۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سی‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است
کد خبر: ۳۵۳۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۲ ساعت: ۷:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس پردیس شهیدرجایی قزوین:

سی‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است

حسن حکیما گفت: جشنواره قرآن و عترت معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور در بخش داوری در جریان است و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد که نتایج پس از داوری‌ها مشخص و در روز اختتامیه اعلام می‌شود.

سی‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است
حسن‌حکیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت معلمان دانشگاه‌ فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: این جشنواره در بخش داوری در جریان است و تا روز دوشنبه 25مهرماه ادامه دارد؛ نتایج پس از داوری‌ها مشخص و در روز اختتامیه که در  روز چهارشنبه 26مهرماه برگزار خواهد شد نیز اعلام می‌شود.

وی افزود: روز اول داوری در بخش ادبی و معارفی آغاز شده که شامل داستان‌نویسی، شعر، نمایش، فیلم‌نامه، قصه‌گویی و آئین سخن‌وری است.

ارسال ۱۹۰ اثر به جشنواره قرآن و عترت معلمان دانشگاه‌ فرهنگیان سراسر کشور 

رئیس پردیس شهید رجایی قزوین ادامه داد: مجموعا ۱۹۰ اثر از نفرات برگزیده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور دریافت شده است که شامل ۴۵ اثر در بخش داستان، ۴۵ اثر در بخش شعر، ۲۰ اثر دربخش نمایش، ۲۰ اثر در بخش فیلم‌نامه‌نویسی، ۳۰ اثر قصه‌گویی و ۲۰ اثر در بخش آئین‌ سخن‌وری است و از هر رشته سه نفر انتخاب می‌شوند.

حکیما بیان کرد: معارفی در دو بخش پژوهشی(مقاله‌نویسی، تلخیص و نقدکتاب در بخش نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه) و بخش آوایی(قرائت، تواشیح، تجوید، حفظ قرآن) به مدت سه روز و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رئیس کمیته داوران سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور افزود: امروز بخش هنری و تولید اپلیکیشن را در پیش داریم بخش هنری شامل نمایش‌نامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، پوستر، نقاشی، گرافیک و طراحی پوستر و بخش اپلیکیشن نیز شامل تولید نرم‌افزار است. همچنین بخش جدید "ایده شو" که مربوط به استارت‌آپ‌های قرآنی است امسال به جشنواره اضافه شده است و حدود ۲۰ اثر نیز در این بخش دریافت‌ کرده‌ایم.

دعوت از مسئولین استانی و کشوری در روز اختتامیه

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان قزوین عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی فقط از شش استان برای روز اختتامیه دعوت کرده‌ایم و تقریبا از هراستان ۱۲ نفر مهمان داریم. همچنین مقامات استانی، امام جمعه قزوین، استاندار، روسای دانشگاه‌ها، نمایندگان شهر نیز به جشنواره دعوت شده‌اند.

حکیما تاکید کرد: داوری را طوری طراحی کرده‌ایم‌که دقت عمل لازم را داشته باشد و افرادی که شایسته‌اند انتخاب شوند؛ مهم‌تر اینکه این افراد در مرحله نهایی وارد مسابقات کشوری در وزارت علوم‌ می‌شوند، یعنی برگزیدگان دانشگاه فرهنگیان در این جشنواره با برگزیدگان دانشگاه‌های دیگر رقابت می‌کنند.

این مقام‌مسئول در پایان گفت: ما از نظر برگزاری جشنواره‌ها یک سال از دانشگاه‌های دیگر کشور جلو هستیم زیرا آنها سال گذشته به واسطه محدودیت‌های کرونایی موفق به اجرای جشنواره نشدند ولی ما این جشنواره را در دانشگاه فرهنگیان خراسان و به مدیریت امور استان‌ها در مشهد برگزار کردیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان