۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تربیت ۳۰۰ هزار دانشجو معلم تا پایان سال‌جاری
کد خبر: ۳۵۳۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۸ ساعت: ۲۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور خبر داد

تربیت ۳۰۰ هزار دانشجو معلم تا پایان سال‌جاری

حسین خنیفر با بیان اینکه برای تربیت ۳۰۰هزار معلم تا پایان سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم، گفت: بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو معلم در ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز در حال تحصیل هستند.

تربیت ۳۰۰ هزار دانشجو معلم تا پایان سال‌جاری
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حسین خنیفر در مراسم اختتامیه جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در پردیس دانشگاه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ استان در ۳۱ رشته از ۹۸ پردیس مرکز در سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان شرکت کردند که اختتامیه آن به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن و عترت به منظور آشنا کردن هرچه بیشتر دانشجو معلمان با مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود، افزود: طی سال‌جاری، گام‌های مثبتی در حوزه استارت‌آپ و الکترونیکی کردن مسابقات برداشته شده است و دانشجو معلمان نیز باتوجه به تخصص‌های خود در این بخش از مسابقات شرکت کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور عنوان کرد: مشارکت حداکثری و ۱۰ هزار دانشجو معلم در سی‌و یکمین جشنواره قرآن و عترت بیانگر تحقق اهداف ماست.

تحصیل بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

خنیفر یادآور شد: باتوجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان متولی تامین معلمان کشور است بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو معلم در ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز در حال تحصیل هستند که البته این آمارها متغیر است.

وی مطرح کرد: تقریبا بیش از ۵۰ هزار دانشجو مهارت‌آموز و پیوسته در سال‌جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند که این فارغ‌التحصیلان پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش هستند و در صورت برگزاری پودمان‌های سوم این آمار به ۶۹هزار نفر می‌رسد که این یک گام بلند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تربیت ۳۰۰هزار معلم تا پایان سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم، گفت: هر دانشجو معلم اعم از دانشجوی پیوسته و مهارت‌آموز که برای تحصیل وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود در مرحله نخست، ردیف استخدامی آنها مدنظر قرار می‌گیرد؛ به عبارتی دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که ورودی آن با استخدامی صدرصدی همراه است.

طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس دنبال می‌شود

وی در پایان تصریح کرد: طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به صورت جدی در مجلس مطرح است.

علی محمدی عصر امروز  اظهار کرد: سی‌و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور را در حالی برگزار کردیم که شرایط کرونایی موجود نتوانست فعالیت‌های قرآنی را متوقف کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در برگزاری جشنواره قرآن و عترت الگوی مناسب سایر دانشگاه‌ها است، افزود: در سال جاری ۴۳ رشته قرآنی را در فضای مجازی برگزار کردیم و پیش‌رو بودن دانشگاه فرهنگیان در برگزاری جشنواره نوید بخش این موضوع است که وظیفه تربیت محوری خود را فراموش نمی‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: جشنواره قرآن و عترت یک فعالیت مقطعی نیست چراکه طرح‌های مختلفی را طی سال از جمله طرح دوشنبه‌های قرآنی و نهج البلاغه را دنبال می‌کند.

محمدی یادآور شد: برای انتخاب استان‌ها مبنی بر میزبانی جشنواره‌های قرآن و عترت، شاخصه‌هایی مدنظر است که بعد از بررسی‌های صورت گرفته، قزوین میزبان اختتامیه سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت شد که با حضور دانشجو معلمان و مسئولان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت مقطعی نیست

هدایت‌الله جمالی‌پور در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندکاران دانشگاه فرهنگیان استان و کشور برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت اظهار کرد: برگزاری این جشنواره بستر ساز تعلیم و تربیت بوده و معلمان را با قرآن همراه کرده و جامعه ارزشی تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت فعالیت ارزشمندی است که اثرات مثبتی را در جامعه به همراه دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار قرآن جامعه‌ای ایمن داشته باشیم.

پایداری جامعه علمی نیازمند تربیت اخلاقی و قرآنی است

استاندار قزوین گفت: برای ترسیم زندگی برتر بشری نیازمندیم تمام ظرفیت‌ها در کنار قرآن قرار گرفته و برای آن به کار برده شود؛ دانشگاه، ادارات و جامعه باید قرآنی شود تا براساس آن، جامعه بهتر و موفق‌تری داشته باشیم.

جمالی‌پور بیان کرد: هرچند تربیت علمی مهم است اما اگر اخلاق و تربیت دینی و اعتقادی با آن همراه نباشد گاها آن علم دیگر کارایی نخواهد داشت؛ اگر جامعه علمی ملبس به اخلاق نباشد آن جامعه نابود می‌شود لذا نیازمند هستیم تا در کنار تربیت علمی به تربیت اخلاقی بپردازیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان