۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همجواری قزوین با پایتخت باعث خروج بی‌ضابطه مرغ از استان شده/ دست دلالان باید از بازار مرغ کوتاه شود
کد خبر: ۳۵۳۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۰ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

همجواری قزوین با پایتخت باعث خروج بی‌ضابطه مرغ از استان شده/ دست دلالان باید از بازار مرغ کوتاه شود

محمد قاسمی گفت: نزدیکی استان قزوین به پایتخت، موجب خروج بخش قابل توجهی از تولیدات مرغ خارج از ضابطه توسط سوداگران می‌شود.

همجواری قزوین با پایتخت باعث خروج بی‌ضابطه مرغ از استان شده/ دست دلالان باید از بازار مرغ کوتاه شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ مرغ در حالی در استان قزوین از چند روز گذشته کمیاب است که این استان خود به نوعی قطب تولیدکننده مرغ در کشور محسوب می‌شود.

کمبود مرغ و البته افزایش قیمت آن در سایه عدم نظارت‌های جدی و توجه مسئولان امروز به یک دغدغه و موضوعی نگران‌کننده برای مردم تبدیل شده است چراکه این اقلام اساسی به راحتی در بازار یافت نمی‌شود.

هرچند مسئولان وعده‌هایی را برای تأمین مرغ داده‌اند اما سودجویی برخی دلالان موجب آشفتگی بازار مرغ شده است به گونه‌ای که برخی افراد سودجو مرغ را با قیمت ارزان از استان قزوین خریداری کرده و آن را با قیمت بالاتری در استان‌های همجوار به مردم می‌فروشند.

همجواری قزوین با پایتخت باعث خروج بی‌ضابطه مرغ از استان شده است

نبود نظارت کافی از یک سو و سوجویی دلالان ازسوی دیگر موجب شده تا وضعیت بازار مرغ اوضاع مناسبی نداشته باشد و مردم از وجود چنین وضعیتی گلایه‌مند باشند.

محمدقاسمی در این باره در گفت‌‎وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: دادستانی در حوزه توزیع و نظارت مرغ به صورت مستقیم نقشی ندارد اما براساس قانون نظام صنفی، دستگاه تعزیرات به عنوان دستگاه ناظر است که باید به تخلفات این حوزه رسیدگی کند.

وی با اذعان به اینکه دستگاه قضائی و دادستانی از نظر حقوق عامه، نظارت فراسازمانی را برعهده دارد، افزود: نزدیکی استان قزوین به پایتخت، موجب خروج بخش قابل توجهی از تولیدات مرغ خارج از ضابطه توسط سوداگران می‌شود.

20 درصد تولید مرغ استان قزوین مصرف داخلی دارد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه مشکل مرغ مربوط به محل کشتارگاه تا محل عرضه یا مغازه است، براساس پیشنهادهای ارائه شده مقرر شد نظارت‌هایی در این خصوص صورت بگیرد؛ در این راستا باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط اداره پست مبنی بر لیبل‌بندی، تقریبا آمار خروجی مرغ به صورت خارج از ضابطه کاهش می‌یابد.

قاسمی یادآور شد: اگر از رصد محموله مرغ از محل کشتارگاه تا محل تحویل اطمینان حاصل شود مطمئنا در حل مشکل مرغ اثرگذار خواهد بود؛ تحقق این امر در دستورکار قرار دارد و از هفته جاری توسط متولیان همچون سازمان صمت و تعزیرات پیگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه قزوین 20 درصد تولید را به خود اختصاص می‌‎دهد نباید با مشکل عدم تأمین مرغ در این استان مواجه شویم؛ البته مشکل اصلی  مربوط به استان‌های همجوار است که مرغ با قیمت بالاتر توسط دلالان به فروش می‌رسد چراکه این افراد به دنبال منافع خود هستند و مرغ را به راحتی از استان خارج می‌کنند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان