۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا قانون همسان‌سازی فرهنگیان اجرا نمی‌شوند؟
کد خبر: ۳۵۳۰۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۳ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مطالبه معلمان قزوینی؛

چرا قانون همسان‌سازی فرهنگیان اجرا نمی‌شوند؟/ منزل استیجاری، تنها پشتوانه مالی یک فرهنگی!

جمعی از فرهنگیان قزوینی برای تحقق مطالبات خود در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان نسبت به مشکلاتشان شدند.

چرا قانون همسان‌سازی فرهنگیان اجرا نمی‌شوند؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، لایحه رتبه‌بندی معلمان از جمله لوایحی است که از چند سال گذشته تصویب شده و اجرای آن از جمله دغدغه‌ها و مطالبات اساسی معلمان و فرهنگیان است.

با اجرای طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان اعم از بازنشستگان و شاغلین، تکلیف رتبه‌بندی معلمان مشخص می‌شود اما اجرایی نشدن این قانون و بلاتکلیف ماندن معلمان از دغدغه‌های اساسی این قشر جامعه بوده و امروز و بعد از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، بسیاری از مطالبات فرهنگیان برجامانده و تحقق نیافته است.

هرچند وعده‌هایی برای اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی و همسان‌سازی و احیای حقوق فرهنگیان از سوی متولیان امر داده شده اما عدم اجرای این وعده‌ها موجب شد تا جمعی از فرهنگیان استان قزوین برای تحقق مطالبه خود ظهر روز گذشته مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش این استان تجمع کنند.

جمعی از فرهنگیان در این تجمع خواستار رسیدگی به مطالبات خود اعم از همسان‌سازی و کاهش ساعات کار شدند.



عدالت آموزشی، معیشت و منزلت از مطالبات فرهنگیان است

یکی از فرهنگیان بازنشسته در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: عدالت آموزشی، معیشت و منزلت و در نظر گرفتن سنوات از مطالبات فرهنگیان است؛ چرا زمانی که قانونی وجود دارد و همه چیز براساس آن مشخص است، باید نسبت به احیای حقوق خود اقدام کنیم؟ مگر مسئولان به این قانون اشراف ندارند؟

وی افزود: برای احیای حقوق خود با تمام متولیان امر از جمله نمایندگان استان گفت‌وگو و مشورت کردیم اما نتیجه‌ای دربرنداشته است؛ نزدیک به سه میلیون دانش‌آموز در کشور از تحصیل محروم هستند چرا مسئولان نباید شرایط را برای معلمان و تحصیل این دانش‌آموزان فراهم کنند؟

این فرهنگی یادآور شد: 12 سال از طرح رتبه‌بندی معلمان می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده است؛ مسئولان باید پاسخگوی مشکلات فرهنگیان باشند چراکه یکی از درخواست‌های ما نیز تحقق این امر است.



چرا قانون همسان‌سازی فرهنگیان اجرایی نمی‌شود؟

یکی دیگر از معلمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: برای مطالبه اجرای قانون همسان سازی و رتبه بندی فرهنگیان و بازنشستگان تجمع کردیم؛ وعده‌هایی برای اجرای این قانون از سال 73 داده شده اما هنوز اجرایی نشده است، چرا مسئولان به این شرایط رسیدگی نمی‌کنند؟

وی ضمن گلایه‌هایی از زیرساخت‌های فضای مجازی عنوان کرد: کلاس‌های تحصیلی در فضای ارائه و هزینه اینترنت توسط معلمان پرداخت می‌شود؛ مشکلاتی در این خصوص از جمله قطعی اینترنت وجود دارد، چرا مسئولان به این موضوع توجهی ندارند و معلمان باید بار مشکلات را به دوش بگیرند و پاسخگوی والدین باشند؟

یکی دیگر از معلمان با سابقه 28 سال خدمت در حوزه آموزش و پرورش گفت: امروز اینجا حضور پیدا کردیم تا مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانیم؛ نظام رتبه‌بندی فرهنگیان هنوز اجرایی نشده است و مسئولان اجرای آن را به امروز و فردا موکول می‌کنند.

وی اذعان کرد: حقوقی که برای فرهنگیان در نظرگرفته می‌شود بسیار محدود بوده و پاسخگوی معیشت آنها نیست و گاها مجبور به اضافه کاری هستیم؛ همسان سازی برای تمام نیروهای ارگان‌ها اجرایی شده اما فرهنگیان گویا مسثتنی از این موضوع هستند.

این فرهنگی ابراز کرد: به عنوان یک معلم با سابقه 28سال کار اما هنوز منزلی ندارم و مستأجر هستم؛ چرا برخی حقوق‌های نجومی می‌گیرند اما برای آموزش و پرورش بودجه‌ای ندارند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان