۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تداوم گرانی در بازار لبنیات
کد خبر: ۳۵۲۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۹ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تداوم گرانی در بازار لبنیات/ قیمت‌ها خم به ابرو نیاورده‌اند

حکایت افزایش قیمت‌ اقلام اساسی مردم در حالی ادامه دارد که این گرانی به بازار لبنیات رسیده و سفره آنها را هر روز کوچکتر می‌کند.

تداوم گرانی در بازار لبنیات
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ مدتی است قیمت شیر و فرآورده‌های آن، پا را از نرخ‌های اعلامی دولت فراتر نهاده و با رقم‌های بسیار بالا به مردم در بازار عرضه می‌شود.

افزایش قیمت لبنیات در حالی است که سفره مردم هر روز کوچکتر از روز قبل می‌شود و گاها شرایط به گونه‌ای است که تعرفه لبنیات به صورت هفتگی یا ماهانه تغییر می‌کند.

در همین چند ماه گذشته بود که افزایش لبنیات صدای اعتراض مردم را درآورده بود و واحدهای صنفی در برابر اعتراض شهروندان، کارخانه‌ها را مسبب اصلی افزایش این قیمت می‌دانستند.



خبری از کاهش لبنیات نیست!

هرچند گمانه‌زنی‌هایی برای کاهش قیمت شیر و فرآورده‌های آن وجود دارد اما با رصدی در بازار لبنیات و مقایسه قیمت‌ها به خوبی می‌توان روی دیگر سکه و حاکم بودن گرانی بر بازار لبنیات را مشاهده کرد.

رصد میدانی خبرنگار صبح قزوین، نیز گویای عدم کاهش قیمت در لبنیات و فرآورده‌های آن است.

مغازه‌داران لبنیات در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کردند: با وجود اینکه که کاهش قیمت لبنیات اعلام شده اما خبری از تغییر قیمت‌ها نیست و این کالای اساسی با تعرفه گذشته در بازار عرضه می‌شود.

این صنف بیان کردند: قیمت شیر و برخی از فرآورده‌های لبنی از ماه‌های گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است؛ برای نمونه قیمت پنیر فله‌ای 4 الی 5 هزار تومان افزایش یافته و قیمت هرکیلو شیر پرچرب از 5 هزار و 400 تومان به 7 هزار و 700 تومان رسیده است.

فروشندگان لبنیات عنوان کردند: استقبال مردم از خرید لبنیات نسبت به گذشته کاهش یافته است، اگر خریدی هم صورت می‌گیرد با سختی تمام انجام می‌شود.

آنها اذعان کردند: قیمت هرکیلو ماست 12 هزار تومان، هر کیلو پنیر از 40 هزار تومان الی 90 هزار تومان، کره 90 هزار تومان و خامه 65 هزار تومان است.



قدرت مردم برای خرید کمتر شده است
یکی از ویزیتورهای شرکت‌ لبنی استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، ضمن عدم تأیید کاهش قیمت لبنیات اضافه کرد: قیمت پنیر سفید برای مصرف کننده برابر 20 هزار تومان، ماست یک کیلوئی 16 هزار تومان، ماست دبه‌ای 32 هزار تومان، خامه 200  گرمی 15 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی عنوان کرد: هیچ فرآورده لبنی ارزان نشده اما جنس‌های شرکتی گران شده است؛ هرچند صحبت‌‎هایی از کاهش قیمت لبنیات عنوان شده اما هنوز خبری از این کاهش قیمت نیست.

یکی از تولیدکنندگان شیر و دامداران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، یادآور شد: لبنیات با قیمت‌های متغیر به فروش می‌رسد، برای نمونه ماست یک کیلوئی را به قیمت 12 هزار تومان می‌فروشیم اما سایر مغازه‌ها این ماست را به قیمت 15 هزار تومان به مشتری می‌فروشند.

به گزارش صبح قزوین، نبود ثبات قیمت در بازار شیر و فرآورده‌های لبنی، افزایش قیمت در سایه عدم نظارت، عدم حمایت ویژه از تولیدکنندگان همه و همه دست به هم می‌دهد تا بازار اقلام اساسی مردم روز به روز رو به رکود رود و سفره مردم خالی‌تر شود.
کاهش قیمت اقلام اساسی مردم از جمله موضوعاتی است که توجه ویژه مسئولان و متولیان امر را می‌طلبد تا با اهتمام ویژه نسبت به دغدغه‌های مردم توجه کنند.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان