۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شایعه تعطیلی دانشگاه پیام نور آبیک را تذکیب می‌کنم
کد خبر: ۳۵۲۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۱ ساعت: ۷:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین:

شایعه تعطیلی دانشگاه پیام نور آبیک را رد می‌کنم/ دانشگاه تا فارغ‌التحصیلی آخرین دانشجو پابرجاست

رضا رسولی شریبانی گفت: صراحتا اعلام می‌کنم که تا فارغ‌التحصیلی آخرین دانشجو، این واحد آموزشی دایر و خدمات لازم را به دانشجویان ارائه خواهد شد و هرگونه شایعه و شائبه در مورد تعطیلی دانشگاه پیام نور شهرستان آبیک تکذیب می‌شود.

شایعه تعطیلی دانشگاه پیام نور آبیک را تذکیب می‌کنم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در روزهای اخیر شاهد اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آبیک نسبت به تصمیم مسئولان برای تعطیلی این دانشگاه بودیم. مسئولین، استیجاری بودن ساختمان دانشگاه و پایین بودن آمار دانشجویان را دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را بیان کردند.

با پیگیری‌های صبح قزوین، از فرماندار شهرستان آبیک نیز او گفت که مخالف تعطیلی دانشگاه است و این مسئله در شورای تامین استان مطرح می‌شود تا برای پابرجا ماندن دانشگاه تصمیم گرفته شود.

سازمان سنجش کد رشته‌های دانشگاه پیام نور آبیک را حذف کرد

رضا رسولی شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در رابطه با تکلیف نهایی واحد علمی و آموزشی پیام نور شهرستان آبیک اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ وزارت علوم و تحقیقات وفناوری، دانشگاه‌های پیام نوری که شاخص‌های لازم و امکانات اولیه را برای تحصیلی دانشجویان را نداشته باشند در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ مجاز به پذیرش دانشجو و اخذ رشته‌های جدید نیستند.

وی افزود: در این راستا ۱۳۷ واحد دانشگاه پیام نور در کشور مشمول این مصوبه شده و سازمان سنجش کد رشته محل‌های آن‌ها را مسدود کرده است که متأسفانه در استان قزوین نیز واحد آبیک و واحد شال مشمول آن شده‌اند، چون این دو واحد دانشگاهی تاکنون لوازم اولیه به‌ویژه ساختمان تحت تملک را نداشته و در ساختمان استیجاری اداره می‌شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین بیان کرد: یکی از تعهدات هیئت‌های موسس برای راه‌اندازی شعبه پیام نور در هر شهرستان، تهیه و تحویل یک ساختمان مناسب بنام دانشگاه بوده که متاسفانه علی‌رغم گذشت بیش از ۱۵ سال از تاسیس دانشگاه در بعضی مناطق هنوز این مهم محقق نشده است و اکنون در راستای تکلیف و تاکید وزارت علوم بر کیفی سازی دانشگاه‌ها و کسب شاخص‌های لازم، کد رشته محل‌های اینگونه واحدها حذف شده است.

حفظ دانشگاه پیام نور آبیک حق مردم این شهرستان است

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با تصریح بر اینکه حفظ دانشگاه پیام نور آبیک حق مردم این شهرستان است، بیان کرد: بنده نیز مخالف تعطیلی و تجمیع این واحد دانشگاهی هستم و تلاش می‌کنم با‌کمک هیئت‌ موسس، مسئولین، معتمدین و خیرین این شهرستان بتوانیم با فراهم کردن شاخص‌های لازم به پذیرش دانشجوی جدید و بازگرداندن رشته‌های حذف شده و‌حتی ایجاد رشته‌های جدید بپردازیم.

رسولی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۶۰ دانشجوی مشغول به تحصیل از قبل، در این واحد آموزشی داریم، ابراز کرد: صراحتا اعلام می‌کنم که تا فارغ‌التحصیلی آخرین دانشجو، این واحد آموزشی دایر و خدمات لازم را به دانشجویان ارائه خواهد شد و هرگونه شایعه و شائبه در مورد تعطیلی دانشگاه پیام نور شهرستان آبیک تکذیب می‌شود.

وی در پایان گفت: ازمسئولین و شهروندان خیر شهرستان آبیک تقاضا داریم که برای حفظ تنها دانشگاه دولتی آن شهرستان که حق مردم است همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان