۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میزان ورود نهاده‌های دامی به قزوین افزایش می‌یابد
کد خبر: ۳۵۳۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۱ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

میزان ورود نهاده‌های دامی به قزوین افزایش می‌یابد

فاطمه خمسه با اشاره به ثبت آمار دام سنگین در سامانه نهاده‌ها گفت: ۸۵ هزار راس دام سنگین  برای استان تا سال گذشته در این سامانه ثبت شده که البته با اعتراضات و رایزنی‌های صورت گرفته، متعهد شده‌ایم ۱۳۵ هزار راس را ثبت کنیم تا به واسطه آن میزان ورودی نهاده به استان افزایش یابد.

میزان ورود نهاده‌های دامی به قزوین افزایش می‌یابد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه ظهر امروز در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع کالای اساسی که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۲ هزار تُن نهاده با نرخ مصوب دولتی از ابتدای سال‌ جاری تا پایان مهرماه بین فعالان صنعت دام و طیور استان توزیع شده است.

وی درصد خطای توزیع نهاده در استان را بسیار پایین عنوان کرد و افزود: سازوکارهایی برای توزیع نهاده‌ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تعریف شده و این توزیع از دوسال قبل آغاز شده است؛ سامانه بازارگاه مجموع گاوداری‌ها و مرغداری‌ها را کاملا پوشش می‌دهد و جهاد کشاورزی نیز وظیفه ارزیابی و نظارت را بر عهده دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ثبت آمار دام سنگین در سامانه نهاده‌ها بیان کرد: ۸۵ هزار راس دام سنگین برای استان تا سال گذشته در این سامانه ثبت شده که البته با اعتراضات و رایزنی‌های صورت گرفته، متعهد شده‌ایم ۱۳۵هزار راس را ثبت کنیم تا به واسطه آن میزان ورودی نهاده به استان افزایش یابد.

خشکسالی، تامین نهاده‌های دامی را با مشکل مواجه کرده است

خمسه اضافه کرد: باتوجه به اینکه برای تامین نهاده‌های دامداری‌های سنتی در سال‌ جاری با چالش خشکسالی روبه‌رو هستیم، بر این اساس تلاش کردیم نهاده‌های دامی را برای استان تامین کنیم اما با این وجود، نیازمند اختصاص نهاده‌های بیشتری برای استان هستیم.

وی در پایان یادآور شد: قزوین در بخش کشاورزی ظرفیت‌های قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد و توانسته در حوزه توزیع نهاده به خوبی عمل کند.

علی شاپورزاده در ادامه این جلسه اظهار کرد: در بخشی از توزیع اقلام مانند نهاده‌های دامی با عدم تناسب عرضه و تقاضا روبه‌رو شده‌ایم؛ برای مثال بخشی از نهاده‌ها وارد کشور می‌شود اما توزیع صورت نمی‌گیرد.

وی رسوب‌گذاری در بنادر را از جمله مشکلات نهاده‌های دامی عنوان کرد و افزود: قزوین از جمله استان‌های برتر در تصویب قیمت و تامین مرغ محسوب می‌شود اما شرایط امروز به گونه‌ای است که مرغ در چند ماه گذشته بسیار محدود توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: عدم متولی مناسب در پیگیری فعالیت ماشین‌های حمل مرغ یکی از مشکلات در حوزه توزیع مرغ است؛ از سوی دیگر التهابات قیمت مرغ و عدم تصمیم‌گیری مناسب در این حوزه، جامعه و بازار مرغ را تحت تاثیر قرار داده است.

گفتنی است، موضوع تعیین تکلیف قیمت سبوس در استان از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان