۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ورود جدی دستگاه قضائی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مرغ
کد خبر: ۳۵۳۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین هشدار داد

ورود جدی دستگاه قضائی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مرغ

محمد قاسمی با بیان اینکه به عنوان حقوق عامه ورود جدی در نظارت بر بازار مرغ داریم، گفت: در چند ماه گذشته هشدار داده بودیم زمانی که جوجه‌ریزی کم شود قطعا ظرف چند ماه آینده با کمبود مرغ و افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

ورود جدی دستگاه قضائی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مرغ

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره نظارت دستگاه قضایی بر وضعیت آشفته بازار مرغ، اظهار کرد: دستگاه قضایی ورود مستقیم در وضعیت بازار ندارد اما از باب حقوق عامه به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش تولید مرغ در کشور باعث افزایش قیمت می‌شود، افزود: در چند ماه گذشته هشدار داده بودیم زمانی که جوجه‌ریزی کم شود قطعا ظرف چند ماه آینده با کمبود مرغ و افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

دادستان قزوین عنوان کرد: علت کمبود مرغ در قزوین به دلیل هم‌جواری این استان با استان‌های البرز و تهران است که درصد بالایی از تولیدات قزوین به این استان‌ها صادر می‌شود.

این مقام مسئول درباره اقدامات انجام شده این دستگاه در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود در بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل  به چرخه تولید موضوع تسهیلات بانکی است.

اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهیم

وی ادامه داد: بسیاری از مصوباتی که ما در استان به تصویب می‌رسانیم باید در تهران اجرایی شود و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

دادستان قزوین اذعان کرد: ماموریت اصلی ما این است از تعطیلی واحدهایی که مشکل دارند پیشگیری کنیم و در راستای بازگشت این واحدها به چرخه تولید نیز شرایط دریافت تسهیلات را ایجاد کنیم.

قاسمی ابراز کرد: در سال جاری برای تحقق شعار سال تلاش کرده‌ایم تا واحدهایی که تعطیل شده‌اند را به چرخه تولید بازگردانیم که در این زمینه خوشبختانه چند واحد به چرخه تولید بازگشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشکلات حوزه تولید باید به صورت اساسی حل شود و تولیدکننده فقط دغدغه تولید داشته باشد تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد که امیدواریم با سیاست‌های دولت جدید از این مشکلات عبور کنیم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات در حوزه تولید بحث واگذاری‌ واحدهای تعطیل شده است که از بانک‌ها خواستیم که تسهیلات را به متقاضیان جدید ارائه دهند یا به همان سرمایه‌گذار قبلی با تسهیلات لازم واگذار کنند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان