام وارد این طرح شدیم و 10سال با کمترین حقوق کار کردیم اما اکنون با این تصمیمات عجیب، بسیار متضرر خواهیم شد؛ از عمر و وقت خود مایه گذاشتیم.

یکی دیگر از نیروهای خرید خدمات آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: نیروهای خرید خدمات ۸ سال است که با بیمه و حقوق ناقص (۲۴ ساعت حقوق و ۲۲ روز بیمه، بیمه و بدون حقوق تعطیلات نوروز و تابستان) در سخت‌ترین شرایط مشغول به کار هستند، ضمن اینکه این حقوق را هم ۵ یا ۶ ماه یکبار دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این چندسال با  انواع مشکلات، اجبار به امضای قراردادهای ننگین و توهین‌آمیز با واسطه‌هایی به عنوان موسس،  تهدید به تعدیل و ... دست و پنجه نرم کردیم به امید روزی که روزنه‌ای برای جذب و استخدام ما در سازمان آموزش و پرورش فراهم شود.

این معلم قزوینی ادامه داد: امسال در نهایت ناباوری در نزدیک تعیین و تکلیف طرح کمیسیون اجتماعی مبنی بر جذب و به کارگیری نیروهای خرید خدماتی که سابقه کاری دارند ، متاسفانه باخبر شدیم اداره آموزش و پرورش استان قزوین ساعت کاری ما کارکنان را از ۲۴ ساعت به ۱۲ ساعت تقلیل داده است.


وی اذعان کرد: این تغییرات صرفا به این دلیل است که از تعدیل نیروی‌های تازه به کار گرفته شده با استفاده از طرح خرید خدمات، جلوگیری کنند.

این معلم بیان کرد: معلمان خرید خدمات همپای کارکنان رسمی و حتی بیشتر زحمت می‌کشند اما نصف حقوق آنها را دریافت می‌کنند؛ با امضای این قرارداد باید با جذب از طریق طرح کمیسون اجتماعی خداحافظی کنیم!

وی در پایان گفت: امیدواریم با مساعدت و حمایت مسئولین مربوطه، بتوانیم از اجرای این قانون ظالمانه ممانعت و جلوگیری کنیم.

گفتنی است این معلملن معترض برای بیان مطالبات خود در نمازجمعه هم به مسجدالنبی(ص) شهر قزوین مراجعه کرده و آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز پای صحبت‌های آنها نشسته بود.





انتهای پیام/ 1300
 
 

دیدگاه ها

حامد آهنین جان / ۲۳ آبا ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

استخدام معلمان خرید خدمات 93به بعد

حامد آهنین جان / ۲۳ آبا ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

تبدیل وضیعت معلمان خرید خدمات93به بعد

حامد آهنین جان / ۲۳ آبا ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

تبدیل وضیعت معلمان خرید خدمات93به بعد
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان