۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کشتار دام مولد در استان قزوین زنگ خطری برای کاهش تولیدات دامی
کد خبر: ۳۵۳۴۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۱ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین هشدار داد

کشتار دام مولد در استان قزوین زنگ خطری برای کاهش تولیدات دامی/ چندگانگی قیمکت‌ها در بازار باید رفع شود

محمد قاسمی گفت: کشتار دام مولد در استان قزوین یک زنگ خطری است چراکه در حوزه شیر و دام می‌تواند بحران ایجاد کند که در این زمینه دستگاه قضایی هر زمانی که نیاز باشد می‌تواند ورود کند.

کشتار دام مولد در استان قزوین زنگ خطری برای کاهش تولیدات دامی
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ محمد قاسمی ظهر امروز در جلسه کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع کالای اساسی که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، با تاکید بر اعمال نظارت جدی بر فعالیت بازار اظهار کرد: مشکلات موجود در حوزه توزیع کالاهای اساسی باید آسیب‌شناسی شود؛ باید در حوزه شفاف‌سازی اموراتی مانند توزیع مرغ و گوشت گام برداریم چراکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها مشکلاتی را برای مردم فراهم کرده و زمینه‌ساز التهاب بازار شده است‌.

وی افزود: هزینه‌های بسیاری از بیت‌المال در حوزه تامین نهاده‌های دامی صرف می‌شود و اختلاف قیمت‌ها موجب می‌شود که دولت مرغ را با قیمتی عاقلانه به دست مصرف‌کننده برساند تا سفره مردم کوچکتر نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادغان کرد: در جایی که دولت از بیت‌المال هزینه کرده و به بخش خصوصی اختصاص می‌دهد؛ آن بخش خصوصی در قبال این هزینه مسئول است تا خدمات مناسب به مردم ارائه دهد.

قاسمی یادآور شد: در حوزه دام و مرغ با موجود زنده مواجه هستیم و باید خدمات مناسب در ساعت مقرر به آن ارائه شود که عدم تحقق این امر، مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

چندگانگی قیمکت‌ها در بازار باید رفع شود

وی گفت: در حوزه نظارت‌ها بر اقلام تا جایی که امکان دارد باید نظارت هوشمند داشته باشیم و از نظارت سنتی فاصله بگیریم و به سمت الکترونیک برویم چراکه رویکرد دولت فعلی نیز الکترونیکی است.

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان‌های دولتی موظفند در تعیین قیمت اقلام اساسی از بلاتکلیفی تولیدکننده‌ها پرهیز کنند و مشکل قیمت چندگانگی کالاهای اساسی باید حل شود چراکه زمینه‌ساز مشکلاتی برای مردم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: کشتار دام مولد در استان قزوین یک زنگ خطری است چراکه در حوزه شیر و دام می‌تواند بحران ایجاد کند که در این زمینه دستگاه قضایی هر زمانی که نیاز باشد می‌تواند ورود کند.

وی در پایان ابراز کرد: امروز باید در قیمت اقلام ابهام‌زدایی کنیم و تولیدکننده در جریان وظیفه خود قرار بگیرد؛ لازم است کمک کنیم نظارتی دقیق صورت بگیرد تا هزینه هایی که پرداخت می‌کنیم به نفع مردم باشد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان