۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سه مدال بین‌المللی را در مسابقات کسب کردم
کد خبر: ۳۵۲۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۰ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

کاراته‌کای بسیجی قزوینی:

سه مدال بین‌المللی را در مسابقات کسب کردم/ عازم اردوی تیم ملی هستم

امیرمحمد شیرخانلو گفت: روز گذشته در مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان کشور موفق به کسب مدال برنز شدم و برای اردوی تیم ملی انتخابی مسابقات آسیایی قزاقستان عازم هستم.

سه مدال بین‌المللی را در مسابقات کسب کردم
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ امیرمحمد شیرخانلو، کاراته‌کای بسیجی قزوینی موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز مسابقات کشوری شود.

مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیایی قزاقستان که از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ مهرماه در استان زنجان در حال برگزاری است، امیر محمد شیرخانلو توانست با کسب پنج پیروزی و یک شکست در وزن مثبت ۷۰ کلیو گرم به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یابد و مدال برنز را بر گردن خود ببیند.

این ورزشکار بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ درباره شروع فعالیت‌های ورزشی‌ خود اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ و در سن هفت سالگی وارد عرصه ورزش شدم، پیش از آن هیچ‌گونه ورزشی را دنبال نمی‌کردم و کاراته را به دلیل علاقه‌ای که به ورزش‌های رزمی داشتم آغاز کردم، حدود سه سال به صورت عادی و پنج سال حرفه‌ای تمرین کردم که در این هشت سال باشگاه‌ها و سبک‌های مختلف را تجربه کردم و در نهایت سبک جی اس کی آ را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم.

کسب مدال طلا در مسابقات بین‌المللی

وی درباره عناوین قهرمانی‌اش بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ وارد مسابقات شدم و برای اولین‌بار توانستم در مسابقه سبکی که در قزوین برگزار شد، اولین مدال طلای خود را کسب کنم؛ بعد از آن در مسابقات بین‌المللی که در ایران برگزار شد یک‌بار مدال طلا و دوبار مدال نقره کسب کردم و روز گذشته هم در مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان کشور موفق به کسب مدال برنز شدم.

کاراته‌کای قزوینی افزود: اکنون قرار است به اردوی تیم‌ملی اعزام شوم که در این مسابقات در بین سه نفر اول رقابت خواهد بود و نفر اول این مسابقه در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور پیدا می‌کند و امید من به پیروزی در این مسابقه بسیار بالاست.

شیرخانلو تصریح کرد: تا قبل از شیوع کرونا همه چیز خوب بود اما در این دوسال مشکلات زیادی گریبا‌نگیر ما شده است چراکه مجبوریم با ماسک و رعایت فاصله ایمن تمرین کنیم و از آنجایی هم که درگیری در کاراته زیاد است لذا ورزش کردن در این شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

وی ادامه داد: تمرینات و مسابقات برای دوسال تعطیل شد و مجبور بودیم در فضای آزاد، در گرما و سرما تمرین کنیم؛ اگرچه ورزش کردن با ماسک و حفظ فاصله هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند اما در این وضعیت چاره‌ای جز قبول این شرایط نداریم زیرا باید مراقب سلامتی خود و دیگران باشیم.

 این ورزشکار بسیجی افزود: شیوع کرونا به کاراته بسیار لطمه وارد کرد زیرا این رشته فقط به تمرینات هوازی نیاز ندارد و باید تکنیک هم کار کنیم، بنابراین می‌بایست حتما در سالن و با حریف تمرینی، تمرین کنیم.

هدفم رسیدن به بالاترین سطح از کاراته است

کاراته‌کا قزوینی اظهار کرد: هر ورزشکاری دوست دارد بهترین سطح را داشته باشد و در بهترین مسابقات شرکت کند؛ من هم بااینکه می‌دانم این آرزو به تلاش زیاد و شبانه‌روزی نیاز دارد اما قطعا هدفم را دنبال می‌کنم و امیدوارم در این مسیر موفق باشم. از طرفی فکر می‌کنم ورزشکاران نیاز دارند در کنار همه این تلاش‌ها حمایت شوند و برای تلاش انها ارزش قائل شوند تا انگیزه خود را برای رسیدن به هدف حفظ کنند و این حمایت بیشتر از آنکه مادی باشد معنوی است.

وی درباره تحصیل و ورزش به طور همزمان گفت: من سعی کردم این دو را درکنار هم مدیریت کنم اما گاهی پیش می‌آید که در خلال مسابقات درس داشته باشم، آن زمان انتخاب من ورزش است؛ برای ادامه تحصیل در دانشگاه هم قصد دارم رشته‌ای به جز ورزش را دنبال کنم.

شیرخانلو تاکید کرد: الگوی من در کاراته مربی‌ام آقای فرشید رحمانی است چون اولین کسی است که در کاراته استان قزوین وارد تیم‌ملی شده و توانسته است مدال آسیا بگیرد؛ همچنین دوست دارم در کاراته مانند بهمن عسگری عمل‌کنم.

 این ورزشکار بسیجی در پایان گفت: بارها تمرین کردم و شسکت خوردم و نسبت به تلاش‌هایم سرد شدم اما مجددا به سطح قبلی بازگشتم و سعی کردم بهتر شوم؛ خانواده‌ام بسیار به من کمک کردند و اگر زحمت‌های آنها نبود من هرگز به این سطح از ورزش نمی‌رسیدم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان