۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نسل امروز فرصت دخالت مستکبران در امور کشور را نمی‌دهند/ یوم الله ۱۳ آبان در تقویت نظام نقش کلیدی دارد
کد خبر: ۳۵۳۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۳ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی:

نسل امروز فرصت دخالت مستکبران در امور کشور را نمی‌دهند/ یوم الله ۱۳ آبان در تقویت نظام نقش کلیدی دارد

فاطمه محمدبیگی نقش یوم الله ۱۳ آبان در تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار موثر برشمرد و گفت: در سه واقعه مهم تاریخ معاصر، سیزده آبان حماسه ساز بوده و نقش کلیدی در رابطه با استکبار ستیزی داشته است.

نسل امروز فرصت دخالت مستکبران در امور کشور را نمی‌دهند/ یوم الله ۱۳ آبان در تقویت نظام نقش کلیدی دارد
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموز و یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: ما قدردان شهدای والامقام به ویژه شهدای دانش‌آموز هستیم که در راستای مبارزه با استکبار جان‌فشانی کردند و استقلال، امنیت و عظمت را به میهن اسلامی و ملت شریف هدیه کردند.

وی نقش یوم الله ۱۳ آبان در تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار موثر برشمرد و افزود: در سه واقعه مهم تاریخ معاصر، سیزده آبان حماسه ساز بوده و نقش کلیدی در رابطه با استکبار ستیزی داشته است؛ نخست ۱۳آبان ۱۳۴۳ که ماموران رژیم شاه، امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند، دوم در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که تعدادی از دانش‌آموزان بصیر در اعتراض به دخالت‌های امریکا در ایران راهپیمایی کرده و ماموران دژخیم شاهنشاهی با حمله به آنها این دانش‌آموزان را به خاک و خون کشاندند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز ادامه داد: همچنین در روز سیزده آبان ۱۳۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با اقدام حق طلبانه ضمن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، مبارزه ضد امریکایی در کشور را وارد عرصه جدی و جدیدی کردند.

نقش موثر یوم الله ۱۳ آبان در تقویت نظام

وی بیان کرد: نگاه اجمالی به وقایع سیزده آبان نشان می‌دهد هر سه واقعه با هدف مشترک استکبارستیزی، حفظ عزت و شرف و استقلال و مبارزه با مستکبران جهانی بوده است.

محمدبیگی عنوان کرد: بی شک دانش‌آموزان سهم بزرگی در تقویت و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند؛ چراکه این قشر با وجود سن کم در تمام سنگرها از سیزده آبان ۵۷ تا حضور فعال در جبهه‌های جنگ، شرکت داشته و اکنون نیز مانند شهید حسین فهمیده، جان بر کف و مقتدر برای حفظ و تقویت نظام و انقلاب و میهن ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی نامگذاری۱۳ آبان با عنوان روز دانش‌آموز این است که نام و یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز سیزده آبان و حسین فهمیده‌ها که در راه مبارزه با ظلم و استکبار و حفظ عزت و استقلال از جان خود گذشتند، زنده بماند.

دانش‌آموزان سهم بزرگی در تقویت و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

این مقام مسئول خطاب به دانش‌آموزان گفت: روز دانش‌آموز برای این عزیزان روز تکلیف است، روزیست که باید حماسه و ایثار و از جان گذشتگی همسالان خود را مرور کنند و به یاد داشته باشند که کشوری که در آینده به دست آنها سپرده می‌شود همان سرزمینی است که با خون و ایثار و شهادت به قله‌های عزت و عظمت رسیده است.

دبیر فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی یادآور شد: نوجوانان عزیز ایران اسلامی بدانند در آینده‌ای نزدیک با اتکا به خداوند متعال و رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای(ره) و به پاس خون هزاران نوجوان و جوان هموطن، کشوری با اقتدار ملی و دینی و دفاعی را به دست آنها خواهیم سپرد.

وی تصریح کرد: یقین داریم دانش‌آموزان امروز مانند فرزندان دیروز برای حفظ انقلاب و صیانت از ارزش‌های انقلابی و پایداری عزت و سربلندی و خودکفایی و پاسداشت خون شهدای دانش‌آموز در مقابل تمام مستکبران جهان ایستادگی می‌کنند و در هیچ مقطعی فرصت دخالت در امور کشور را به رژیم‌های بیگانه نمی‌دهند.

دنیای استکبار در راستای تضعیف و تخریب آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کند

محمدبیگی اضافه کرد: دنیای استکبار امروز در راستای تضعیف و تخریب آرمان‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش می‌کند که با هجمه‌های فرهنگی اعتقادات، باورها و ارزش‌های ما را بگیرد و با یاس و ناامیدی و تفرقه، نسل جوان را نسبت به نظام و مملکت بدبین نماید؛ اما نمادهای از خودگذشته‌ای همچون شهید علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای نشان داد که نسل امروز ادامه دهنده راه نسل دیروز و حسین فهمیده هاست.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان امروز باید مانند دوستان شهیدشان هوشیار و بصیر باشند و استوار در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی بکوشند، گفت: سلاح نسل امروز ایستادگی و تلاش در مسیر علم‌آموزی و رشد فکر و روح و روانشان است؛ لذا باید ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی و ارتقاء فضای مهربانی و همدلی در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشش کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان