۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۴۶درصد زیر ۱۸ساله‌ها در قزوین واکسن کرونا زدند
کد خبر: ۳۵۲۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۸ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۴۶درصد زیر ۱۸ساله‌ها در قزوین واکسن کرونا زدند/ بستری ۱۶ بیمار قارچ سیاه در بیمارستان ولایت

پیمان نامدار با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از افراد زیر ۱۸سال واکسینه شده‌اند، گفت: مجموع دو دز واکسن تزریق شده در استان از ابتدای واکسیناسیون تا به امروز به یک میلیون و ۸۰ هزار دز رسیده و هیچ کمبودی در نوع واکسن در استان نیست.

۴۶درصد زیر ۱۸ساله‌ها در قزوین واکسن کرونا زدند
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛پیمان نامدار ظهر امروز در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان تثبیت شده و آمار فوتی‌ها در هفته گذشته شامل ۴۱ نفر بوده استو هم‌اکنون کمتر از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: اکنون آمار فوتی‌های کرونا در استان قزوین تک رقمی شده و بیشتر افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند و افراد بالای ۸۰ سال نیز جان خود را از دست می‌دهند؛ درواقع میزان فوتی در افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند بسیار محدود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: مراکز تزریق واکسن کرونا دراستان قزوین با سرعت بالاتری فعال هستند به طوری که میزان تزریق واکسن را در روز گذشته به ۳۰ هزار دز در استان رسانده‌ و به میانگین بالاتری از کشوری رسیده‌ایم.

یک میلیون و ۸۰ هزار دز واکسن کرونا در استان قزوین تزریق شد

نامدار با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از افراد زیر 18سال واکسینه شده‌اند، گفت: مجموع دو دز واکسن تزریق شده در استان از ابتدای واکسیناسیون تا به امروز به یک میلیون و ۸۰ هزار دز رسیده و هیچ کمبودی در نوع واکسن در استان نیست.

وی با بیان اینکه کاهش ۴۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور یک زنگ خطر است؛ یادآور شد: طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا به صورت پایلوت اولیه در استان اجرایی شده است و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را دارد تا در اجرای این طرح، نظارت عالی بر عملکرد اصناف داشته باشد.

نامدار با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری قارچ سیاه در استان اذعان کرد: ۱۶ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان ولایت بستری هستند و مشکلات کمبود داروی آنها مرتفع شده است.

تزریق دز بوستر واکسن کرونا پیگیری می‌شود

این مقام مسئول ابراز کرد: تزریق دز بوستر واکسن کرونا برای بیماران خاص و کادر درمان نیز مطرح شده و برای افرادی که شش ماه از دریافت واکسن آن‌ها گذشته قابل تزریق است که البته باید از دو دز اول متفاوت‌تر و قوی‌تر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان اذعان کرد: آمار واکسیناسیون فرهنگیان استان به ۹۰ درصد رسیده و بالاتر از میانگین کشوری است.

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در این جلسه عنوان کرد: در طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا با نکاتی همچون فعالیت واحدهای غیرصنعتی بدون مجوز روبه‌رو هستیم و یک سوم واحدهای استان با این شرایط فعالیت می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با گذشت زمان و مدیریت منطقی شرایط مطلوب را برای ایجاد طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا ایجاد کنیم چراکه تمام زیرساخت‌ها برای اجرای این در استان فراهم است.

استاندار قزوین گفت: باتوجه به اینکه طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا یک پیوست فرهنگی دارد، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد چراکه حتی اگر ۵۰ درصد هم اثرگذار باشد دارای اهمیت است.

جمالی‌پور بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سامانه‌های ارتباطی می‌تواند مفید باشد و از این ظرفیت‌ها باید به خوبی استفاده کنیم چراکه در کاهش تلفات و خسارات اثرگذار خواهد بود.

وی مطرح کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در بلندمدت با اصلاح ساختارها می‌تواند برای کشور مفید باشد؛ اشکالات اساسی طرح در استان شناسایی شده است و می‌تواند در سایر استان‌ها و مجموع کشور اجرایی شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: استان قزوین در ارزیابی‌های فعلی هماهنگی درون سازمانی عملکرد قوی‌تری داشته و مدیریت با دستگاه‌های مرتبط در این استان بیشتر نمود پیدا کرده است.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان