۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین استانداردسازی کشمش استان قزوین در دستور کار است
کد خبر: ۳۵۳۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۱ ساعت: ۱۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

استانداردسازی کشمش استان قزوین در دستور کار است

سیروس صارمی گفت: امسال در حوزه صادرات کشمش دچار مشکل شدیم زیرا استاندارد قوی در کشور برای کشکمش وجود نداشت؛ بنابراین به دلیل محموله‌هایی که به واسطه کشورهای هدف برگشت می‌خورد و وجهه خوبی برای کشور و مخصوصا استان قزوین که یکی از قطب‌های تولید کشمش کشور است، نداشت نیز بحث استاندارهای کشکمش را پیشنهاد دادیم و امیدوارم با دبیری قزوین و همکاری دیگر استان‌ها این مشکل مرتفع شود.

استانداردسازی کشمش استان قزوین در دستور کار است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ سیروس صارمی در جلسه شورای استاندارد استان قزوین که به مناسبت تجلیل از تولیدکنندگان برتر برگزار شد، اظهار کرد: 14 اکتبر مصادف با 22 مهر هرسال تحت عنوان روزجهانی استاندارد معرفی شده است و هرسال سازمان‌های مرتبط با استاندارد شعاری را برای مردم دنیا در نظر می‌گیرند و شعار امسال "چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر" است.

وی افزود: این شعار برگرفته از همه اتفاقات، تغییرات و مسائل و مشکلاتی است که در سطح دنیا اتفاق افتاده است و قطعا این شعار به نوعی تعریف می‌شود که پیامی را به مردم دنیا در جهت رفع مشکلات و مسائلی که پیش می‌آید بدهد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: شعار امسال دعوت مردم به همکاری و همراهی است؛ سازمان‌های استاندارد دنیا با این شعار به مردم گفته‌اند که ما امروز نیاز داریم با کمک همدیگر دنیای پس از کرونا را بسازیم و ترمیم کنیم و بحث استاندارد یکی از مواردی است که کمک می‌کند تا به این سمت حرکت کنیم چراکه استانداردها مسیر درست را به ما نشان می‌دهند.

صارمی تاکید کرد: هدف ما این است که بتوانیم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تهدیدات دوران کرونا را به یک فرصت ایده‌آل در راستای توسعه پایدار و توسعه اقتصادی کشور و استان تبدیل کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: امسال با کمک دستگاه‌های مختلف عملکرد خوبی را داشته‌ایم و در محور استانداردسازی که همه بخش‌های کاری ما را در بر می‌گیرد، سعی کردیم علاوه بر تدوین‌ها و مسائل ترویجی و آموزشی که داشتیم کمیته‌های فنی متناظری را در استان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در قالب این کمیته‌ها همیاری واحدهای تولیدی مرتبط را داشته باشیم.

اجرای کمیسیون ماده 42 موجب کاهش ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی می‌شود

وی افزود: کمیته متناظر لاستیک و فراورده‌های لاستیکی، کمیته متناظر تجهیزات آزمایشگاهی، کمیته متناظر آهن و چدن خام و کمیته متناظر مدیریت پروژه جزو کمیته‌هایی هستند که دبیری آن به عهده استان قزوین است.

صارمی تصریح کرد: امسال در حوزه صادرات کشمش دچار مشکل شدیم زیرا استاندارد قوی در کشور برای کشکمش وجود نداشت؛ بنابراین به دلیل محموله‌هایی که به واسطه کشورهای هدف برگشت می‌خورد و وجهه خوبی برای کشور و مخصوصا استان قزوین که یکی از قطب‌های تولید کشمش کشور است، نداشت نیز بحث استاندارهای کشکمش را پیشنهاد دادیم و امیدوارم با دبیری قزوین و همکاری دیگر استان‌ها این مشکل مرتفع شود.

وی گفت: در بحث اهمیت و مقاوم‌سازی پروژه‌های ساختمانی و همچنین ورود به سازه‌های فولادی و استانداردسازی این حوزه هم فعالیت‌هایی را داشته‌ایم زیرا در بحث استحکام‌ ساختمان‌ها مشکل داریم و باید در حوزه‌های دیگر مانند سازه‌های فولادی ورود می‌کردیم؛ بنابراین با همکاری و کمک انجمن مربوطه تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ماهیت کمیسیون ماده 42 که در قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی آمده جلوگیری از ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی است درواقع مشکلات و تخلفاتی که صورت می‌گیرد در همین کمیسیون بررسی می‌شود تا از انباشت و ارجاع بیش از حد پرونده‌های واحدهای تولیدی به مراجع قضایی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اگر کالایی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد باشد و پایین‌تر از آن حد تولید کالا انجام بگیرد به این کمیسیون که اعضای ثابت آن نماینده دادگستری، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است نیز ارجاع داده می‌شود بااینکه این کمیسیون به تازگی تشکیل و فقط سه جلسه برگزار شده است 13 پرونده را بررسی کردیم.

واحدهای تولیدی استان قزوین ظرفیت جایگاه برتر کشوری را دارند

‌صارمی ابراز کرد: در بحث پاسخگویی به پرونده‌های فراورده‌های نفتی از طریق کارگروه مرکزی با مشکلاتی در تعدد پرونده‌ها مواجه بودیم که باعث تاخیر در روند کاری می‌شد بنابراین برای رفع این مشکلات کارگروهی تشکیل دادیم و علاوه بر قزوین نیز پرونده‌های تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران هم به ما سپرده شده است.

وی درباره فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه گفت: اگر واحد تولیدی در 14 مورد که شامل استمرار در حفظ پروانه برای فرآورده مورد ارزیابی، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل برای فرآورده، کامل بودن آزمایشگاه کنترل کیفیت، صادرات، میزان فعالیت آموزشی، داشتن گواهینامه حلال و...امتیاز کافی داشته باشد به مرحله استانی و کشوری خواهند رسید.

صارمی در پایان اظهار کرد: برای اینکه واحدهای تولیدی به سطح نامزدی استان برسند می‌باست 60 امتیاز و برای کشور بالاتر از 70 امتیاز را کسب کنند؛ معتقدم اگر به واحدهای تولیدی استان کمک کنیم قطعا هرسال در بین تولیدکنندگان برتر هستند.

در پایان جلسه از مدیرعامل واحدتولیدی شوفاژکار به عنوان واحد نمونه کشوری، و از حمزه شهیدی، مدیرعامل صنایع فارکوشیمی، سیدمحمدموسوی، مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز، غلامحسین جعفرزاده، مدیرعامل کشت و صنعت طلاچین، حسین احمدی، مدیرعامل واحد تولیدی گلوکزان، و داوود بدلی، مدیرعامل لوازم خانگی سپهر الکتریک به عنوان واحدنمونه استانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان