۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ولادت در استان قزوین بیش از ۲درصد کاهش یافت
کد خبر: ۳۵۳۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین:

ولادت در استان قزوین بیش از ۲درصد کاهش یافت

حسن صومی گفت: از هفت هزار و ۶۱۰ ولادت ثبت شده در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز تعداد سه هزار و ۹۵۷ واقعه ولادت مردان و تعداد سه هزار و ۶۳۵ واقعه ولادت زنان به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که هفت هزار و ۷۹۴ واقعه بوده است به میزان ۲/۴ درصد کاهش داشته است.

ولادت در استان قزوین بیش از ۲درصد کاهش یافت

حسن صومی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وقایع حیاتی استان قزوین در شش ماهه اول سال جاری اظهار کرد: از هفت هزار و 610 ولادت ثبت شده در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز تعداد سه هزار و 957 واقعه ولادت مردان و تعداد سه هزار و 635 واقعه ولادت زنان به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که هفت هزار و 794 واقعه بوده است به میزان 2/4 درصد کاهش داشته است.

صومی با اشاره به میزان ثبت فوت در استان ادامه داد: طی شش ماهه  اول سال 1400 تعداد چهار هزار و 779 واقعه وفات در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد چهار هزار و 230 مورد فوت ثبت شده بود، به میزان 13درصد افزایش داشته است و از این تعداد دو هزار و 607 واقعه برای مردان و دو هزار و 172 واقعه برای زنان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در مورد بیشترین نام‌های انتخاب شده درشش ماهه اول سال 1400گفت: پنج نام اول دختران به ترتیب فاطمه، رستا، زهرا، دلسا، و آوا  و پنج نام اول پسران امیرعلی، امیرحسین، آریا، امیرعباس و سام یار می‌باشند.

97درصد واجدین شرایط در استان قزوین درخواست صدور کارت ملی هوشمند دادند

صومی همچنین در خصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت: تا پایان شهریور ماه 1400 تعداد 998هزار و 418درخواست کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده که97 درصد واجدین شرایط جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد درخواست برای 826هزار و 179 نفر کارت صادر شده که 10هزار و 84نفر از این افراد هنوز کارت خود را تحویل نگرفته‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بری تمام افراد بالای 15 سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود؛ گفت: جمعیت بالای 15 سال استان یک میلیون و 28هزار و 995 نفر برآورد شده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان